Äntligen körkort med rätt datum utan att först tjafsa med VV

Bingo skrev:
Det beror nog på hur länge det varit indraget. Mig frågade de om jag varit av med det MER ÄN tre månader, för i så fall skulle jag fått en annan, högre, premie.

Jag fick 7700 hel/hel på gixxern.

Ok. Va kul för dig då :tummenupp
Till mig sa dom bara att det spelar ingen roll hur länge du varit utan körkort för dom räknar hur som helst premien efter den tagen du tog körkort (eller som i mitt och ditt fall när man fick tillbax körkortet).
Det ska bli intressant att höra vad jag får för svar nästa gång jag ringer och kollar försäkringar.

hallå !!

Jag är en utav de 8000 ... fick mitt nya kort för 1 v sedan...efter att jag ringt till dem..det kostade inget att hämta ut sitt nya kort.

detta har faktiskt drabbat en.. skulle försäkra min nya vinterbill som jag köpte för någon månad sen, trafikförsäkring skulle kosta 3600kr året
på en ford fiesta 1,1 -83 ha vilket skämt ...
Tantan på försäkringsbolaget sa att det berode på att jag inte haft mit körkort längre än 6 mån,
Vaaaaa !!! skrek jag ... jag har ju haft bilförsäkringar hos er sen 1996 era idioter ...och smälde på luren, ringde upp VV gormade i 10 min på Tjejen som satt i växeln, blev vidar kopplad och fortsatte gorma... efer 2-3 min sa personen på andra sidan att det nya kortet skulle tryckas samma dag!......oooppps mm...ursäkta mig då.. he he (fan vad man kan hätsa upp sig)

nå väl jag ringde tillbaka till försäkringsbolaget och berättarde hur läget var hon kollade upp det och sa att då kostar försäkringen 1750kr året istället....

så kolla Baksidan på kortet vad där står ...och låt inte sytsmet köra över er!"!

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back