Äntligen fixat !

Spretman

#9 med handskarna på hyllan
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Suzuki RMZ450
Hej hopp !

Efter mycket vridande och vändande om motard åka, storlek på hoj mm
Igår vid 15 tiden blev min nya hoj beställd :tuttar Får den i slutet av Feb.

Det blev en Suzuki RMZ 450. Svarta fälgar med guld nav. Bromsar är ej bestämmt ännu. Kollar på Beringer, Motomaster, pratat med ISR en snabbis. Så vi får se.

Bara så ni vet så är jag så här glad :banana :tuttar :D :yoparty :fyllisar :rofl :hihi :lol

Va bara tvungen att skriva av mig lite.

Spretman skrev:
Hej hopp !

Efter mycket vridande och vändande om motard åka, storlek på hoj mm
Igår vid 15 tiden blev min nya hoj beställd :tuttar Får den i slutet av Feb.

Det blev en Suzuki RMZ 450. Svarta fälgar med guld nav. Bromsar är ej bestämmt ännu. Kollar på Beringer, Motomaster, pratat med ISR en snabbis. Så vi får se.

Bara så ni vet så är jag så här glad :banana :tuttar :D :yoparty :rofl :hihi :lol

Va bara tvungen att skriva av mig lite.
Finfint :tummenupp
Ska bli skoj att se nya sukkan och se om den kan sabba lite för YZ och CRF-folket.

Bara för att reda ut ett ev. frågetecken (som säkert beror på att jag inte följt historien om ditt hojval)... Det ska bli en motard va :confused:

Supermoto skrev:
Finfint :tummenupp
Ska bli skoj att se nya sukkan och se om den kan sabba lite för YZ och CRF-folket.

Bara för att reda ut ett ev. frågetecken (som säkert beror på att jag inte följt historien om ditt hojval)... Det ska bli en motard va :confused:

Japp, en riktig motard racer. Ska iåförsig köra lite cross med den också, men då skall jag flytta över framgaffel + stötdämpare från min lilla hoj RMZ250. Så jag kan modifierna orginal grejerna för motardåkning. :)

Har en kompis som provkörde hela suzukis -05:or i helgen, han var mkt nöjd med 450... det blir nog en bra konkurrent till Yama/Honda.. grattis till köpet!!

Du måste vara nöjd med din 250f suka eftersom du slår till med en 450 också, har hört mycket folk som haft problem med sina suzuki 250f, har din gått bra lr? fundera på en sån efter som de e den snyggast 4taktarna :tummenupp

h-street skrev:
Du måste vara nöjd med din 250f suka eftersom du slår till med en 450 också, har hört mycket folk som haft problem med sina suzuki 250f, har din gått bra lr? fundera på en sån efter som de e den snyggast 4taktarna :tummenupp

Hojen har funkat ok ! Gångtiden är ca 45h. Byggde om kylningen från start, större vattenpump ink impeller, kylarlock som öppnar vid högre tryck, förlängde vä kylare ca 7cm. Slipat om ett vatten rör. Har justerat ventilerna 2 gånger, bytt kolv vid 25 h. Inge ras, peppa peppa ta i trä :va
Har också hört om en massa problem, men tror att en del av problemen beror på att folk inte kan skruva fyrtakt + slarv. En kompis till mig vände oljefiltret åt fel håll, vilket ledde till att toppen gick sönder, avgas kammen kastade in handuken mm. Inte så skoj.

Men det är nog som med allt annat, Har man otur med ett måndagsexemplar så strular väl allting helatiden.

Hoppas att 450 håller måttet, både kvalitetsmässigt och prestanda mässigt.

Vi får se

Lartes skrev:
Jävla fegis.
Lägga av med gat-åkat bara sådär.

Hoppas det går bra :tummenupp

Vadå lägga av :confused:
Om jag vill köra reggat så lånar jag din hoj :7peta
Och om jag bli alldeles för sugen så får racern rulla lite gata

Har du några nya hoj planer ?

Har du hittat nån köpare på duken?
Ska man köpa begagnad motard ska man köpa din :tummenupp

Nja får se vad som händer, har spanat lite på olika projekt....

Lartes skrev:
Har du hittat nån köpare på duken?
Ska man köpa begagnad motard ska man köpa din :tummenupp

Nja får se vad som händer, har spanat lite på olika projekt....

Snälla ord där tack :tummenupp
Har inte sålt duken ännu, ska annonsera nu till våren istället. Verkar ju dö knepigt att sälja hojar till vettiga pengar i dagsläget.
Men det ska nog gå bra.

Behåll din moppe, så kan vi ju köra lite cola race på parkeringar, ställa upp lite koner och kundvagna :banana

Spretman skrev:
Snälla ord där tack :tummenupp
Har inte sålt duken ännu, ska annonsera nu till våren istället. Verkar ju dö knepigt att sälja hojar till vettiga pengar i dagsläget.
Men det ska nog gå bra.

Behåll din moppe, så kan vi ju köra lite cola race på parkeringar, ställa upp lite koner och kundvagna :banana

jaha, nu blir det att sälja crossen så jag kan tjacka en räjser oxå.. du måste ha nån som kör ifrån dig på banorna :tummenupp

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back