Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Skönt att judarna och de andra blattarna, eller vad de nu är (araber kanske :va äntligen återupptagit krigandet. Muslass (stavning) började med raketer in på "jödarna" varpå de besvarade med flygunderstöd.

Media i Sverige är så oerhört kass just nu. Inget händer. Jag hade hoppats på djupa analyser runt den globala ekonomiska krisen – men inte ett skit. Rapport pratar saktare och saktare (om bandy) för att fylla ut 15 minuter inklusive 10 om vädret. Aktuellt – har de slutat sända helt?

Nu äntligen kanske man kan få något att gotta sig åt när judarna ska sätta in marktrupper. Det bör i alla fall bli lite skönt »fotage» – d v s om de är smarta nog att dokumentera. Om Svt ska kunna behålla licensbetalarna bör de nog skicka ner några orädda filmare som kan plåta lite action – man vill ju för fan ha något tillbaka för pengarna!

Antar att #Olsson# har trist och hoppas på tjafs..

Om man bortser från detta, så rycker jag på axlarna åt hela mellanöstern eländet..
Rasistiska rövhål som bombar varandra sönder och samman. Jämna skiten med marken och gör badort av det hela..

Ja, eller snarare överdrivet ironisk. Det är så enormt många som vinner på att det blir krig.

Ja jo, jag satt bara och tittade på bilderna därifrån just när jag läste det du skrev, och själva kärnfrågan är väl knappast vem som har "rätt" utan just nu står ju det mänskliga lidandet i fokus.

Å ena sidan fattar man ju inte varför araberna MÅSTE kasta stenåldersvapen i skallen på Israelerna hela tiden trots "vapenvila"
Man kan t.o.m fatta att dessa blir minst sagt irriterade...

Å andra sidan fattar man inte hur dessa översittarisraeler kan vara så arroganta och okompromissvilliga, då de hade haft allt att vinna på att t.ex ge upp just Gaza (som ändå är en värdelös remsa mark full av minor från Yom Kippur, och utan andra ekonomiska värden, mer än just symboliska och prestigemässiga)

Sandlåda är ett ord man kommer att tänka på, och inte bara p.g.a ökenterrängen... :rolleyes:

Antar att #Olsson# har trist och hoppas på tjafs..

Om man bortser från detta, så rycker jag på axlarna åt hela mellanöstern eländet..
Rasistiska rövhål som bombar varandra sönder och samman. Jämna skiten med marken och gör badort av det hela..

Många håller med dig.
Själv vill jag TRO att det finns en bättre lösning.

Last edited:
Å andra sidan fattar man inte hur dessa översittarisraeler kan vara så arroganta och okompromissvilliga, då de hade haft allt att vinna på att t.ex ge upp just Gaza .

Apapapp, vem bryter vapenvilor hela tiden? Vem avslår kompromisser hela tiden? Duktiga eftergifter som erbjuds av israelerna gång på gång.

Folket i Gaza har alltså röstat fram en terrororganisation som högst upp på sin agenda har att utrota Israel och israelerna. Dessa erbjuds ändå vapenvila från israelerna men bryter den och försöker döda så många civila som möjligt med missiler.

Detta är bara en händelse i mängden där "palestinierna" visar upp sin falskhet och sitt mordiska sinne. Sedan gnäller dom lite när dom som dom attackerar och vill mörda blir sura och ger tillbaks. En hämnd som Israel dessutom, som vanligt, varit väldigt noga med att planera för att inte skada civila.

M.a.o har dom riskerat underrättelseagenter mfl för att skydda civila i möjligaste mån. Det, om något, visar väl på skillnaden mellan dessa två folk och deras mentalitet. Ge "palestinierna" lillfingret och dom försöker direkt sluka hela handen.

Och tjatet om ockuperat land är bara skitsnack. "Vi var här först" osv. Om nån var där först så var det faktiskt judarna.

Apapapp, vem bryter vapenvilor hela tiden? Vem avslår kompromisser hela tiden? Duktiga eftergifter som erbjuds av israelerna gång på gång.

Nu läste du tydligen inte vad jag skrev, för det du säger är JUST precis vad jag skrev.
JAg citerar mig själv:
"Å ena sidan fattar man ju inte varför araberna MÅSTE kasta stenåldersvapen i skallen på Israelerna hela tiden trots "vapenvila"
Man kan t.o.m fatta att dessa blir minst sagt irriterade...
"

Vilket i klartext betyder att, araberna inte håller vapenvilan, och att de med sina små (men irriterande) vapeninsatser verkligen retar Israel.
DET är vad det jag skrev betydde.

ANDRA stycket handlar om Israels arrogans, för precis som du skriver KAN de föra ett högteknologiskt krig, med bra underrättelser, precisare vapeninsatser osv osv och därmed anser jag, att de oxå BORDE veta bättre. Dvs att INTE söka krig öht.

Men som jag sa i FÖRSTA stycket (många hänvisningar här nu... hoppas du hänger med?) Man förstår om Israelerna lackar ur.

Och tjatet om ockuperat land är bara skitsnack. "Vi var här först" osv. Om nån var där först så var det faktiskt judarna.

Så det säger du... Var fick du veta det? Bibeln? Eller var det nåt som judarna sa?

Nu läste du tydligen inte vad jag skrev, för det du säger är JUST precis vad jag skrev.

"..översittarisraeler kan vara så arroganta och okompromissvilliga.."

Så skrev du också. Eller hur?

Så det säger du... Var fick du veta det? Bibeln? Eller var det nåt som judarna sa?

Jag har inte det som nåt argument, men eftersom araberna där gnäller över att israelerna tog "deras" land ifrån dem och att de var där först skrev jag det. Ja, eftersom islam bara funnits sedan 600-talet så kan du väl knappast hävda att det fanns muslimer där innan judar eller?

Edit: Jag har varit i Israel fem gånger och har en fru som sitter på planet dit om 10 minuter. Är dock inte jude men har sett grejerna på nära håll till skillnad från alla proffsvetare i Sverige som litar på allt som visas i svensk vänstermedia.

Last edited:
Å andra sidan fattar man inte hur dessa översittarisraeler kan vara så arroganta och okompromissvilliga, då de hade haft allt att vinna på att t.ex ge upp just Gaza (som ändå är en värdelös remsa mark full av minor från Yom Kippur, och utan andra ekonomiska värden, mer än just symboliska och prestigemässiga)

:va
Israelerna har ju gett upp Gaza för flera år sedan. http://sv.wikipedia.org/wiki/Gazaremsan

Särskilt lyckat blev det inte.

Israelerna har ju gett upp Gaza för flera år sedan. http://sv.wikipedia.org/wiki/Gazaremsan

Ja precis, det verkar ha undgått folk. Och som jag skrev: Ger man dom lillfingret så äter dom upp hela dig. Det är som att inte visa sin hund vem som bestämmer. Hunden mår bättre av att ha en bestämd ledare. Kolla Sovjets upplösning, eller Irak. Kaos bara, och kriminalitet.

Sen kan man ju göra som Sverige också. Bjuda hit dom kriminella till oss och ge dom semester i en cell med TV och Playstation ett par månader om dom våldtar och mördar. Det har ju också gått jättebra.:tummenupp

"..översittarisraeler kan vara så arroganta och okompromissvilliga.."

Så skrev du också. Eller hur?

Jag har inte det som nåt argument, men eftersom araberna där gnäller över att israelerna tog "deras" land ifrån dem och att de var där först skrev jag det. Ja, eftersom islam bara funnits sedan 600-talet så kan du väl knappast hävda att det fanns muslimer där innan judar eller?

Edit: Jag har varit i Israel fem gånger och har en fru som sitter på planet dit om 10 minuter. Är dock inte jude men har sett grejerna på nära håll till skillnad från alla proffsvetare i Sverige som litar på allt som visas i svensk vänstermedia.

Jepp, så skrev jag, och det var just m.a.a att de ju inte kan ge araberna lite glaspärlor ens, utan bara kalla handen.
Jag gissar att om man hade infört ordet kompromiss i Israeliskan (liksom det arabiska språket) så hade det inte sett ut som det gör därnere.

Tyvärr känner INGEN i den regionen till detta ord.

Angående var man hämtar sin "verklighetsbild" : Nej jag lyssnar inte heller på sverigemedia. Jag jobbar i mellanöstern. Min bild kommer därifrån.

Och avseende sista frågan: Nej du kan inte anta ISLAM såsom måttstock. Det är det arabiska folkslaget du ska titta på. Men det är rätt: Deras relativt unga religion Islam har inte funnits så länge, men det har som sagt inget med det hela att göra.
Folket bodde där långt tidigare. Oavsett vad de trodde på för lära då.

Korrekt.
Staten Israel.
Men än idag finns styvnackade militanta Israeliska bosättare kvar.
Det var en drive då alla skulle ut, men alla ville inte ge upp det de hade byggt upp för egna pengar. (helt förståeligt) och någon ersättning utgick inte heller, så det är ung. som om jag ber dig gå ifrån ditt nyinköpta hus utan att ge dig något i ersättning. (visades en mkt bra fransk dokumentär om just detta)
Bäddat för misslyckande alltså.

Last edited:
Jag jobbar i mellanöstern. Min bild kommer därifrån.

Ja precis. Ett judiskt land eller? Om du lyssnar på snacket där så får du nog ta det med en nypa salt. Och bara för att det landet ligger i Mellanöstern behöver dom inte veta mer än folk i Sverige? Snarare tvärtom, ännu mer vinklad media och förmodligen rätt mycket hat mot judar.

Och avseende sista frågan: Nej du kan inte anta ISLAM såsom måttstock. Det är det arabiska folkslaget du ska titta på. Men det är rätt: Deras relativt unga religion Islam har inte funnits så länge, men det har som sagt inget med det hela att göra.
Folket bodde där långt tidigare. Oavsett vad de trodde på för lära då.

Men nu är det ju inte i första hand kristna palestinier som mördar småbarn, eller hur? Fatah styrs ju i hög grad av kristna och mycket riktigt fick ju fredsprocessen sig en schvung mot slutet innan valet. Men tydligen ville folket ha mer bråk och död eftersom dom istället röstade fram Hamas. Nu säger ju vissa iofs att Fatah var korrupt osv, vilket dom säkert också var men jag skulle nog tro att rätt många Hamasledare gärna tar lite pengar i egen ficka också. Dessutom kom ju pengarna som Arafats fru köpte diamanter för från dumma svenskars och andra länders biståndspengar.

Korrekt.
Staten Israel.
Men än idag finns styvnackade militanta Israeliska bosättare kvar.
Det var en drive då alla skulle ut, men alla ville inte ge upp det de hade byggt upp för egna pengar. (helt förståeligt) och någon ersättning utgick inte heller, så det är ung. som om jag ber dig gå ifrån ditt nyinköpta hus utan att ge dig något i ersättning. (visades en mkt bra fransk dokumentär om just detta)
Bäddat för misslyckande alltså.

Det är en helt annan fråga. Vad ska dom där att göra? Dom får bidrag och vägrar göra militärtjänsten men ändå ställer dom en massa krav och börjar bråka. Tycker inte att Israel ska skydda bosättarna längre och vet att allmänheten i Israel tycker likadant. Det verkar som om det börjar gå mer åt det hållet faktiskt.

Olyckligt nog föder ju dom ortodoxa idioterna till judar minst lika många barn som araberna vilket också ger dom större och större inflytande ju fler dom blir. Exempelvis börjar religiösa judar ta över större och större delar av jerusalem där vanliga svenssonisraeler mer eller mindre fördrivs. Hade dom fått styra Israel hade vi verkligen fått se blodbad.

Extremistiska judar är precis lika dumma i huvudet som islamister. Eller Livets ord för den delen.

Last edited:
...Hunden mår bättre av att ha en bestämd ledare. Kolla Sovjets upplösning, eller Irak. Kaos bara, och kriminalitet.

...

Så ett bra ledarskap i din värld bygger på diktatur. Nice!

Ja precis. Ett judiskt land eller? Om du lyssnar på snacket där så får du nog ta det med en nypa salt. Och bara för att det landet ligger i Mellanöstern behöver dom inte veta mer än folk i Sverige? Snarare tvärtom, ännu mer vinklad media och förmodligen rätt mycket hat mot judar.

...

Så svensk vänstervriden nyhetsrapportering är bara skräp? ok, check.
Och den lokala nyhetsrapporteringen är inte heller mycket att hänga i granen? Ok, check.

Det börjar bli tomt på nyhetsfronten... Fox, duger de?

Last edited:

Men det gör det väl i din värld också? Du gillar ju Ohly.

Irakierna själva säger ju att dom föredrog Saddam framför det som är nu så fråga dom istället.

Så svensk vänstervriden nyhetsrapportering är bara skräp? ok, check.
Och den lokala nyhetsrapporteringen är inte heller mycket att hänga i granen? Ok, check.

Det börjar bli tomt på nyhetsfronten... Fox, duger de?

:D Fox är likadant fast åt andra hållet. Jag litar mest på BBC. Mest - inte helt.

Last edited:
Kan du skriva nåt On Topic istället? Då kanske du får bättre svar.:rolleyes:

Orkar inte med dig mer. Vill du nåt kan vi ses vid återvinningen på Fjällgatan och tjöta lite IRL om min vaggning om 5 minuter istället. Får vi gå lika långt båda två.

Annars: Back on topic.

Så här ligger det till lilla killen, det är inte tufft att hota folk! :pannkyss
ganska pinsamt faktiskt...

:rofl

Vad går du i femte klass eller nåt?

Att bli bjuden hem till någon är tydligen "poppis" på internet 2008!

Frustrerade forummedlemmar bjuder hem folk i all välmening för ett snack :mad:

Jag har också blivit bjuden på..... :nicka
:rofl

Jag avstod dock, var lite rädd att jag skulle åka på stryk :skrämd

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!