Äntligen köpt en hoj!

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Köpte en vx800 igår!

http://www.hojgaraget.se/bilder/bild462.jpg

Och så köpte jag de sista delarna i utrustningen idag. Blidde ett dainese ryggskydd och en shoie raid hjälm! Nu är det bara o vänta på våren så jag kan åka upp till min pappa i örebro och övningsköra!

Är jag konstig som går runt med hjäm inomhus och säger: "brum, brum, brummmmmm" ? :va

Grattis :banana

Nej då,fullt normalt jag brukar gå ner och "torr" köra hojarna i mellanåt.

Skoj ,då syns vi på vägarna till sommaren.

Grattis än en gång.

Grattis till en kardanhoj. Försäkringen är ju inget att klaga på, bara väntan på plusgrader och snöfritt? ;)

Grattis :tummenupp

Snygg hoj den där VX:en.

Det är väl nästan en förutsättning om man skall vara en riktig hoj åkare att man är galen nog för att torrgasa och drömmer om hojar hela vintern :D

lilltryne skrev:
Köpte en vx800 igår!

http://www.hojgaraget.se/bilder/bild462.jpg

Och så köpte jag de sista delarna i utrustningen idag. Blidde ett dainese ryggskydd och en shoie raid hjälm! Nu är det bara o vänta på våren så jag kan åka upp till min pappa i örebro och övningsköra!

Är jag konstig som går runt med hjäm inomhus och säger: "brum, brum, brummmmmm" ? :va

Grattis och lycka till

Men glöm inte öronproppar...Raid hjälmarna är inte världens tystaste...tyvärr :(

/BW

Victor skrev:
Hoppas kan man ju men jag är skeptisk... :)
Hoppas du är nöjd iallafall.

Jag ska ta körkort nu i sommar så jag tror inte att jag är så kräsen, blir nog kul o åka på den även fast många har sagt att det är en tråkhoj!

Man kan ju inte köpa sin drömhoj som första hoj, vad ska man då gå o drömma om?

Black-Wolf skrev:
Grattis och lycka till

Men glöm inte öronproppar...Raid hjälmarna är inte världens tystaste...tyvärr :(

/BW
Attans då! Jag som va så nöjd när jag köpte den, så kommer vi hem o sambon sitter o pillar på alla de olika finesserna på hans nyinköpta z-one som var grymt mycket häftigare än min, o så nu detta.... :-(

Jaja, den satt ju iallfall bra...

lilltryne skrev:
Attans då! Jag som va så nöjd när jag köpte den, så kommer vi hem o sambon sitter o pillar på alla de olika finesserna på hans nyinköpta z-one som var grymt mycket häftigare än min, o så nu detta.... :-(

Ja e nöjd med min Raid (även fast jag skulle vilja haft en Shogun ibland), de flesta hjälmar brusar mer eller mindre. Har varit uppe trådar om det förut å det är väl ingen som kan peka på ngn hjälm som går att dra på med utan att det susar i säven. I svensk laglydig fart tycker jag de e helt OK utan öronproppar i Raiden.

flugan skrev:
Ja e nöjd med min Raid (även fast jag skulle vilja haft en Shogun ibland), de flesta hjälmar brusar mer eller mindre. Har varit uppe trådar om det förut å det är väl ingen som kan peka på ngn hjälm som går att dra på med utan att det susar i säven. I svensk laglydig fart tycker jag de e helt OK utan öronproppar i Raiden.

Har själv en Raid tycker då inte att det är några större problem i normala farter,men blir det motorväg så är det skönt med proppar.

lilltryne skrev:

Oj...var inte meningen att förstöra din dag :(

Som andra har sagt redan så funkar den fint i lagliga farter :D
Sen är det ju lite från fall till fall jag och två polare har Raid och har tyvärr samma problem. Men det behöver ju inte betyda att du får det :)

Snygg och stilren hjälm är det iallfall :tummenupp

/BW

Black-Wolf skrev:
Som andra har sagt redan så funkar den fint i lagliga farter :D
/BW

jaja, men då får jag väl hålla mig till lagliga farter då, ja e ju ändå nybörjare, kan va bra o ta det lugnt i början...

En annan sak jag hört är att den immar mycket, har ni haft det problemet? Vad har ni gjort åt det isåfall?

lilltryne skrev:
jaja, men då får jag väl hålla mig till lagliga farter då, ja e ju ändå nybörjare, kan va bra o ta det lugnt i början...

En annan sak jag hört är att den immar mycket, har ni haft det problemet? Vad har ni gjort åt det isåfall?

En lösning kan vara att köpa en antifog spray som du sprayar på visiret och håller imman borta. Kostar 59kr :tummenupp
Länk:
http://paintballbutiken.se/catalog/product_info.php?products_id=92

lilltryne skrev:

Ja allt är väl relativt,står man och flåsar vid ett rödljus så.

Annars är det väl bara att använda den lilla flärpen vid sidan som ger en ett par mm öppet visir när man kör istan.

lilltryne skrev:

Har inte haft så stora problem med imma efter monterat nässkyddet eller vad det nu heter :va När jag köpte min hjälm så var det ett tillbehör som man fick betala extra för...snålt tycker jag :mad:

Har ett klart visir för långkörningar där jag monterat på en plastfilm som bildar en luftspalt, det funkar kanon under lite mer extrema förhållanden, typ regn och kyla.

/BW

Långa farbron skrev:
Annars är det väl bara att använda den lilla flärpen vid sidan som ger en ett par mm öppet visir när man kör istan.

Min budget hjälm har ingen sån flärp :(

Ska se om man inte kan tejpa/limma fast nåt istället. Skulle dock vara bra om det trycktes ihop när man kör lite fortare än vad man gör i stan. Nån som har nån idé?

Kladda lite diskmedel på insidan av visiret. Bara ett tunt lager. Det hindrar imman från att fästa...

Jag upplever det som "värst" nu när det är lite kyligare ut. Då säsongen är igång på allvar har jag inga problem med imma. Har inte heller nässkydd i min hjälm. Den är ändå svindyr. :(

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman