Köpte en R6 -03 förra veckan och skulle nu bygga en 12 o clock bar.
Kan inte ta så lång tid trodde jag, hadde jävligt fel.
Det började med att det var svårt att hitta stabila fästpunkter men efter lite grubblande satte jag dit envinkel vid bakre fotpinnarna som jag fäste ett plattjärn på., Gött äntligen en början men sedan fick jag inte på kåpan så då var det bara att bocka så kåpan gick fri. Nu var det dax för dom bakre fästpunkterna satte ett tvärstag tvärs över till andra sidan samt yttligare ett fäste i sidled. Änligen snart klar bara att såga upp två hål i kåpan.
Det gick hyfsat och nu var det dax att resa upp hojen och testa vinkeln.
Då tog ju den förbannade ljuddämparen i suck. Fanns bara att korta den.
Började borra upp nitarna, veklade upp kanten runt insatsen, drog ut den kapade av insattsen o höljet utanpå. gött bara att sätta ihop, Slog dit insatsen igen men konstaterade att den satt upp och ner klockan var runt
2400 trött och less på skiten slog jag i hop ljudämparen.
Dax att test nu med söndersågad bakdel och kapad o misshandlad ljuddämpare.
Hoppas andra har lyckats bättre med en 12 o clock bar än vad jag gjorde.
Och ni som har gjort en hur bar ni er åt?
Kan inte ta så lång tid trodde jag, hadde jävligt fel.
Det började med att det var svårt att hitta stabila fästpunkter men efter lite grubblande satte jag dit envinkel vid bakre fotpinnarna som jag fäste ett plattjärn på., Gött äntligen en början men sedan fick jag inte på kåpan så då var det bara att bocka så kåpan gick fri. Nu var det dax för dom bakre fästpunkterna satte ett tvärstag tvärs över till andra sidan samt yttligare ett fäste i sidled. Änligen snart klar bara att såga upp två hål i kåpan.
Det gick hyfsat och nu var det dax att resa upp hojen och testa vinkeln.
Då tog ju den förbannade ljuddämparen i suck. Fanns bara att korta den.
Började borra upp nitarna, veklade upp kanten runt insatsen, drog ut den kapade av insattsen o höljet utanpå. gött bara att sätta ihop, Slog dit insatsen igen men konstaterade att den satt upp och ner klockan var runt
2400 trött och less på skiten slog jag i hop ljudämparen.
Dax att test nu med söndersågad bakdel och kapad o misshandlad ljuddämpare.
Hoppas andra har lyckats bättre med en 12 o clock bar än vad jag gjorde.
Och ni som har gjort en hur bar ni er åt?