Äntligen ett slut på LOST!

ÄNTLIGEN!!
Det är världens mest meningslösa serie, en sån där där det inte händer något.
En serie som bara tjejer kan stå ut med att titta på.
Jag har aldrig fattat poängen med att titta på något som är likadant varje avsnitt.
En STOR sten lossnade nu från mitt hjärta. :)

Jag håller med lite där, det kändes som att dom hade manus för 5 avsnitt, sedan freestylade dom utifrån det, och fantasin tröt.

Ungefär som alla andra långkörare

ÄNTLIGEN!!
Jag har aldrig fattat poängen med att titta på något som är likadant varje avsnitt.

...du menar att du föredrar en serie där det händer något hela tiden och där dramaturgin inte är lika komplex och dynamisk som just lost? där det är lätt att hänga med och förstå karaktärerna omedelbart som också helst påminner om dig själv, så du har lätt för att identifiera dig med en av karaktärerna? du menar alltså att den mest ultimata tv-serien som någonsin producerats, oavsett svensk produktion eller ej, skulle vara varuhuset/rederiet? :rolleyes:

Nej, den skulle handla om mig :)

För övrigt så tycker jag Lost har ungefär samma uppbyggnad som typ Days of our lives, en cliffhanger innan varje reklamavbrott och yttreligare en meningslös cliffhanger med tam tam taaaam! melodi i slutet på varje avsnitt också.

Nej, den skulle handla om mig :)

För övrigt så tycker jag Lost har ungefär samma uppbyggnad som typ Days of our lives, en cliffhanger innan varje reklamavbrott och yttreligare en meningslös cliffhanger med tam tam taaaam! melodi i slutet på varje avsnitt också.

Exakt. Jag såg första säsongen men insåg efter säsongsavslutningen vart hän det barkade och pallade inte. Sen kollade jag ETT HALVT avsnitt för några år senare och fattade i princip hela intrigen, precis som med Dallas eller Rederiet eller vad fan som helst. Inte så jävla komplext om du frågar mig...

Synd, gillar verkligen den serien :) Säsong 5 har ju varit en av dem mest spännande hittills!

Lost är ok men Burn Notice är i en egen klass tycker jag. Vem vill inte veta vad "reverse interrogation" :D:Där för något!!!!? . Det var med i senaste avsnittet rätt så bra.:Bugar

Lost är ok men Burn Notice är i en egen klass tycker jag. Vem vill inte veta vad "reverse interrogation" :D:Där för något!!!!? . Det var med i senaste avsnittet rätt så bra.:Bugar

Då är jag mer spänd på att få reda på sanningen bakom jacob :)

Det jag är glad för är att de faktiskt har planerat in ett slut. Jag hatar serier där de mjölkar ut så mycket de kan och sen bara lägger ned helt tvärt utan att göra att riktigt avslut.

Det jag är glad för är att de faktiskt har planerat in ett slut. Jag hatar serier där de mjölkar ut så mycket de kan och sen bara lägger ned helt tvärt utan att göra att riktigt avslut.

mjaa, planen från början kan ha varit att bara mjölka ut så mkt som möjligt, men kritiken de haft senaste året, kan ha fått dem att ändra sig; hellre några få tittare än inga alls.

ÄNTLIGEN!!

Konstigt ändå att den varit till sån last för dig när det enda du behövde göra var att inte titta på den.
Jag blir nyfiken och bara måste fråga varför i hela glödheta helvete du fortsätter att kolla på den?!

Men gurra, jag tittar inte på den.
Det är bara så att varje gång jag sätter på tv´n så lyckas dom sända skiten.
Då byter jag såklart klart kanal fort som fan.
För nån vecka sen när jag skulle upp till jobbet så slog jag på tv´n o så sände dom lost.
Inga nyheter inget väder, bara lost......
Suck liksom.

Så NEJ jag tittar inte på skiten, inte ens i brist på nått annat. Då slår jag hellre av skiten och pillar mig i naveln en stund. Det är mer givande.

mjaa, planen från början kan ha varit att bara mjölka ut så mkt som möjligt, men kritiken de haft senaste året, kan ha fått dem att ändra sig; hellre några få tittare än inga alls.
Redan under säsong 2 så sa de att det var planerat för 6 säsonger. Sen vill de naturligtvis ha ut så mycket pengar de bara kan. Faran med en serie annars är om de har planerat 6 säsonger men tittarna sviker under säsong 4 så finns risken att de bara lägger ned utan att avsluta. Det är inte kul för de som fortfarande följer serien.

En del serier, t ex Dexter, är ganska bra på säsongsavslut genom att de inte har cliffhangers, så om de bestämmer sig för att inte göra en säsong till så känns det ändå ganska avslutat.

Själv så föredrar jag miniserier eller serier som har ett förutbestämt antal avsnitt/säsonger. Jag brukar inte orka följa serier som pågår in i absurdum. Undantaget då serier med avslutande avsnitt, t ex komedier/sitcoms men det är ju något helt annat.

Jag har problemet (inte just med Lost) att varannan vecka är ungarna här och ska se sina serier, vilket har inneburit att jag har sett varannat avsnitt av prisonbrejk/deperate houswifes/Grejs/whatever...

Kunde inte TV ha tänkt på den saken och bara sänt serier varannan vaecka, antingen missar jag dom helt, eller så ser jag alla avsnitt...

Varannan vecka ser jag bara Discovery/NationalGeo/Kunskapskanalen och Historychannel.

Redan under säsong 2 så sa de att det var planerat för 6 säsonger. Sen vill de naturligtvis ha ut så mycket pengar de bara kan. Faran med en serie annars är om de har planerat 6 säsonger men tittarna sviker under säsong 4 så finns risken att de bara lägger ned utan att avsluta. Det är inte kul för de som fortfarande följer serien.

En del serier, t ex Dexter, är ganska bra på säsongsavslut genom att de inte har cliffhangers, så om de bestämmer sig för att inte göra en säsong till så känns det ändå ganska avslutat.

Själv så föredrar jag miniserier eller serier som har ett förutbestämt antal avsnitt/säsonger. Jag brukar inte orka följa serier som pågår in i absurdum. Undantaget då serier med avslutande avsnitt, t ex komedier/sitcoms men det är ju något helt annat.

cool.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...