Äntligen!!! Körkortet fixat!!!

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
GSX-R 600
Ja, nu var det fixat, jag har fått mitt efterlängtade mc-kort. Tog det nu i torsdags den 22 april. Hinderbana, garagesväng, och sånt gick som ett rinnande vatten.

Så klockan 10:30 i torsdags fick jag lappen i handen, och premiärturen avverkades. SÅ JÄVLA GOTT!!!

Vi ses på vägarna, jag får ta och komma till någon av körningarna också!

Over and out/ Magnus aka molia

Var det du som köra bakom mig " en röd sliten nissan" från magnarp till ängelholm och svängde fram och tillbaka på vägen :hihi
GRATTIS!!!! Hör av mig sedan när jag fått mitt kort så kanske vi kan ta en sväng. Har min hoj i magnarp så det e ju inte långa avståndet direkt.
Ska bara hinna köra 160 mil så motorn blir inkörd hehe.. Grymt drygt ska jag tala om. Just nu får jag inte ligga i mer än 5000 varv och på högsta växeln toppar jag väl otroliga 105km/h. Men kanske lika bra att det går sakta så man inte kör ihjäl sig direkt hehe

Grattis!!

Min 2:a hoj var en GSX550EF.. Med extremt kort rensat 4-1 system.. Sluddrade finfint... :tummenupp

Grattis Molia, vi var ute en runda i dina hemtrakter idag. Närmare bestämt körde vi ner i Vejby och körde hela skogsvägen ner till stranden.

Har precis varit ute på en 17milarunda, det blir bara roligare och roligare.Man får tacka!

Ses på vägarna!

"Molia"

Last edited:
Joshi skrev:
Var det du som köra bakom mig " en röd sliten nissan" från magnarp till ängelholm och svängde fram och tillbaka på vägen?

Man måste ju värma upp däcken lite juh! Och den är inte sliten! ;-)

Grattis killen :tummenupp

Joshi skrev:
Var det du som köra bakom mig " en röd sliten nissan" från magnarp till ängelholm och svängde fram och tillbaka på vägen :hihi
GRATTIS!!!! Hör av mig sedan när jag fått mitt kort så kanske vi kan ta en sväng. Har min hoj i magnarp så det e ju inte långa avståndet direkt.
Ska bara hinna köra 160 mil så motorn blir inkörd hehe.. Grymt drygt ska jag tala om. Just nu får jag inte ligga i mer än 5000 varv och på högsta växeln toppar jag väl otroliga 105km/h. Men kanske lika bra att det går sakta så man inte kör ihjäl sig direkt hehe

Finns bättre sätt att köra in en motor på... :rolleyes:
Men nu hittar jag inte länken till den där braiga sidan som berättar hur man kör in en ny motor (Installerade precis om datorn... glömde ta backup på vissa grejer... :p )

Men, principen var. Kör motorn varm, tar några minuter. Sedan är det bara att dra på "järnet".
Inte rödvarva, men inte heller segdra den dock.

Körde in både Bullen och XRen enligt den, och de har gått klockrent från start.

Kan någon hitta den där länken, så slipper vi en diskusion med massa "jag tror..." etc.
Sedan kan man ju tro på metoden eller inte, men det är ju en annan sak... :p

Nu är det motorn jag pratar om, inte föraren... :hej

"Meskörde" inte in min SV heller.
Inget tokvarvande med heller inte lugnt.
Ligga och segdra och på samma varvtal längre sträckor skall inte vara bra metod har jag läst.

Tror på samma som Putteliten.

Molia, grattis till hojkortet :tummenupp

Har ni gjort allt slaviskt som står på hemsidan..Bytat olja och oljefilter efter bara 3.2 mil (20miles).
Har ju kört 32 mil med min nu. Frågan e om man ska börja gasa på lite nu då...hmm

Joshi skrev:
Har ni gjort allt slaviskt som står på hemsidan..Bytat olja och oljefilter efter bara 3.2 mil (20miles).
Har ju kört 32 mil med min nu. Frågan e om man ska börja gasa på lite nu då...hmm

Kör normalt i max 20mil utan att segdra eller tokvarva, växla ofta (det viktiga är att slita till alla drev i motorn)
byt olja sedan = Inkörd :tummenupp

Holy Rider skrev:
Kör normalt i max 20mil utan att segdra eller tokvarva, växla ofta (det viktiga är att slita till alla drev i motorn)
byt olja sedan = Inkörd :tummenupp

Alright! 42 mil körda.25 första milen inte över 5000varv som det står i manualen. Efter 25 mil ökade jag o låg väl runt kanske 6000. De sista 10 milen e väl körda till max 7500varv. Ska byta olja och oljefilter nu för att få bort eventuell metallspån och liknande. Lika bra att få det gjort nu och sedan göra service vid 80-120 mil :tummenupp
Har just kommit på att hojen går utav bara helvete. Har ju inte kört en sådan pigg hoj innan. Men jag anar vad som döljer sig över 10500varv :D

Nyheter
Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

Back