Äntligen nån som gör nåt mot spam!

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
"04.41 | lördag 22 november 2003
Fängelsehot för spamprotest
Den amerikanske programmeraren Charles Booher ser ut att dyrt få betala över att han blivit fly förbannad över all spam som med eposten runnit in i hans dator. 44-årige Booher, som bor i Silicon Valley söder om San Francisco, blev så upprörd över all skräppost att han beslutade anlägga moteld.
Från sin egen PC började han skicka brev till dom firmor som erbjöd honom hjälp att förstora en av mannens ädlaste delar. Dom skräpbreven är av allt att döma den vanligaste formen av spam.
I sina protestbrev hotade han att tortera och döda bolagens anställda.
Booher har gripits av polis i Kalifornien och riskerar åtal för sina brev. Han är ångerköpt över sin ilska men riskerar ändå upp till fem års fängelse enligt amerikansk lag.
Spambreven fortsätter dock att förpesta datorerna"
(c) Sveriges Radio, Ekot
Otack är världens lön :crash
/F.
Edit: smiley skulle vara "crash", men den funkar visst inte riktigt...

Last edited:
Jo, fast att hota med tortyr och död är nog inte rätt sätt...

berggren_martin skrev:
Jo, fast att hota med tortyr och död är nog inte rätt sätt...
Nej. Han skulle gjort det med en gång istället för att hota. Då hade det ju inte funnits någon som kunnat anmäla honom.

Jag är själv satans trött på allt SPAM jag får. Har det säkert inte värst, får bara 60-70st per dygn, men man tröttnar på att sortera. Man måste försöka mota Olle vid grind när det gäller det här.

Gaffa-mannen skrev:
Nej. Han skulle gjort det med en gång istället för att hota. Då hade det ju inte funnits någon som kunnat anmäla honom.

Jag är själv satans trött på allt SPAM jag får. Har det säkert inte värst, får bara 60-70st per dygn, men man tröttnar på att sortera. Man måste försöka mota Olle vid grind när det gäller det här.
Ett tips: Kör med www.mailwasher.net fast slå av bouncningen, den ger bara mer trafik till ingen nytta. Lägg istället in ett antal DNS blacklist servers under Tools-Options-General. Jag använder ORDB, Visi och SpamCop och de känner igen ca 80% av all spam. Gratis program också, ännu bättre! :tummenupp
(Fast helst vill jag ju se spammarna upphängda i kulorna över öppen eld, eller nå't...)

Det fanns en tid, när spammare stängdes av från nätet. Det var dock innan boomen med webben och allt möjligt drägg började koppla upp sig. Jag kommer ihåg första gången jag fick ett spam-brev, det var lite sensationellt. Var kanske -92-93 någongång...

TomK skrev:
Det fanns en tid, när spammare stängdes av från nätet. Det var dock innan boomen med webben och allt möjligt drägg började koppla upp sig. Jag kommer ihåg första gången jag fick ett spam-brev, det var lite sensationellt. Var kanske -92-93 någongång...

Gör så här:
Skriv ut.
Rama in.

:tummenupp

Charles Booher :Bugar

Tänk om alla som får spammail skulle skicka 2 mail till det företget som mailet gör reklam om. Snacka om att deras mailserver skulle få spel. Ok det skulle skapa ganska mycket trafik men om alla gjorde det på varje spammail dom får så borde det väl få företagan att sluta skicka spam eller??

MrGooFy skrev:
Tänk om alla som får spammail skulle skicka 2 mail till det företget som mailet gör reklam om. Snacka om att deras mailserver skulle få spel. Ok det skulle skapa ganska mycket trafik men om alla gjorde det på varje spammail dom får så borde det väl få företagan att sluta skicka spam eller??

Borde man inte kunna fixa nåt program som "bouncar" mailen. För varje mail de skickar ut så får de två tillbaka. Då skulle de nog sluta...

Meissner skrev:
Borde man inte kunna fixa nåt program som "bouncar" mailen. För varje mail de skickar ut så får de två tillbaka. Då skulle de nog sluta...
Mailwasher som jag skrev om tidigare har den funktionen MEN eftersom spamföretagen använder samma adresser som avsändare som de skickar till så går bouncningen till helt oskyldiga personer. Jag vet för jag har fått min beskärda del av såna mail som studsat tillbaka till mig, inte speciellt kul alls!

Torkel skrev:
Mailwasher som jag skrev om tidigare har den funktionen MEN eftersom spamföretagen använder samma adresser som avsändare som de skickar till så går bouncningen till helt oskyldiga personer. Jag vet för jag har fått min beskärda del av såna mail som studsat tillbaka till mig, inte speciellt kul alls!

Det går väll att spåra vilket ip dom har, sen kan man ju latja lite med dom, om man nu är bra på sånt :gnissla

Meissner skrev:

Fast då kanske de skaffar ett anti-spam program själva? Fast kan det kallas anti-spam program då? :va

NoicE skrev:
Det går väll att spåra vilket ip dom har, sen kan man ju latja lite med dom, om man nu är bra på sånt :gnissla

Svårt att spåra - de blir allt lurigare och förfalskar hela mail headers. Det finns dessutom alldeles för mycket öppna SMTP-relän som kan nyttjas att skicka via och maskera ursprunget. Mest sånt i Kina, Taiwan m.fl.

Men gör de reklam för något som finns på webben, kan man spamma det företaget, tills de plockar bort webbsidorna eller avslöjar deras kund. Men det är jobbigt att göra för alla hundratals spammare som finns och de har lagen på sin sida i många länder.

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...