Äntligen lossnar det på Knudan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Efter ett års nötande så har det äntligen lossnat, 3 st öppna RR tävlingar, 1 heldag träning RR, 2 st träningskvällar endast MC, 2 st träningskvällar delat med Bil.

Öppna RR tävlingar innebär att tävlingen är öppen även för icke HMS medlemmar, enklare, billigare tävlingsform som inte ger uppklassningspoäng, Projekt Road Racing Für Alle är nu äntligen sjösatt.

Klasserna blir Amatör, under 500 cc samt över 500 cc, A-B förare får tävla tillsammans.

Ingen utkvalning, först till kvarnen gäller.

Mera info om anmälan/betalning kommer senare på HMS hemsida.

http://www.hyllingems.nu/kalender/index.asp?S=1&Y=2006

/Micke HMS/Svemo RR Södra

Last edited:
Jäklar va skoj!!!

Nu när man inte får köra 600 i SM och Falken-SO flyttades så blir väl tävlingspremiären för mig den 20e på knudan då... :)

GSXR1100R skrev:
2043235 Efter ett års nötande så har det äntligen lossnat, 3 st öppna RR tävlingar, 1 heldag träning RR, 2 st träningskvällar endast MC, 2 st träningskvällar delat med Bil.

Öppna RR tävlingar innebär att tävlingen är öppen även för icke HMS medlemmar, enklare, billigare tävlingsform som inte ger uppklassningspoäng, Projekt Road Racing Für Alle är nu äntligen sjösatt.

Klasserna blir Amatör, under 500 cc samt över 500 cc, A-B förare får tävla tillsammans.

Mera info kommer senare på HMS hemsida.

Grymt kul!

Ge ett PG så skall jag betala in, så e jag först till kvarn...

/e

Bra jobbat :tummenupp

"Projekt Road Racing Für Alle, A-B förare får tävla tillsammans".

Kan vi förhandla fram el?

Eller ska vi försöka få ihop ett gruppköp på elverk, antingen mini 0.8k som precis klarar värmare eller 4-6.0k?

Y

GSXR1100R skrev:
2043235 Efter ett års nötande så har det äntligen lossnat, 3 st öppna RR tävlingar, 1 heldag träning RR, 2 st träningskvällar endast MC, 2 st träningskvällar delat med Bil.

Mera info kommer senare på HMS hemsida.

Michael, ganz gut! Grossglockner!
Wir faren schnell gut! Jaja......

Alldeles förträffligt lysande!!!! :yoparty :Bugar

hoppas fröken Eva kan lära sig ett och annat. :tungan

Bra jobbat :tummenupp
Kanon att även vi utifrån får nåt tillfälle att köra på Knutstorp.

Arawak skrev:
2044819 Bra jobbat :tummenupp
Kanon att även vi utifrån får nåt tillfälle att köra på Knutstorp.
Ja det är det som är ett av syftena med förändringarna, öppna upp och ge flera körtillfällen för alla, om man kör enklare endagars/halvdagars tävlingar så drar man ner på kostnaderna och får en billigare startavgift.

GSXR1100R skrev:
Bra jobbat!

RR ABBE skrev:
2044719
hoppas fröken Eva kan lära sig ett och annat. :tungan

Är det jag som inte hänger med i svängarna eller har Eva G varit motsträvig när det gäller att förbättra för MC?

Starkt jobbat Micke, fan att jag skall ha emigrerat när där äntligen blir lite åktid på knutstorp.

Boris JR skrev:
Starkt jobbat Micke, fan att jag skall ha emigrerat när där äntligen blir lite åktid på knutstorp.
Du kommer väl hem på semester snart ändå, skynda dig att köra blåryk innan det blir förbjudet :hihi

Kristian Salö skrev:
2050110 Kanon. Jag hoppas att kunna köra av mig lite vinterrost när jag ändå är "himma". Hur anmäler man sig?
Det går inte att anmäla sig ännu, jag lägger ut info här när det är dags.

GSXR1100R skrev:

Mera info om anmälan/betalning kommer senare på HMS hemsida.

Tävlingen den 20/5 står som KM.Det kräver ju ett medlemskap då..

/Jörgen

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...