Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
25 år. SP1 12000:- hel/hel. Nu behöver man inte halvförsäkra längre!
IF har en billig hondaförsäkring![]()
Med den nya höjningen?
Tänk på att självrisken är 25000 för vagnskada och 15000 för stöld i den försäkringen.
Japp, men det är fortfarande småpengar. Nu behöver jag inte oroa mig när jag är ute och kör.
25 år. SP1 12000:- hel/hel. Nu behöver man inte halvförsäkra längre!
IF har en billig hondaförsäkring![]()
Halva hojens värde, småpengar?
Helförsäkringen spelar ju ingen roll om skadorna värderas till 30000 och du betalar självrisken. Då får du fem lax och en kvaddad hoj. Skitkul.
EDIT: Teckna en halvförsäkring på nåt annat bolag och sätt in överskottet (upp till de 1000 kr/mån du betalar nu) i en fond så har du pengar när du smäller i alla fall, bättre det än att få ut en skitsumma bara för att självrisken är sjuk.
Planerna att köra av vägen är inte speciellt stora. Självriskerna på andra bolag ligger runt 8-9000? visst är självrisken hög. Att spara pengar i en egen fond är relativt lätt att säga, men en helt annan sak att göra.
Gör dem så att om skadorna är 30K och självrisk på 25K så får man 5K och en trasig hoj? Trode man lämnade in det på en verkstad och så lagas den upp. Jag har nog haft lite fel.
Vadå billig?? Jag betalar ca4500 hel år helförsäkring.
Kollade på en r1 03 kostar mig 12500:-...bor mitt i hbg stadsdel.
ok är över 30 men 12,000 för en sp1.
kolla med trygghansa eller länsförsäkringar.
mvh daniel
30 bast ja, du har kanske haft kortet ett tag? Jag har haft kort i ett år och är 25. över 30 så börjar premien sjunka rejält, speciellt om man haft hojkort i 5+ år. Trygghansa får jag en premie på:
22 765 kr / år. Självrisk kasko: 6000:-. stöld: 6000:-
Jag vet inte hur de gör med sina %-satser att man betalar mer / vissa månader. Men här har man tillgång till avställning
Man betalar ju dock inte 22765/2 om man kör på halvår, blir en del mer än hälften.
Sa du 25,000 i självrisk!!! hur fan kan de få ha så höga summor???
Planerna att köra av vägen är inte speciellt stora. Självriskerna på andra bolag ligger runt 8-9000? visst är självrisken hög. Att spara pengar i en egen fond är relativt lätt att säga, men en helt annan sak att göra.
Gör dem så att om skadorna är 30K och självrisk på 25K så får man 5K och en trasig hoj? Trode man lämnade in det på en verkstad och så lagas den upp. Jag har nog haft lite fel.
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |