Äntligen ett beprövat sätt att göra sommaren längre!

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
För alla som tycker svenska sommaren är alldeles för kort.

NU ÄNTLIGEN kan jag presentera ett vattentät sätt att göra den längre.

Bli av med körkortet!
Varje solig dag kommer kännas som minst 2 ibland upp till 3 soliga dagar längre!

Så nu innan säsongen är över gör som oss andra!
Bli av med körkortet! :crash

Who´s in?

1. Fredda66

Eller fixa så att hojen är okörbar några veckor. Även det ett bra tips!

1. Fredda66
2. Hallen

Fredda66 skrev:

Bli av med körkortet!
Varje solig dag kommer kännas som minst 2 ibland upp till 3 soliga dagar längre!

Who´s in?

1. Fredda66

Hmmm, men vill man verkligen ha en längre sommar när man inte har kortet :confused:

Ställ inte av bågen, funkar för mig. Jag bor ju i Skåne, där vi max har snö i en månad/år, alla de andra månaderna kan man ju köra sporthoj. Och vill man köra den sista månaden på året så är det bara å sätta sig på en enduro eller nått.

Extra lååång sommar/höst låter IOFS som ett lockande alternativ, MEN... jag fortsätter nog med taktiken kort, snabb, intensiv sommar med många "inspirerande" mil, men ändå KK i behåll... :crash Lider dock med dig/er, och hoppas klara mina sista mil utan några större påpekanden från ordningsmakten... :eek: Gäller att göra fel sak (åtminstone ur "deras" synvinkel) fort, men på rätt plats :D Taktiken lär dock förr eller senare spricka, har man gett sig in i leken så... :skrämd

/B

Jag fattar inte hur alla lyckas bli av med kökorten så lätt! Senaste veckorna har poliser sett mig åka på bakhjulet 4 gånger, och jag har kortet kvar. 3 av 4 har dom inte gjort nånting. Fast nu blir jag väl av med det imorrn bara därför ja sa så här...

Fredda66 skrev:

Bli av med körkortet!

Who´s in?

1. Fredda66

Tror hellre ja kör 1 dag än att vara utan 2 el 3 dar!
:öl

Rigge skrev:
Jag fattar inte hur alla lyckas bli av med kökorten så lätt! Senaste veckorna har poliser sett mig åka på bakhjulet 4 gånger, och jag har kortet kvar. 3 av 4 har dom inte gjort nånting. Fast nu blir jag väl av med det imorrn bara därför ja sa så här...

Testa att köra om en civil polis på MC som har kameran påslagen skall du se hur enkelt det kan vara...

Men att bli tagen av farbror blå i dess rätta uniform, det skall nog lite mer till innan det händer. Man har ju mött dem i 100+ på 50väg några gånger, men dem vänder ju inte direkt och jagar ikapp en.

Det är när man minst anar det som det händer. Jag tyckte själv att jag låg och fiskörde när jag gled förbi civilaren.

Små marginaler, men som Benkar sa, ger man sig in i leken får man leken tåla!
Så det är bara bita ihop och njuta av årets längsta månader!

//Fredda :squid *I wish*

Fredda66 skrev:
Testa att köra om en civil polis på MC som har kameran påslagen skall du se hur enkelt det kan vara...

Men att bli tagen av farbror blå i dess rätta uniform, det skall nog lite mer till innan det händer. Man har ju mött dem i 100+ på 50väg några gånger, men dem vänder ju inte direkt och jagar ikapp en.

Det är när man minst anar det som det händer. Jag tyckte själv att jag låg och fiskörde när jag gled förbi civilaren.

Små marginaler, men som Benkar sa, ger man sig in i leken får man leken tåla!
Så det är bara bita ihop och njuta av årets längsta månader!

//Fredda :squid *I wish*

Klart osportsligt med Farbror Blå´s "fulhojar", gäller därför att fuska lite/ha en taktik i "leken". "Dom" brukar trots civila hojar gärna sitta som om dom hade en stör i ars...t, ha öppningsbar BMW-hjälm mm, brukar dessutom oftast rycka till i behålla-KK-nerven.. :brynad Och så får man fega lite, vad gör man inte för att behålla KK... :rolleyes: :o

Regel 1: "Dom" på civila hojar/bilar brukar oftast hålla sig till Europa/Riks/Läns/andra "stora" -vägar, gäller kolla noga vad man kör om, alternativt bita i sura äpplet och hålla sig till +29 där.. +29 eller +49, ändå lika tråkigt på dom vägarna, tycker i alla fall jag... Bättre gasa ute på "dom fria vidderna/småvägarna", tar man det bara lugnt vid +30-50 och bebyggelse så minimerar man risken för såväl utbackande bilar/barn/hästar mm som hastighetskontroller... :tummenupp

Regel 2: Om det helt plöstligt dyker upp en okänd bil/hoj i backspegeln trots att man gasat på rejält och inte just kört om något som bedömts som "säkert", stanna till och släpp förbi det "okända föremålet", ser det ofarligt ut, ja då är det ju bara att köra om igen... :D

Regel 3: Sitt aldrig och "sov", kolla hela tiden på vad som finns vid påfarter, mackar mm man passerar, så att det inte är något otrevligt som helt plötsligt hakar på....

Har i sommar till stor del haft "bommar" enligt taktiken ovan, men en gång var det den där civila Africa Twinnen i norrort som helt plötsligt uppenbarade sig i backspegeln på en krokväg i utkanten av Roslagen, han såg lite nedslagen ut när han åkte förbi då jag/vi genast stannade vid vägkanten... så det var värt att "fega" även dom andra gångerna jag tagit fel....

Så, Fredda, just nu är vädret ändå inte så hojvänligt, och var ändå i slutet av säsongen det hände för dig, och alla kan ju missa en civilare, jag gör säkert det själv förr eller senare :gråta , men, en ny säsong om några månader! :p Vi syns då, eller antagligen igen tidigare än så, på någon Forum-pub-kväll i höst/vinter!?

/B

Last edited:
Min hojj låter mest här i stan, funderar på att montera på orginaldämparna sista veckorna man åker nu, för dom vita & blå har börjat titta konstigt på mig. :D

MatteKholm skrev:
Min hojj låter mest här i stan, funderar på att montera på orginaldämparna sista veckorna man åker nu, för dom vita & blå har börjat titta konstigt på mig. :D

Tar dom KK för en om man bullrar i Katrineholm? :skrämd ;) Tur jag tagit det lugnt/pyst förbi lite diskret dom gånger jag haft vägarna förbi där.... :D

/B

benkar skrev:
Klart osportsligt med Farbror Blå´s "fulhojar", gäller därför att fuska lite/ha en taktik i "leken". "Dom" brukar trots civila hojar gärna sitta som om dom hade en stör i ars...t, ha öppningsbar BMW-hjälm mm, brukar dessutom oftast rycka till i behålla-KK-nerven.. :brynad Och så får man fega lite, vad gör man inte för att behålla KK... :rolleyes: :o

Regel 1: "Dom" på civila hojar/bilar brukar oftast hålla sig till Europa/Riks/Läns/andra "stora" -vägar, gäller kolla noga vad man kör om, alternativt bita i sura äpplet och hålla sig till +29 där.. +29 eller +49, ändå lika tråkigt på dom vägarna, tycker i alla fall jag... Bättre gasa ute på "dom fria vidderna/småvägarna", tar man det bara lugnt vid +30-50 och bebyggelse så minimerar man risken för såväl utbackande bilar/barn/hästar mm som hastighetskontroller... :tummenupp

Regel 2: Om det helt plöstligt dyker upp en okänd bil/hoj i backspegeln trots att man gasat på rejält och inte just kört om något som bedömts som "säkert", stanna till och släpp förbi det "okända föremålet", ser det ofarligt ut, ja då är det ju bara att köra om igen... :D

Regel 3: Sitt aldrig och "sov", kolla hela tiden på vad som finns vid påfarter, mackar mm man passerar, så att det inte är något otrevligt som helt plötsligt hakar på....

Har i sommar till stor del haft "bommar" enligt taktiken ovan, men en gång var det den där civila Africa Twinnen i norrort som helt plötsligt uppenbarade sig i backspegeln på en krokväg i utkanten av Roslagen, han såg lite nedslagen ut när han åkte förbi då jag/vi genast stannade vid vägkanten... så det var värt att "fega" även dom andra gångerna jag tagit fel....

Så, Fredda, just nu är vädret ändå inte så hojvänligt, och var ändå i slutet av säsongen det hände för dig, och alla kan ju missa en civilare, jag gör säkert det själv förr eller senare :gråta , men, en ny säsong om några månader! :p Vi syns då, eller antagligen igen tidigare än så, på någon Forum-pub-kväll i höst/vinter!?

/B

Känns ju givet att vi lär ses någon gång under vinterhalvåret också! Lite minimoto skulle man inte tacka nej till heller för den delen! Kanske man kan piska ´gpf också! MOhaha!

//Fredda

Eller gör som jag - klota ordentligt.

Sorry Fredda... lite lustigt att vi pratade om riskerna med mc-åkning i Tierp, och så klotar jag på vägen hem.

Fredda66 skrev:

Bli av med körkortet!

Who´s in?

1. Fredda66

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back