Äntligen! Jakten på Higgs fortsätter...

Den verkar vara lika svår att hitta som Professor Drövel

[YOUTUBE-ID]ZQC7GK7Uu7g[/YOUTUBE-ID]

Vad har det dära projektet kostat igentligen? Personligen tror jag att dom kastat pengarna i sjön. Måste man verkligen veta och ta reda på allt här i världen. Man skulle bara bli knäpp av att lägga massa energi på att få reda på hur universum uppstod. Söka ett svar som inte finns.

Vad har det dära projektet kostat igentligen? Personligen tror jag att dom kastat pengarna i sjön. Måste man verkligen veta och ta reda på allt här i världen. Man skulle bara bli knäpp av att lägga massa energi på att få reda på hur universum uppstod. Söka ett svar som inte finns.

Utveckling kallas det. Det som upptäcks idag som kan verka meningslöst kan få en helt annan betydelse senare.

"Anläggningen har kostat 40 miljarder kronor att bygga. Kostnaden för att driva den är runt sex miljarder kronor om året, och den svenska kostnaden beräknas bli cirka 200 miljoner kronor. Det uppger Sveriges Radios P1."

Utveckling kallas det. Det som upptäcks idag som kan verka meningslöst kan få en helt annan betydelse senare.

Jaja... Men man behöver inte överdriva. Om dom nu kommer på hur universum skapades... Vad spelar det för roll igentligen?
Själv är jag nog rätt trött på teknik och utveckling nu så det hade bara vart skönt att backa några steg i stället.

Tror dom gör mer onytta än nytta med det dom håller på med.

Last edited:
Jaja... Men man behöver inte överdriva. Om dom nu kommer på hur universum skapades... Vad spelar det för roll igentligen?
Själv är jag nog rätt trött på teknik och utveckling nu så det hade bara vart skönt att backa några steg i stället.

De kanske inte kommer på hur universum skapades, men de kan upptäcka något annat vi har nytta av. Lösningen på cancer kanske, vad vet jag?

Jag är också rätt less på teknik och utveckling, men jag skyller på ålder istället.

Din sista mening är nog svar på varför du ifrågasätter ett av vår tids viktigaste forskningsprojekt. Läs på lite istället, det är faktiskt väldigt intressant. :hej

Om inte annat så gör vi klokt i att hitta någon annan stans att bo inom de närmsta 4-5 miljarder åren. När vi hittat vad vi söker så gäller det att kunna ta sig dit. Mig stör det inte att det finns folk som forskar lite.

Många hävdar att månresorna var meningslösa. Undrar hur lång listan skulle bli om man radade upp allt i vår vardag som finns tack vare de resorna.

Last edited:
"och den svenska kostnaden beräknas bli cirka 200 miljoner kronor"

Dom hade kunnat ge mig dom pengarna istället, så hade jag kunnat forska lite i överkonsumtionens faror....

Kan inte säga att jag är överdrivet intresserad av teknisk skit, men den här bosonjakten är rätt spännande faktiskt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg