Äntligen lagligt att åka "hoj" på vattnet.

Våra kuster är ändå förstörda av utfiskning och övergödning, så det kanske kvittar om de invaderas av mer buller och nerskitning (synd på fågellivet dock). Håller mig till inlandet så länge det ser ut så här.

Tja jag vet inte vad jag ska tycka. Det är ju kul att köra jetski, säkert mindre roligt att ha dem runt sommarstället.

Chris Ash skrev:
Tja jag vet inte vad jag ska tycka. Det är ju kul att köra jetski, säkert mindre roligt att ha dem runt sommarstället.

Ja men motorbåtar låter lika mycket?
Och man behöver inte hålla till där man vet att man kan ståra folk ju

Varför blev inte vattenskidåkning förbjudet i samma veva som skoter btw? De snurrar ju också runt i samma vik hela tiden.
Vilket gnäll det blev härovan då, som sagt båtar låter ju lika mycket. Är ni såna som vill förbjuda motorgräsklippare också för att grannen stör er semesteridyll? Fel forum för hyckleri av den sorten.

Gulsnabbtrajja skrev:
Varför blev inte vattenskidåkning förbjudet i samma veva som skoter btw? De snurrar ju också runt i samma vik hela tiden.
Vilket gnäll det blev härovan då, som sagt båtar låter ju lika mycket. Är ni såna som vill förbjuda motorgräsklippare också för att grannen stör er semesteridyll? Fel forum för hyckleri av den sorten.
Dom har nog aldrig testat :)

PollySmurf skrev:
Ja men motorbåtar låter lika mycket?
Och man behöver inte hålla till där man vet att man kan ståra folk ju

Jag menar bara att jag kan ha förståelse för att folk blir upprörda. Jag har dock ingen aning om hur omfattande körning med Jetski är i Sverige. Jag har dock testat och det är svinroligt.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard