Äntligen...har hämtat första hojjen

Mattias skrev:
Äääh, fjanta er inte. Klart man ska åka i jeans om man vill!
Jag tror att alla är medvetna om att det är bättre med skinnställ, men ibland är det helt enkelt inte praktiskt. Till exempel om man ska köra lagom försiktigt till släkt och vänner och visa sin nya grymma hoj.

Intämmer du är en klok man Mattias!

Teinvall skrev:
Då va man hojägare för första gången...blev 15 mil idag...nu ska jag bara leta upp alla er andra...vi ses ute på vägarna :banana
Snygg hoj! Men var är Stövlarna :7peta

Skador på fötter och fotleder är bland den vanligaste skadan som finns på mc-förare, och fotleder/fötter har mycket ben isig som har en J-a läkningstid...

Jag går o väntar på skinnstället!! Jag vet att jeans inte är värdldens lämligaste skydd. Men skyddar inte diesel jeans bättre än andra eftersom de låter på namnet som om dom ska användas i trafiken? :va

Köpte jackan av han som sålde hojjen till mig för att ha något när jag körde iallafall. Har ja tur så får jag skinnstället om någon vecka eller om några...hmmm lite osäkert när de kommer...typ slut överallt. Men jag har iallafall ordentliga stövlar o ryggskydd på mig under

Teinvall skrev:
Köpte jackan av han som sålde hojjen till mig för att ha något när jag körde iallafall. Har ja tur så får jag skinnstället om någon vecka eller om några...hmmm lite osäkert när de kommer...typ slut överallt. Men jag har iallafall ordentliga stövlar o ryggskydd på mig under

Det verkar vettigt. Ut i det fina vädret nu. :tummenupp

Teinvall skrev:
Då va man hojägare för första gången...blev 15 mil idag...nu ska jag bara leta upp alla er andra...vi ses ute på vägarna :banana

Grattis och välkommen i gänget :tummenupp

sandstream skrev:
Varför då? Det borde väl vara upp till var och en att bestämma vad man vill ha på sig :rolleyes: ;)

Well... Hjälm måste man ha enligt lag, och ryggen är ju bra att ha i ett stycke. Skrapade knän kan man nog överleva, dock.

Jag är ingen vän av konstiga jämförelser, men att åka till kiosken utan skinnställ är nog betydligt säkrare än att uiiiila i 200+ med skinnställ.

Mattias skrev:
Jag är ingen vän av konstiga jämförelser, men att åka till kiosken utan skinnställ är nog betydligt säkrare än att uiiiila i 200+ med skinnställ.

Det beror ju på hur man åker till kiosken.

McB skrev:
Det beror ju på hur man åker till kiosken.

Man får naturligtvis anpassa sin körning efter omständigheterna. Blir man påkörd av en bil kan man ha tolv skinnställ på sig och ändå bryta benen.

Mattias skrev:
Man får naturligtvis anpassa sin körning efter omständigheterna. Blir man påkörd av en bil kan man ha tolv skinnställ på sig och ändå bryta benen.

Precis. Och påkörd av en bil kan man bli när som helst, både när man försiktigt kör till kiosken eller är ute på E4 och uiiiilar i 200 km/h.

Edit: vad fan gör vi här? Det är roadracing på TV, ju.

Helt rätt hoj. Snygg färgkombo dessutom! :tummenupp

Såg en sån på blocket för ett tag sedan. Fanns i Malmö, är det den måntro? :)

Vad tycker du om den så långt?

TM skrev:
Det blir väl inte lika många posörpoäng med ryggskyddet utanför jeansen (men innanför jackan) antar jag :rolleyes:

Glömde: Grattis till fina hojen! :tummenupp

Snygg hoj, var försiktig me den.

posör stil....först skinnställ, sen sporthoj tröja, utanpå det en väst med alla skydd. ny variant vi inte sett än....

sandstream skrev:
Varför då? Det borde väl vara upp till var och en att bestämma vad man vill ha på sig :rolleyes: ;)

"Rock n´roll å ingen koll la la la lalala la......" - AIK Trubaduren

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...