Äntligen!! första hojturen för i år!

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Då har man äntligen kört hoj i år! :2cool Var iväg till Ystad för att besiktiga 750ss, sedan blev det ca 10 mil "kringelikrokvägar" & kusten! :) Fick dessutom sällskap under turen! :tummenupp ( thank´s love! :kiss )

Ringrostig är man & kyligt var det, men det glömdes snabbt bort... :D Köra hoj är livet! :yoparty
 

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Förslöv
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Helt underbart väder idag! Blev ca 18mil idag, körning mellan 1130-1700 (inkl. div. mat, bensin och kaffestopp)! 101an och div. småvägar till Beddingestrand, sedan kringelikrok om Skurup och Häckeberga - Staffanstorp för att sedan landa utmattad i Malmö igen! Ordentligt påpälsad resulterade i kalla fingrar, men slapp frysa!

Älska hojåka!:yoparty
 

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Helt underbart väder idag! Blev ca 18mil idag, körning mellan 1130-1700 (inkl. div. mat, bensin och kaffestopp)! 101an och div. småvägar till Beddingestrand, sedan kringelikrok om Skurup och Häckeberga - Staffanstorp för att sedan landa utmattad i Malmö igen! Ordentligt påpälsad resulterade i kalla fingrar, men slapp frysa!

Älska hojåka!:yoparty

Oj, 18 mil...nice! jag som tyckte 10 mil var en bra början för i år! :D
Beddingestrand är fint. :) Häckeberga får det bli snart också, men vägen ser inte för vacker ut just nu...

Kul med fler som varit ute idag i all fall! :tummenupp
 

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Och du förevigade inte händelsen med ett par vackra vårbilder ? :(

Jo, jag tog lite bilder idag, :) men är inte världens bästa fotograf...:va Här är lite bilder på hojarna i Ystad när vi var på väg hem! :tummenupp

marias_vrtur_2007_copy1.jpg
maria_vrtur_2_2007_copy1.jpg
 
Last edited:

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Förslöv
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Tyvärr inga bilder tagna, då kameran låg i midjeväskan på ryggen innanför vindjackan...hade ev. blivit några om man hade haft någon att snacka med när man stanna till. Nästa gång...
 

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
De bilderna räcker gott och väl till för att stilla begäret för stunden. :tummenupp

Vad kul du tyckte det! :tummenupp Kört hoj själv ännu i år? :)

Tyvärr inga bilder tagna, då kameran låg i midjeväskan på ryggen innanför vindjackan...hade ev. blivit några om man hade haft någon att snacka med när man stanna till. Nästa gång...

Nästa gång får du ta & fota! jag brukar inte komma ihåg kameran i vanliga fall, men igår gjorde jag det för en gångs skull...:gnissla Kul att ha lite bilder från årets premiärtur med gathojen! :)
 
Last edited:

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Nae, jag har ju inte det ! Suget börjar bli outhärdligt nu. Funderar nästan på att flytta till Skaauune. :gnissla
Till råga på allt så kommer dessa karameller till bilder som grädden på moset. :7peta :)

Får hoppas du för köra snart!! :) Jag hade själv abstinens natten innan, så jag kunde knappt sova!

Klart du ska flytta till Skaauune! :D Här nere kör vi på Sturup raceway nästan varje söndagskväll under sommaren, om du brukar köra bana. Plus att vi har fina kringelikrokvägar med mc-träffar & havet & bron till Europa..hehe, ja du ser, hur många anledningar som helst att bo här nere. :gnissla :tummenupp
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
Får hoppas du för köra snart!! :) Jag hade själv abstinens natten innan, så jag kunde knappt sova!

Klart du ska flytta till Skaauune! :D Här nere kör vi på Sturup raceway nästan varje söndagskväll under sommaren, om du brukar köra bana. Plus att vi har fina kringelikrokvägar med mc-träffar & havet & bron till Europa..hehe, ja du ser, hur många anledningar som helst att bo här nere. :gnissla :tummenupp

Mjo, jag känner igen sömnlösheten! Man ligger och räknar får, men fåren blir snart till hästar och till sist sköna knäskrap och det hela slutar i en orgie av gråt och förtvivlan... :näsblod

Ja, jag får nog överväga fördelarna mot nackdelarna i flyttningsfrågan asså... Dedär med söndagskörningar på Sturup är ju inte helt fel alltså ! Men fixar du tolk åt mig ? :tungan
 
Last edited:

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Mjo, jag känner igen sömnlösheten! Man ligger och räknar får, men fåren blir snart till hästar och till sist sköna knäskrap och det hela slutar i en orgie av gråt och förtvivlan... :näsblod

Ja, jag får nog överväga fördelarna mot nackdelarna i flyttningsfrågan asså... Dedär med söndagskörningar på Sturup är ju inte helt fel alltså ! Men fixar du tolk åt mig ? :tungan

Precis så det var, hur visste du det?? :D

Jag kan tolka, är ju från Värmdö, söder om Stockholm från början & pratar fortfarande Stockholmska, tror jag i all fall...:gnissla
så det fixar sig serru! :tummenupp
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top