Äntligen Höst

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Nu kan man klä på sig igen slipper alla badj.... som brer ut sig på stränderna och ungar som skriker.

Man slipper alla förb... flugor och skit och mygg helvetet ska vi inte tala om

Man slipper klippa gräset och gödsla rabatter som jag hatar.

Den unkna doften av gammal mat i kylen som stått en vecka för länge är också borta.

Man kan fixa till en mysbrasa när det blir lite ruggigt på kvällarna.

Man kan springa 7,5 km utan att fullkomligen bada i svett.

Alla heta sommarromanser tar slut.

Man slipper och söka ledigt för alla bandagar man vill åka på.

Ja fyfan vad saknar sommaren vart tog du vägen
En gubbe som sitter i ett höstlikt norrbotten och längtar bort

Tänkte kolla om du hade frigång från psyket, men så fick jag se att du bara var ironisk.....
Hatar alla årstider som innebär att det är kallare än +20 grader ute.
Kan inte förstå alla som säger "Åhh nu kommer hösten med sina fina färger", blir mest deppig när löven börjar rasa.

Hade jag inte ungar, så skulle jag nog försöka vara i Thailand eller liknande mellan oktober & April.

Är jag den enda som längtar efter en riktigt kall och ihållande vinter? Det har jag längtat efter sedan mitten av Juli....
Anledningen är ju för att då börjar det roliga:
Du får sko crossen med finndubb och utöva det roligaste som finns, nämligen höghastighets-vurpor på is.
Du kommer under en månad spendera lika mycket tid i hemmabion som du har gjort under hela sommarhalvåret.
Du får sladda obegränsat med bilarna ute på de roliga banorna på sjön.
Förhoppningsvis har man en färdigbyggd isbil till det hela....
Du slipper höra kattjävelns tjat om att hela tiden gå ut och gå. Släng ut honom på balkongen där det är 2dm snö, efter en kvart kommer han inte tjata något mer i vinter.
Du slipper alla mygg, getingar, flugor, knott och annat skit. Inga småfåglar som väcker dig klockan 6 på morgonen när de sitter och utför parningsdans på din fönsterbräda. Skulle det mot förmodan finnas fåglar kvar i landet så gör man sig enkelt av med dem genom lite snöbolls-kastning.
Du kommer slösa massvis av tid med all elektronik och kommer koppla om allt minst 3 gånger innan sommaren är här.

Vintern ÄR underbar. *ej ironi*

För övrigt så är tapetseringen jävligt skoj, det är underarbetet som suger...

Dee_cati skrev:
2431318 Är jag den enda som längtar efter en riktigt kall och ihållande vinter? Det har jag längtat efter sedan mitten av Juli....
Anledningen är ju för att då börjar det roliga:
Du får sko crossen med finndubb och utöva det roligaste som finns, nämligen höghastighets-vurpor på is.

Håller med isåka är ju bara så jädra skoj!! :yoparty
Hoppas det blir en kall vinter med tjock fin is på sjöarna :tummenupp

Dee_cati skrev:
2431318

För övrigt så är tapetseringen jävligt skoj, det är underarbetet som suger...

Från det att ordet tapetsering kommer över läpparna, oftast av min sambo först, tills tapetseringen är klar, är det världskrig här.
Inte alls roligt.:näsblod

Penga problemen kan jag hjälpa dig med, vill du ha mitt kontonr så du kan bli av med det som är för mycket :tummenupp :D

Yabba skrev:
2432817 Från det att ordet tapetsering kommer över läpparna, oftast av min sambo först, tills tapetseringen är klar, är det världskrig här.
Inte alls roligt.:näsblod

Penga problemen kan jag hjälpa dig med, vill du ha mitt kontonr så du kan bli av med det som är för mycket :tummenupp :D

Ahhh, hämtade ut 10 friska rullar i fredags, imorgon får jag mina specialbeställda rullar (andra beställningen) och sedan är det bara ca 30 rullar kvar innan lägenheten är klar :näsblod Då har jag ändå slängt upp 8 rullar hittills... Dessutom sitter jag med 5st tapetpärmar framför mig just nu och ska försöka välja ihop med tjejen. Jag förstår vad du menar med världskrig...
Men nu anlitade jag en målare svart för att fixa en del underarbete, jag hatar skiten.
Och angående mina pengar så blir det inte mycket kvar när renoveringen är klar, hittade nyss en tapet för billiga 475:-/rulle :tomten Så tyvärr, du får ansöka någon annanstans :D

hösten är vacker. det är då man går ut o tar kort på nauren när den är som vackrast med deppig musik i hörlurarna.

har man tur (yhä right) så har man en vacker tjej att hålla i handen oxå...

Hösten är ok, det är vintern som är jävulen i årstidsskepnad. Mörkt som i graven, kallare än graven, väglaget som äter upp bilen och hindrar en från att köra som en man. Och slasket är det mest depressiva som existerar.

Vad som konstigt är att jag har haft 100 gånger roligare festliv på vintern än på sommaren. Varför vet jag inte, det har bara varit så. Kanske beror på att de roliga människorna åker iväg över sommaren. Studenten borträknat. Men den var så bra att man ville ta livet av sig efteråt. Det kändes liksom som man hade nått en höjdpunkt av nöje i livet som man aldrig kommer komma i närheten igen.

Last edited:
Swedie skrev:
2434525 tragist är vad det är...

Inte denna vinter, du ska ju ha husan parkerad hemma hos mig så du inte kan smita undan från iskörningarna. Säg till när jag ska beställa finndubb åt dig :)

Dee_cati skrev:
2434622 Inte denna vinter, du ska ju ha husan parkerad hemma hos mig så du inte kan smita undan från iskörningarna. Säg till när jag ska beställa finndubb åt dig :)
Fixar du däck + fälgar åt mig så ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...