Äntligen går det att få tag i MP3 låtar billigt, ett album för under 10 SEK!

Mr_White skrev:
Jepp, det stod något om det, går enligt någon rysk lag..

"All audio-visual materials are placed on MP3Search.Ru according to conditions of the license agreement (# LS-R,V,Z-01-17 from 31-07-2001) with "Russian Organization For Multimedia and Digital Systems" (ROMS). Our company makes license deductions for use of all materials, getting under action of the above-stated license agreement. "

:rofl

KawaChris skrev:
Du är säker på att du inte bara har betalat 10:- till ryska gangsters?
Måste ju vara billigt för att ryssarna ska ha råd. Jag har ingen aning om riktigt vad de ryska lönenivåerna ligger på. Men jag skulle kunna tänka mig att 10kr kan vara en ganska hyfsad timlön, kanske jämförbart med en svenska timlön på ca 200kr.

Esquire skrev:
Måste ju vara billigt för att ryssarna ska ha råd. Jag har ingen aning om riktigt vad de ryska lönenivåerna ligger på. Men jag skulle kunna tänka mig att 10kr kan vara en ganska hyfsad timlön, kanske jämförbart med en svenska timlön på ca 200kr.

Jo, men tror du skivbolagen är så dumma att de tillåter att ryssarna säljer plattorna till en tiondel av priset på nätet där hela värden kan ladda hem dem?.. Isåfall skulle det ju vara tvugna att garantera att endast ryssar laddar därifrån..

korvgubbe skrev:
Jo, men tror du skivbolagen är så dumma att de tillåter att ryssarna säljer plattorna till en tiondel av priset på nätet där hela värden kan ladda hem dem?.. Isåfall skulle det ju vara tvugna att garantera att endast ryssar laddar därifrån..
Och man skulle då även vara tvungen att se till att endast ryssar får köpa skivor i ryska skivaffärer och nätbutiker?

Luktar oseriöst lång väg. Som nån skrev, varför skulle skivbolagen låta någon sälja skivan 10 gånger billigare än någon annanstans när alla kan komma åt den. Att hindra folk från att beställa via ryska nätbutiker kan de inte göra något åt men det är nog inte så många som gör det.

Förstår varför folk kör DC etc....

Esquire skrev:
Och man skulle då även vara tvungen att se till att endast ryssar får köpa skivor i ryska skivaffärer och nätbutiker?

Det är ju ett enklare problem om en butik bedriver nätförsäljning av fysiska skivor. Ett skivbolag skulle ju lätt kunna sluta leverera till butiken om de ser att det går att beställa och ange en adress i övriga världen.

...nätförsäljning av digitala kopior är ju omöjlig att komma åt eftersom nätet inte är byggt på samma sätt. Du kan ju inte avgöra på något enkelt sätt var beställaren sitter och laddar hem sin kopia..

How to pay?
· by all major credit cards;
· PayPal and MoneyBookers;
· Wire transfers
· by Phone call

Nån som e sugen på att ge sitt kreditkortsnummer till ett ryskt "mp3-bolag"...??? :va :confused:

rookie skrev:
How to pay?
· PayPal and MoneyBookers;
Nån som e sugen på att ge sitt kreditkortsnummer till ett ryskt "mp3-bolag"...??? :va :confused:

Via paypal tror jag iofs inte det är någon fara men för mig är det lika seriöst som att jag skulle läagga upp mit mp3 arkiv och ta betalt för att låta folk ladda ner..

HAHAHA! Jag kiknar av skratt. Självklart är det där inte lagligt. Fan, 80% av all media som sälj i Ryssland är piratad och oavsett vad en ryskt medellön är så kostar skivorna fortfarande rätt mycket där också.

10 kr för ett album är 10 kr direkt ned i maffians fickor och nu har de även ditt kortnummer. Gratulerar!

Edit: Hmm, maffian kanske var lite att ta i ser jag nu när jag läst lite om mp3search.ru, men faktum kvarstår att det nog inte är 100% utrett om det är lagligt. Skivbolagen ser det nog inte som lagligt hur som helst.

Låtarna de säljer har de tankat ned från olika p2p-nätverk. Sen betalar de någon form av rysk STIM-avgift som enligt mp3search gör låtarna "lagliga" att sälja. Låter helskumt i mina öron.

http://www.museekster.com/mp3searchinterview.htm

Last edited:
korvgubbe skrev:
...nätförsäljning av digitala kopior är ju omöjlig att komma åt eftersom nätet inte är byggt på samma sätt. Du kan ju inte avgöra på något enkelt sätt var beställaren sitter och laddar hem sin kopia..
Nja, inte helt rätt. Jag var och konsultade lite på Inprodicon som står bakom svenska köp-musik-sajter som poplife.se, Åhlens o.s.v och där var vi tvugna att hindra utländska besökare från köp efter krav från skivbolagen (skivbolagen är grymt konservativa och har en märklig affärsmodell som hindrar t.ex svenska Sony från att tjäna pengar på skivförsäljning till en finne, då skall finska Sony få pengarna o.s.v).

Genom att använda publika listor som mappar IP-adresser till land så kan man göra en ganska god estimering av vilket land besökaren kommer ifrån. Självklart kan de bli fel och självklart kan användaren komma runt skyddet genom att t.ex använda sig av en svensk proxy-server, men det är inget som gemene man orkar/kan göra och det duger för skivbolagen.

sgtpepper skrev:
Nja, inte helt rätt. Jag var och konsultade lite på Inprodicon som står bakom svenska köp-musik-sajter som poplife.se, Åhlens o.s.v och där var vi tvugna att hindra utländska besökare från köp efter krav från skivbolagen (skivbolagen är grymt konservativa och har en märklig affärsmodell som hindrar t.ex svenska Sony från att tjäna pengar på skivförsäljning till en finne, då skall finska Sony få pengarna o.s.v).

Genom att använda publika listor som mappar IP-adresser till land så kan man göra en ganska god estimering av vilket land besökaren kommer ifrån. Självklart kan de bli fel och självklart kan användaren komma runt skyddet genom att t.ex använda sig av en svensk proxy-server, men det är inget som gemene man orkar/kan göra och det duger för skivbolagen.

Jo.. även jag vet att man med hjälp av IP kan filtrera bort utländska besökare med relativt stor träffsäkerhet. MEN: detta känns knappast som ambitionen när sidan är skriven på engelska. Ett minst lika säkert sätt att filtrera bort huvuddelen av de utländska besökarna hade ju varit att behålla den ryska sidan för de ryska kunderna helt på ryska... Finns knappast några inhemska ryssar som endast talar engelska..*s*

lagligt eller inte...

...jag vet iaf att en orginal skiva i ryssland kostar mellan 150-200 spänn i en mataffär modell lite finare. I skivaffärerna ligger dom på priser runt hundralappen, och på marknaderna kostade dom 15-30 kr st. Iaf för 3-4 år sedan. Been there, done that!

Du köper ju album på cdon.com för 10kr med, går ju massa reklam om det där nu.

Therudeboy skrev:

Jo, men kanppast de senaste listhitsen..
Att de sen kränger ut
"Deutsche Diskohits vol.3 Jahre: 78-79 "
..för en tia är ju en annan femma..

Therudeboy skrev:

Det CDON gör reklam för på sin sida är "Alla låtar max 9.90, alla album max 99"
..nedladdning alltså..

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back