Äntligen klart

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Äntligen så har man då lyckats klara av kortet.
Men det gick nog smidigare än väntat, började köra i mitten av april och från och med idag så får jag köra ensam.

Men det var en nervös dag, först manöverprov och sedan väntan i 2,5tim för att få ge sig ut i stadskörning.

Allt kändes bra fram tills vi kom tillbaka till vägverket o gubben frågar om jag kört utan lyse hela tiden, (ops) där rök den chansen tänkte jag. Lunkade nervöst fram till besiktningsmannen och fick där det positiva beskedet klart godkänt och lycka till.

Snacka om lättnad.....

:tuttar
 
Freddaz skrev:
Äntligen så har man då lyckats klara av kortet.
Men det gick nog smidigare än väntat, började köra i mitten av april och från och med idag så får jag köra ensam.

Men det var en nervös dag, först manöverprov och sedan väntan i 2,5tim för att få ge sig ut i stadskörning.

Allt kändes bra fram tills vi kom tillbaka till vägverket o gubben frågar om jag kört utan lyse hela tiden, (ops) där rök den chansen tänkte jag. Lunkade nervöst fram till besiktningsmannen och fick där det positiva beskedet klart godkänt och lycka till.

Snacka om lättnad.....

:tuttar

grattis!!!!!! till körkortet! hade också uppkörning idag! mellan kort..
(A begränsad 25kw)
 
Freddaz skrev:
Äntligen så har man då lyckats klara av kortet.
Men det gick nog smidigare än väntat, började köra i mitten av april och från och med idag så får jag köra ensam.

Men det var en nervös dag, först manöverprov och sedan väntan i 2,5tim för att få ge sig ut i stadskörning.

Allt kändes bra fram tills vi kom tillbaka till vägverket o gubben frågar om jag kört utan lyse hela tiden, (ops) där rök den chansen tänkte jag. Lunkade nervöst fram till besiktningsmannen och fick där det positiva beskedet klart godkänt och lycka till.

Snacka om lättnad.....

:tuttar

grattis :banana
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top