Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Långa farbron skrev:Jag skall uppfinna en speciell slägga som man kan slå ner hjälmen på huvudet på dom med .

TinaTjejen skrev:Det där kommer ju aldrig att hjälpa.. de där förarbevisen som krävs för att köra EUmopparna verkar ju knappast ha gjort nån nytta, för de bryter ju mot typ varenda trafikregel i stan :kocko
GuW skrev:...
För det tredje, det är inte fordonen i sig, eller åldersgränsen som är det farliga, utan det faktum att vi släpper ut nya trafikanter på vägarna.
Dom kommer att vara farliga oavsett om dom är 13år eller 16år när dom får börja köra.
.....
Jag kan iofs hålla med dig lite i det du säger men körkortet bidrar ju till att moppefuckot lär sig trafikregler. Detta är ju rimligt om denne ska vistas bland andra trafikanter. Jag skulle personligen känna mig tryggare om jag visste att man kunde lita på att mopedfolket hade lite kunskap i ryggen. Som det är nu så de far fram som galningar på trottoarer och cykelbanor lite efter behag.kaZmur skrev:Visserligen är jag bara 18år så kalla mig moppefucko om ni vill, men jag tycker det är så otroligt löjligt. 16år och körkort för att få köra i hela 45km/h, herregud!
Och som vanligt är dubbelmoralen på SH tjock nog att skäras med kniv.
Nu när ni är äldre och visare så vill ni höja åldersgränser hit och dit och införa körkort för att ens få cykla.
Men samtidigt läser man tråd efter tråd om hur ni körde slingerbulten på 1 minut blankt och häftiga ni är som kör utan reg.skylt och kör ifrån herr länsman osv.
Visst har ni rätt på ett sätt... jag körde trimmad moped och kraschade otaliga gånger och gjorde diverse vansinneskörningar, men till skillnad från många andra så står jag för att jag betedde mig som en idiot och jag försöker inte straffa dagens ungdomar för något som jag själv gjorde i den åldern.
Nej, vissa inlägg här inne är verkligen lägre än Glocalnet.
Chiefen skrev:...Som det är nu så de far fram som galningar på trottoarer och cykelbanor lite efter behag....!
Jag är inte (menade inte) att vara nedlåtande men det är ju ganska ofta jag har fått skutta åt sidan när mopparna kommer farandes på gång/cykel banan.Chrille skrev:Och det gjorde inte du menar du??
Man behöver inte försvara det men man behöver inte vara nedlåtande heller?
SFB skrev:Går det inte att köpa vassare prylar till mopederna i vanliga mc/moppe -butiker? Det borde vara strängt förbjudet i vilket fall
Tycker alla fjortismoppar går runt 70 så speciellt svårt att ta bort strypningarna kan det inte vara heller.
EDIT: Kom på föresten att jag var inne på en butik i västerås en gång och då stod det en morsa och sa hur snabbt hon ville att sonens moppe skulle gå och handlaren verkade inte ha några problem med det... Mindes det nu, fan vad sjukt att handlare gör så och framför allt att morsan betalar trimmet!
Helt enig med dig att dubbelmoralen här på SH är speciell. Som vanligt skall alla andra kollas, straffas och registreras men det vi gör själv är ok.kaZmur skrev:Visserligen är jag bara 18år så kalla mig moppefucko om ni vill, men jag tycker det är så otroligt löjligt. 16år och körkort för att få köra i hela 45km/h, herregud!
Och som vanligt är dubbelmoralen på SH tjock nog att skäras med kniv.
Nu när ni är äldre och visare så vill ni höja åldersgränser hit och dit och införa körkort för att ens få cykla.
Men samtidigt läser man tråd efter tråd om hur ni körde slingerbulten på 1 minut blankt och häftiga ni är som kör utan reg.skylt och kör ifrån herr länsman osv.
Visst har ni rätt på ett sätt... jag körde trimmad moped och kraschade otaliga gånger och gjorde diverse vansinneskörningar, men till skillnad från många andra så står jag för att jag betedde mig som en idiot och jag försöker inte straffa dagens ungdomar för något som jag själv gjorde i den åldern.
Nej, vissa inlägg här inne är verkligen lägre än Glocalnet.
Långa farbron skrev:Jag skall uppfinna en speciell slägga som man kan slå ner hjälmen på huvudet på dom med .
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |