Äntligen fick jag en bra premie

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
25 år. SP1 12000:- hel/hel. Nu behöver man inte halvförsäkra längre!

IF har en billig hondaförsäkring :D

Tänk på att självrisken är 25000 för vagnskada och 15000 för stöld i den försäkringen.

Vadå billig?? Jag betalar ca4500 hel år helförsäkring.
Kollade på en r1 03 kostar mig 12500:-...bor mitt i hbg stadsdel.
ok är över 30 men 12,000 för en sp1.
kolla med trygghansa eller länsförsäkringar.
mvh daniel

Japp, men det är fortfarande småpengar. Nu behöver jag inte oroa mig när jag är ute och kör.

Halva hojens värde, småpengar? :va

Helförsäkringen spelar ju ingen roll om skadorna värderas till 30000 och du betalar självrisken. Då får du fem lax och en kvaddad hoj. Skitkul.

EDIT: Teckna en halvförsäkring på nåt annat bolag och sätt in överskottet (upp till de 1000 kr/mån du betalar nu) i en fond så har du pengar när du smäller i alla fall, bättre det än att få ut en skitsumma bara för att självrisken är sjuk.

Har du kollat Folksam med deras SMC försäkring. Kollade på en Sp1 just och har för mig att de tog mellan 6.000-7.000:- för en helförsäkring (om du har gått en smc kurs)

Är satans avundsjuk på din hoj:yoparty

25 år. SP1 12000:- hel/hel. Nu behöver man inte halvförsäkra längre!

IF har en billig hondaförsäkring :D

Last edited:
[QUOTE ok är över 30 men[/QUOTE]

Det var du som sa det....Du ör ÖVER 30!!! Det gör otroligt stor skillnad:fakta

Halva hojens värde, småpengar? :va

Helförsäkringen spelar ju ingen roll om skadorna värderas till 30000 och du betalar självrisken. Då får du fem lax och en kvaddad hoj. Skitkul.

EDIT: Teckna en halvförsäkring på nåt annat bolag och sätt in överskottet (upp till de 1000 kr/mån du betalar nu) i en fond så har du pengar när du smäller i alla fall, bättre det än att få ut en skitsumma bara för att självrisken är sjuk.

Planerna att köra av vägen är inte speciellt stora. Självriskerna på andra bolag ligger runt 8-9000? visst är självrisken hög. Att spara pengar i en egen fond är relativt lätt att säga, men en helt annan sak att göra.
Gör dem så att om skadorna är 30K och självrisk på 25K så får man 5K och en trasig hoj? Trode man lämnade in det på en verkstad och så lagas den upp. Jag har nog haft lite fel.

Planerna att köra av vägen är inte speciellt stora. Självriskerna på andra bolag ligger runt 8-9000? visst är självrisken hög. Att spara pengar i en egen fond är relativt lätt att säga, men en helt annan sak att göra.
Gör dem så att om skadorna är 30K och självrisk på 25K så får man 5K och en trasig hoj? Trode man lämnade in det på en verkstad och så lagas den upp. Jag har nog haft lite fel.

Det är svårt att planera in rådjur, älgar och rullgrus dock...

Vadå billig?? Jag betalar ca4500 hel år helförsäkring.
Kollade på en r1 03 kostar mig 12500:-...bor mitt i hbg stadsdel.
ok är över 30 men 12,000 för en sp1.
kolla med trygghansa eller länsförsäkringar.
mvh daniel

30 bast ja, du har kanske haft kortet ett tag? Jag har haft kort i ett år och är 25. över 30 så börjar premien sjunka rejält, speciellt om man haft hojkort i 5+ år. Trygghansa får jag en premie på:

22 765 kr / år. Självrisk kasko: 6000:-. stöld: 6000:-

Jag vet inte hur de gör med sina %-satser att man betalar mer / vissa månader. Men här har man tillgång till avställning

Man betalar ju dock inte 22765/2 om man kör på halvår, blir en del mer än hälften.

30 bast ja, du har kanske haft kortet ett tag? Jag har haft kort i ett år och är 25. över 30 så börjar premien sjunka rejält, speciellt om man haft hojkort i 5+ år. Trygghansa får jag en premie på:

22 765 kr / år. Självrisk kasko: 6000:-. stöld: 6000:-

Jag vet inte hur de gör med sina %-satser att man betalar mer / vissa månader. Men här har man tillgång till avställning

Man betalar ju dock inte 22765/2 om man kör på halvår, blir en del mer än hälften.

Tydligen så gillar inte trygghansa yngre män/kvinnor.
Ja ja det blir bättre ju äldre du blir.
Sa du 25,000 i självrisk!!! hur fan kan de få ha så höga summor???
Inte så konstigt att alla försöker lura av försäkringsbolagen pengar.
kul att du kör sporthoj iallafall.
ut med den på bana och använd vridet på hojen så kör du ifrån de flesta r1 i kurvorna ....

Sa du 25,000 i självrisk!!! hur fan kan de få ha så höga summor???

För att få ned premien såklart. Ganska smart tycker jag själv eftersom jag då kan köra helförsäkrat. Även om självrisken utgör halva värdet på min hoj så får jag i alla fall tillbaka halva värdet på hojen om jag skulle smälla den. Att sedan helförsäkringspremien på Honda-försäkringen är lägre än de flesta halvförsäkringspremier på andra bolag jag kollat upp gör att det blir inte så mycket att spara varje månad på skillnaden mellan halv- och helförsäkringspremien.

Jag har ALDRIG planerat att köra av. Dock gjorde jag det två gånger med sporthojen. En skymd kurva med rullgrus i idealspår. Båda hjulen släppte och jag gick i diket. Andra gången tappade jag koncentrationen i en kurva med möte och hamnade i diket. Smällde ALLA kåpor på hojen, en Aprilia Mille, samt diverse andra skador. Jag fixade det själv, det kostade mig 15000 kr och då hade jag vråltur med delarna, allt begagnat. Nytt skulle det gått på 35 - 40000 kr plus arbete.

Att spara i fond är skitsvårt, det vet jag också för jag suger verkligen på att spara. Men en automatisk överföring samma dag som lönen kommer in. Säg att du får en premie på 700 kr / mån så sätter du in 'resten' upp till 1000 kr i fonden.

Du lämnar in det på verkstad och så får du betala 25 000 kr och försäkringsbolaget resten. Jag hade min Mille på Folksam med 3000 kr i självrisk. Stöldförsök på hojen, nya delar kostade 6000 kr + arbete, jag betalade 3000 kr.

En eventuell lagning efter skada ska väl i första hand göras med begagnade delar dessutom?

Jag har funderat en hel del på att helförsäkra min R1, men det funkar fan inte med självriskerna. Man kan laga mycket för 25000:-

lol
Inga planer på att köra av vägen?

Sen säger du att du är 25 och haft kort i ett år, med sporthoj.

Jag är 30 och har haft kort i 1 år. Jag förväntar mig att ramla.
Fan hornen växer regält under luvan trots att jag har en "tjejhoj"
Visst jag kan fisköra tänker du nu. Men de gånger jag varit närmast att smälla är just när jag kört nästan lagligt.

Tex då bilen framför mig i högerfilen skulle göra en u-sväng utan blinkers.
:)

Hoppas du klarar dig, men fundera på vissa personers förslag här med att spara till när olyckan är framme istället.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra