Äntligen klarspråk ! Men att det krävdes en rappare !

Socrates skrev:
2127442 Man önskar ju att man kunde säga att grabben har fel :huvet

Visst lyckas han bra med att förmedla vardagens problem !
Skulle allt han tar upp lösas så skulle dagens sverige bli paradiset !

Dogge verkar ha en hel del vettigt att komma med. Klockren analys av dagens samhälle.
Undrar just vilka det är som styrt Sverige sedan slutet av 2:a världskriget?
Vilka det än är så verkar deras politiska tanke inte funka särskilt bra...

Nämen, nu förstår jag ingenting här. Sverige är ju jettebra och här är allt frid och fröjd. Jag trår att Dogge är en såndär "ut-med-packet".

Grov nazistisk propaganda i Aftonbladet, detta är väldigt upprörande.

Jag tycker att i skolor med mer än 20 procent invandrare borde disciplinen vara benhård istället, och att nationalsången och flaggan bör sjungas och hissas där varje måndag.

Det är skrämmande att han med sin kolonialiserings- och förslavningsbakgrund inte skäms och är tyst istället för att piska upp hatstämningar mot flyktingarna.

Och det där med fängelsematen, det är bara populistisk propaganda, passar sig inte heller i fri media. I fri media ska man inte få skriva vad man vill, det är ju själva idén med fri media.

Markus skrev:
2127864 Grov nazistisk propaganda i Aftonbladet, detta är väldigt upprörande.

Jag tycker att i skolor med mer än 20 procent invandrare borde disciplinen vara benhård istället, och att nationalsången och flaggan bör sjungas och hissas där varje måndag.

Det är skrämmande att han med sin kolonialiserings- och förslavningsbakgrund inte skäms och är tyst istället för att piska upp hatstämningar mot flyktingarna.

Och det där med fängelsematen, det är bara populistisk propaganda, passar sig inte heller i fri media. I fri media ska man inte få skriva vad man vill, det är ju själva idén med fri media.

Nu vet jag att du är ironisk men det är ju tyvärr sådär en del idioter resonerar. Tex Laila freivalds och Co.

Men är det inte mer än rätt att kåkfararna ska käka för mer än snorungarna? Jag menar, de har ju redan gått i skolan och fått pissig mat så nu borde de få äta gott.
Jag vet iaf att hur fattig jag än blir så finns det alltid soc-bidrag och funkar itne det så kan jag våldta någon och få 3 månader på öppen anstalt med gratis mat och gym.

Dee_cati skrev:
2127970 Nu vet jag att du är ironisk men det är ju tyvärr sådär en del idioter resonerar. Tex Laila freivalds och Co.

Men är det inte mer än rätt att kåkfararna ska käka för mer än snorungarna? Jag menar, de har ju redan gått i skolan och fått pissig mat så nu borde de få äta gott.
Jag vet iaf att hur fattig jag än blir så finns det alltid soc-bidrag och funkar itne det så kan jag våldta någon och få 3 månader på öppen anstalt med gratis mat och gym.

Nja, du måste väll göra något grövre än att våldta någon. Nu snackar vi inte om mord utan här är det bästa tipset att sno pengar från staten. Det är det säkraste kortet att ta del av välfärdssamhället. :fakta

Bärgren skrev:
2128012 Nja, du måste väll göra något grövre än att våldta någon. Nu snackar vi inte om mord utan här är det bästa tipset att sno pengar från staten. Det är det säkraste kortet att ta del av välfärdssamhället. :fakta

Jo, men då får jag ju skaka gallar minst 10 år på kumla-bunkern :brinnerup
Jag hade tänkt mig bara en kort tid på en snäll anstallt där man får åka på gemensamma utflykter och kanske till och med få studera litegrann. Kan ju läsa upp lite ämnen då vid sidan om på en gång, på så vis slipper jag studielånen.
Och då är det bäst att våldta någon, möjligtvis misshandla en pensionär men det känns lite väl mesigt.

Bärgren skrev:
2128012 Nja, du måste väll göra något grövre än att våldta någon. Nu snackar vi inte om mord utan här är det bästa tipset att sno pengar från staten. Det är det säkraste kortet att ta del av välfärdssamhället. :fakta

o snor du tillräckligt mycket typ en halv miljard lr så ja då blir du varmt mottagen i klubben, då blir du en av dom å får en klapp på axeln

Det Dogge nämner är inte något nytt för någon varken politiker eller vanliga svensons. Ingen vill ha det så men ingen vet hur man löser problemen. Jag förväntar mig inte pension för det kommer inte finnas någon kvar när jag blir gammal (om 40+ år). Jag förväntar mig inte att vi kommer få mindre kriminalitet för det kommer vi inte med den statistik som finns. Jag tror inte att ekonomin för Sveriges vanliga invånare som mig själv kommer bli bättre. Så vad gör man?... Åker hoj, tar problemen som de kommer och hoppas på att röstningen vart fjärde år ska göra skillnad... Hoppas kan man alltid...

Jag har slutat att hoppas och räknar istället med att kunna spara ihop tillräckligt med pengar för att spendera mina sista 20 år utomlands, förslagsvis thailand. För Sverige är döende, och de kommer inte att lyckas dra sig upp ur skiten.

MDM skrev:
2128112 Det Dogge nämner är inte något nytt för någon varken politiker eller vanliga svensons.
:fakta

Att det finns div problem och det är mkt snack och lite hockey när det gäller hantering av dessa stämmer,
MEN vi har fortfarande världens jämnaste inkomstfördelning och är ett av världens rikaste länder.
Alltså, sv är knappast fattigt, man kan inte tala om fattigdom i ordets rätta betydelse här.

Markus skrev:
2127864 Grov nazistisk propaganda i Aftonbladet, detta är väldigt upprörande.

Jag tycker att i skolor med mer än 20 procent invandrare borde disciplinen vara benhård istället, och att nationalsången och flaggan bör sjungas och hissas där varje måndag..

Varför slänger han inte kepsen och drar upp byxorna då?

General E skrev:
2128174 :fakta

Att det finns div problem och det är mkt snack och lite hockey när det gäller hantering av dessa stämmer,
MEN vi har fortfarande världens jämnaste inkomstfördelning och är ett av världens rikaste länder.
Alltså, sv är knappast fattigt, man kan inte tala om fattigdom i ordets rätta betydelse här.
Nje nu håller jag inte med. Vi har inte världens jämnaste inkomstfördelning. Mindre befolkning=bättre fördelning. Belgien, Finland, Norge bla har bättre fördelning. Sveriges levnads standard ligger väl inte ens på top 15 längre? Tycker det är bra att problem som dem i texten pushas uppåt men dom är knappast nya.

MDM skrev:
2128239 Nje nu håller jag inte med. Vi har inte världens jämnaste inkomstfördelning. Mindre befolkning=bättre fördelning. Belgien, Finland, Norge bla har bättre fördelning. Sveriges levnads standard ligger väl inte ens på top 15 längre? Tycker det är bra att problem som dem i texten pushas uppåt men dom är knappast nya.

Ok jag som hade lite gammla siffror på fördelning, my bad.
Men fortf ligger sverige i topp oavsett vilka metoder i levnadsstandard man mäter med om man inkluderar hälsa, arbmiljö, utbnivå, miljö, soc liv etc.

Det enda vi ligger efter på är köpkraftsjusterad BNP/capita och PPP/capita, dock skiljer det sig inte sååå mycket gentemot andra länder + att dom siffrorna är väldigt osäkra.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg