ÄNTLIGEN hojpremiär :)

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Tog ut hojen för premiärturen, tog ju mckortet förra året så jag vart plötsligt så nervös att jag mådde illa och undrade hur fan man växlade..mindes 1an ner år neutralen som nr 2 men fan var det uppåt eller ner??? jag tänkte att va fan det märker jag väl, och åkte iväg och vet ni allt satt kvar i ryggmärgen ;)

lite läskigt med grusiga asfaltskorsningar men kul var det:)

Så skönt att få dammet avblåst på utrustning, hojen och mig ;):banana

Japp! Var ute i Fredags 2-3 timmar, så jäkla skönt! O ja det stämmer till 99,7%, 1:an neråt, resten uppåt ;)

Galet mycket gropar i vägarna efter denna kalla vinter, nu väntar jag bara på att sopbilarna ska sopa bort allt grus o att alla hål ska fyllas i :) Några plusgrader till också kanske...

Tog ut hojen för premiärturen, tog ju mckortet förra året så jag vart plötsligt så nervös att jag mådde illa och undrade hur fan man växlade..mindes 1an ner år neutralen som nr 2 men fan var det uppåt eller ner??? jag tänkte att va fan det märker jag väl, och åkte iväg och vet ni allt satt kvar i ryggmärgen ;)

lite läskigt med grusiga asfaltskorsningar men kul var det:)

Så skönt att få dammet avblåst på utrustning, hojen och mig ;):banana

Det är nästan som om jag skrivit det där....

Jag håller med om att det var så jäkla najs:banana. Hoppas vädret blir bra imorgon... Jag villvillvill igen. NU

Vårfrossa:) Man kunde bli lite ivrig förr innan man skulle iväg, det har lugnat ner sig:D

Skönt att det är gång, man skall vara observant på att bilar inte har vant sig ännu med oss, grussträngar överallt, risk för isfläckar i skuggpartier mm mm, samt att det är kallt o man lätt tappar fokus om man är frusen...men förutom detta, totalt underbart att vara igång igen:tummenupp:)

Tog även jag min premiärtur igår, strålande sol och behagliga 11 grader.

Hojen startade på första taget, däcken hade inte släppt en millibar i tryck och allt kände alldeles alldeles underbart ;)

Men det ligger en förskräckligt massa grus kvar på gatorna inne i GBG, större vägarna va helt OK, men inne i stan fick man bitvis ta det väldigt försiktigt.

Bidde en fin liten tur på 13 mil.:banana

Jo de var gött och få premiär åket avklarat i Fredags, nu har de blivit åka varje dag än så länge. Blir ännu mer idag, fick lite blingat gjort på den med. Ny ruta, handtag, styrändar och sen kommer de nya backspelar lite rejsigare modell.

Jag var också ute igår (Lördag) och tog en tur. Första turen på egen hoj i år. Blev ungefär 13 mil. Lite kallt de sista milen, men annars var det skönt.

Vårfrossa:) Man kunde bli lite ivrig förr innan man skulle iväg, det har lugnat ner sig:D

Skönt att det är gång, man skall vara observant på att bilar inte har vant sig ännu med oss, grussträngar överallt, risk för isfläckar i skuggpartier mm mm, samt att det är kallt o man lätt tappar fokus om man är frusen...men förutom detta, totalt underbart att vara igång igen:tummenupp:)

japp jag höll stenkoll på bilisterna och de verkade jätteobservanta igår- men det går ju över lagomt till sommaren:(

Det är nästan som om jag skrivit det där....

Jag håller med om att det var så jäkla najs:banana. Hoppas vädret blir bra imorgon... Jag villvillvill igen. NU

tänkte ta en tur idag men det blev bil och hojtävtt istället:D

Last edited:
Jag var också ute igår (Lördag) och tog en tur. Första turen på egen hoj i år. Blev ungefär 13 mil. Lite kallt de sista milen, men annars var det skönt.

åh najs 13mil! jag körde väl typ 3 km:D men det var så skönt att få lufta järnhästen :)

Du tvättade alltså hojen 2 ggr i rad, även fast du ej kört? ja det är ju också en hobby antar jag....

tvättade bilen och sen hojen idag...och hojen blev ju nästan tvättad två gånger för att bli riktigt ren (avfettning + tvätt)

men nej ingen tur idag.

EDIT: joooooo det blev en tur idag med, nyss hemkommen:)

Last edited:
åh najs 13mil! jag körde väl typ 3 km:D men det var så skönt att få lufta järnhästen :)

3km, då är det ju knappt att motorn hinner bli varm ju.

men nej ingen tur idag.

EDIT: joooooo det blev en tur idag med, nyss hemkommen:)

Blev det längre tur idag då?
Jag tog ingen tur idag. Var inte så sugen på att ge mig ut i regnet, regnar visserligen inte nu längre.

3km, då är det ju knappt att motorn hinner bli varm ju.

Blev det längre tur idag då?
Jag tog ingen tur idag. Var inte så sugen på att ge mig ut i regnet, regnar visserligen inte nu längre.

tänkte ta en längre tur med det var rätt kallt och blåsigt så det blev typ bara ca fjuttiga 7km, tanka i lite fräsch bensin. Idag snöar det grrr så det blir ingen hojtur bah...
men jag har fått lufta den i alla fall, hoppas på finare väder så jag kan åka längre:)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back