Äntligen mappad och bänkad hos Andersson Turbo

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Faaaan vad skönt, nu är jag jävligt glad och nöjd efter att jag hämtat hem min hoj från Andersson Turbo. Den killen vet vad han sysslar med:Bugar till skillnad från vissa andra som tror dom vet hur man mappar och bänkar hojen:D Ska ut med hojen så fort jag får chansen:tummenupp här är lite bilder av hans turbo hoj och en annan hoj som skulle upp för rakning....20160210_175230.jpg20160210_175324.jpg20160210_175257.jpg
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Faaaan vad skönt, nu är jag jävligt glad och nöjd efter att jag hämtat hem min hoj från Andersson Turbo. Den killen vet vad han sysslar med:Bugar till skillnad från vissa andra som tror dom vet hur man mappar och bänkar hojen:D Ska ut med hojen så fort jag får chansen:tummenupp här är lite bilder av hans turbo hoj och en annan hoj som skulle upp för rakning....View attachment 427289View attachment 427290View attachment 427291
Och resultatet blev? Bänkpapper?
 

Täppas

Guest
Allvarligt Lillen ?
Du startar en tråd om din mappning/bänkning och innehållet är en diss mot alla mapp/bänk snubbar utom en + 3 bilder på andras hojar...
:va
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Han talar givetvis om sig själv och är glad över att han bestämde sig för att lämna bort mappningsjobbet :) :banana
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Allvarligt Lillen ?
Du startar en tråd om din mappning/bänkning och innehållet är en diss mot alla mapp/bänk snubbar utom en + 3 bilder på andras hojar...
:va

Jag tycker Anndersson gör ett bättre jobb än övriga som har mappat och bänkat mina hojar, vad är det för fel i det, va??? Sen att jag lägger ut två bilder på Anderssons turbos hoj skulle det vara konstigt menar du. Jag var inte med heller när han bänkade min hoj då jag lämmnade den på kvällen, när jag sedan hämtade min hoj stod det en BMW redo för att bänkas så jag fotade den. Vad har du igentligen för problem, får folk inte vara glada och nöjda över att ha bänkat sin hoj hos någon som gör sitt jobb utöver det vanliga. Jag tycker synd om er som som alltid ska försöka hitta fel på alla andra, men det reflekterar bara på hur ni igentligen mår. Ni är välkomna att skriva mer skit om det får er att må bättre :tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lugn!
Ett inlägg eller en tråd om utförd bänkning, innehåller alltid bänkkurvorna. Alltid. :D

Så det är så här det blir om man startar två trådar om bänkning, och sedan inte redovisar resultatet. Nu vet du det. :krama

Som exempel är här resultatet från Sportsern när den effektmättes i Anderssons bänk i höstas. Jag orkade inte traggla med filer utan fotade bara utskriften.
View attachment 424629

Jag tycker Anndersson gör ett bättre jobb än övriga som har mappat och bänkat mina hojar, vad är det för fel i det, va??? Sen att jag lägger ut två bilder på Anderssons turbos hoj skulle det vara konstigt menar du. Jag var inte med heller när han bänkade min hoj då jag lämmnade den på kvällen, när jag sedan hämtade min hoj stod det en BMW redo för att bänkas så jag fotade den. Vad har du igentligen för problem, får folk inte vara glada och nöjda över att ha bänkat sin hoj hos någon som gör sitt jobb utöver det vanliga. Jag tycker synd om er som som alltid ska försöka hitta fel på alla andra, men det reflekterar bara på hur ni igentligen mår. Ni är välkomna att skriva mer skit om det får er att må bättre :tummenupp
 
Last edited:

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Lugn!
Ett inlägg eller en tråd om utförd bänkning, innehåller alltid bänkkurvorna. Alltid. :D

Så det är så här det blir om man startar två trådar om bänkning, och sedan inte redovisar resultatet. Nu vet du det. :krama

Som exempel är här resultatet från Sportsern när den effektmättes i Anderssons bänk i höstas. Jag orkade inte traggla med filer utan fotade bara utskriften.
View attachment 424629

Okej, då vet jag här är det osynliga pappret:D Hade 125 hk i motorn och 108 på bakslangen slangen, nu har jag 122 på slangen. Hojen hade ett 15 kugg fram men jag slödrevade den med ett 17 kugg så den är bänkad med det 20160210_224759.jpg
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Jag trodde cb1000 hade mer mos än så?

Vad har du för pipa? Dippen runt 4000 var ju typ standard på cbr1000rr och den kunde man väl få bort med annan pipa och mappning om jag inte minns fel? :)
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Jag trodde cb1000 hade mer mos än så?

Vad har du för pipa? Dippen runt 4000 var ju typ standard på cbr1000rr och den kunde man väl få bort med annan pipa och mappning om jag inte minns fel? :)

Jag har en ett Yoshimura R77 system, ja absolut så kunde den ha mer HK men om man jämför vridet på en standard CB 1000R som har 100 Nm vid 7750 varv mot CBR 1000RR som har hela 180 hk men 112,7 Nm vid 10500 varv. Det är ett bra drag i cb trots att den inte har grymt mycket hk och utväxlingen är helt anurlunda..
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Tänk att det krävdes en överenskommelse redan på åttiotalet, som begränsade till max hundra hästar nedstrypta i Sverige. Borde den inte ha lite mer hk den hojen?
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Jag har en ett Yoshimura R77 system, ja absolut så kunde den ha mer HK men om man jämför vridet på en standard CB 1000R som har 100 Nm vid 7750 varv mot CBR 1000RR som har hela 180 hk men 112,7 Nm vid 10500 varv. Det är ett bra drag i cb trots att den inte har grymt mycket hk och utväxlingen är helt anurlunda..

Ok!

Provkörde cb1000 för några år sen, den hanterar riktigt trevligt minns jag. :tummenupp

Vilken färgsättning har du?
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
För mig känns det lite underligt att dreva upp en Streetfighter? Lite som att gå till Mcdonalds utan att käka burgare.

Fin hoj i övrigt, övervägde en själv innan jag köpte min FZ-1.
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Vad har du för erfarenheter av andra bänkoperatörer då?? :) Och vilka pratar du om? "nyfiken"

Har bänkat många av mina hojar som jag haft och aldrig stött på nå problem med cyklarna oavsett operatör. Ingen magi att få korrekt luft/bränsle blandning? sen kan de finnas många som gör mer eller mindre seriösa jobb såklart.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top