Äntligen någon som säger vad alla vet men ingen vågar säga...

Ingmar Bergmans filmer kan väl iofs inte klassas som dåliga men den film jag har sett (Jungfukällan) har i mitt tycke varit fullkomligt ointressant, på gränsen till pekoral.

Det är ju dock perfekt material för kulturelitister som vill känna sig förmer än den stora massan. Finns alla skruvade, invecklade ingridienser man kan önska sig.

Sen är inte Kjell Bergqvist Guds gåva till filmen heller, kanske.

Bergman är riktigt jävla bra, fast svår. Fattar man inte så fattar man inte och fattar man så fattar man.

honkiie skrev:
2075880 Bergman är riktigt jävla bra, fast svår. Fattar man inte så fattar man inte och fattar man så fattar man.

Men även om man förstår dem så är det fortfarande ren och skär dynga, precis som han säger.

Smaken är väl som baken även när det gäller Bergman? Det samma gäller den gode Kjelle...

Har bara sett ett ganska litet urval av Bergmans filmer tyvärr, men det jag sett är till övervägande delen mästerligt. Fanny och Alexander och Nattvardsgästerna är bland det klart bästa jag sett.

Att Kjell Bergqvist sågar Bergman är i min värld ungefär lika skrattretande som om en medlem ur A-teens skulle kalla Led Zeppelin för dynga.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka