Äntligen en ny PMC(och lite andra)-film

• Thread starter Thread starter s9d8as0vjk
  • Start date Start date
Nu är ju jag partisk i målet men, fan vad bra Mr B och Nikita!!! Mer film åt folket!

Bus-Bo skrev:
2600300 kan man få en låtlista? det var en del najs muzzik där i filmen som jag bara måste ha!
Skulle också väldigt gärna vilja ha låtlistan. Sjuuuuukt bra låtval till mörkerkörningen. :tummenupp

Jag är verkligen jätteledsen men Jag tycker inte heller den var bra någonstans. Klippt i pinacle? Ser ut som allt är filmat med mobil. ska man klippa sönder låtar måste det vara tight. Jag vet att det finns potatisar som kan åka hoj så varför är det 200 klipp på folk som inte får upp sina R1:or och bara något enstaka på någon som kör NÄSTAN hela "potatisrakan"? Och vad är den här grejen med att visa polisbilar överallt? Är det ball? Jag tycker att det ÄR ball att leka med polisen om man gör det snyggt men att inte ha något med dom att göra annat än att ha en massa bilder? Gör ni polisreklam?
Vad beträffar musiken tycker Jag det är helt ok med lite euro/house eller vad det kallas för ökar bara partydrogasossiationerna :).

Då gillar Jag förra filmen mer. i mitten när det bara är landsvägsåka är det en dåre på ZX10 som kör riktigt fint!

Last edited:
Jag gillar nya filmen, gillar även att skaparen bryter mönster medvetet. Jag hade nog gjort annorlunda va de gäller de första bitarna i filemen där ljudet bryts, de låter som om det har blitt fel i renderingen. det är väll de ända jag tycker skulle ha gjorts annorlunda. bildkvalité kan man alltid prata om, men jag ställer inge högra krav på det häller då jag vet att de är svårt med det på fordon överlag.

jag skulle förövrigt vilja prova att sätta en hjälmkamera på främre stänkskärmen så man ser övredelen av framdäcket i underkant av bilden, alt. sätta den på ett gaffelben i höjd med bromsoket.

Jag tycker filmen rätt bra synd bara att det var lite dålig kvalité imellanåt, men alltid kul att se bra filmer:tummenupp
Kommer det inte komma några fler från i sommras?

Var sjukt dåligt ibörjan, dålig kvalite på filmklippen och även för korta filmklipp. Får inget sammanhang alls, samt att se ett klipp och höra 2 rader ur låten som spelas sen byts det klipp och musik igen. Vad är vitsen?

Måste dock säga att mitten och slutet av filmen var bättre, men som föregående talare sa. Finns många i potatoes mc som är sjukt duktiga på att köra, ta med sånt istället för folk som inte får upp sin mc på slangen.

Edit: Mycket bra musikval i övrigt!! :tummenupp

Jag tycker det var lite häftigt intro, men ganska tjatigt med bara en massa bakhjulsåka.

3.15 in i filmen är en låt jag vill ha. Kommer inte ihåg vad den heter. tack :)

Kul att se film annars, dock behöver man inte variera sig _för_ mkt i en film med bl a musiken. Annars kul.

Jag ska kolla upp o skriva låtlistan till er....

PS.* Filmen finns i en mycket bättre upplösning.
* Jag hade inte så mycket film-material att laborera med tyvärr.
* Alla gillar olika sortes musik. Detta är min film = min musik smak. (men hoppas att flera gillar den)
* Det måste vara variation av olika slag, annars somnar man.

Såga vid knäskålorna.

Det här var nog den sämsta smörjan jag sett i hela mitt liv.

Halvroligt intro (knappt) tills det började räckas finger och nåt sas i stil med "total disrespect of the law". Hade jag varit 12 år så hade jag möjligtvis tyckt det va supertufft. Nu tittade jag bort och skämdes (även fast det inte ens e jag som gjort skräpet).

När filmen kom igång var allting mörkt, skakigt och kameran verkade mest riktas ner i marken. :confused: Dessutom sög bakslangsåkningen nå så kopiöst att det saknas ord. För 8 år va det unikt. Nu kan ALLA bättre.

Näe.... PMC's bästa filmer e mellan 99-03, när Matti, Nitrous, Jompa mfl slangade. Nu är det bara skräp! Tanka det gamla om ni vill se BRA mc-åkning och sjyssta clips.

My 2 cents!

RoLLER skrev:
2669216
Näe.... PMC's bästa filmer e mellan 99-03, när Matti, Nitrous, Jompa mfl slangade. Nu är det bara skräp! Tanka det gamla om ni vill se BRA mc-åkning och sjyssta clips.

My 2 cents!

Woohooo Jag är en KÄNDIS :pannkyss , vill du ha en autograf?
Jag kan t.o.m. komma till dig och ge dig autografen om du vill, men bara om du bjuder på kaffe hos "trumvirvel" Rollers Däck ?

Pssst.. ska jag vara ärlig så håller jag med dig om att det var bättre förr :yoparty
Sen man fastnade i RR träsket så blev det töntigt att åka gata och peka finger till bängen :)

/Nitrous

Last edited:
Nitrous skrev:
2669230 Woohooo Jag är en KÄNDIS :pannkyss , vill du ha en autograf?
Jag kan t.o.m. komma till dig och ge dig autografen om du vill, men bara om du bjuder på kaffe hos "trumvirvel" Rollers Däck ?

Psss.. ska jag vara ärlig så håller jag med dig :yoparty

/Nitrous

Oh! Jag trodde att jag skulle få hela PMC efter mig nu :näsblod :)

Klart att du ska få kaffe när du kommer (om du tar med dig MYCKET pengar! :mad: Jagtycker jag att man köper en MINST lika bra hjälm till modern till sitt barn! :hördu

RoLLER skrev:
2669272 Oh! Jag trodde att jag skulle få hela PMC efter mig nu :näsblod :)

Klart att du ska få kaffe när du kommer (om du tar med dig MYCKET pengar! :mad: Jagtycker jag att man köper en MINST lika bra hjälm till modern till sitt barn! :hördu

Såja hetsa mig inte nu. Linus på Linjen ... pppffffff
Bästa Svängen, Roller Kränger :yoparty

/Nitrous

Äää jag blir tungen att hålla med dom som spyr ut dom negativa synpunkterna..
Raid vet hur man gör potatis-filmer ta lite tipps från honom.. Klippningen å musiken va inge vidare måste jag hålla med om alla vet att det ska vara ROCK,HÅRDROCK,METAL när det har med motorcyklar att göra.

Men bra att det görs film! Mer amatör film till folket (helst bättre än denna)

Stromberget skrev:
2670764 alla vet att det ska vara ROCK,HÅRDROCK,METAL när det har med motorcyklar att göra.

Är det så enligt lag. Ok, får väl lyssna på lite Jerka nästa gång jag är ute och kör.
I can jive, I can jive..........

Rock = Outlaw :D

För egen del tycker jag att det är skönt att få höra lite fet bas ibland :tummenupp

Ps. Metallica funkar faktiskt......BATTERY!!! Ds

RoLLER skrev:
2669216 .......... tills det började räckas finger och nåt sas i stil med "total disrespect of the law".

hade inte gjort något om den scenen uteblev

Last edited:
Teo skrev:
2656781 om man ens finge se det...

Tror du och jag har kikat på olika filmer?!? :va

Iaf så saknar jag sommaren mera nu bara för jag fick ståpäls av radfyrorna
på högvarv!
Mera mc filmer åt folket!
Filmen får :) :) av 5 möjliga!

Spiken skrev:
2600381 Snyggt:tummenupp Bra musik (fast jag hade nog valt steget hårdare trance), skönt att slippa rock/hiphop musiken för en gångs skull :tummenupp

Prova att välja deinterlace nästa gång du encodar filmen så ska du se att du slipper strecken i bilden som uppkommer vid rörelse.

Ser fram emot fler filmer av dig nikita:yoparty

Jag tror inte problemet är att filmkameran ger interlaced video utan snarare att hon valt att koda filmen i interlace i videoredigeringsprogramet, eftersom all text och effekter i början också är interlaced.

Alltså när man kodar en film ska i vanligen välja att koda den i "Progressive"!!! "Interlaced" används bland annat vid analogvideo (NTSC t.ex.) för att den skickar videon i linjer, och då skickar man varannan linje för att inte behöva skicka lika mycket video genom kabeln etc. men bieffekten är randig bild. :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti