Äntligen!! - Eller? Nääähh... =(

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Eländet har stått och samlat damm på Mitonga i ungefär 6 veckor i väntan på reservdelar. I veckan kom dom och idag ringde Babbis och sa att hojen kunde hämtas. Efter att jag stått och kolla lite på de sista justeringarna så impulsköpte jag en ny fräck hjälm och kastade mig på hojen för att dra hem. Har inte kört på 6 veckor som sagt så jag tog det lugnt. Men givetvis ska nåt strula - skiten höll tills jag var halvvägs på motorvägen mellan Malmö och Lund. Då hostar hon till och börjar bluddra och gå segt, precis som om jag fått soppatorsk. Bara det att jag hade nyss tankat... :confused:
Hela vägen hem sen så gick hon skitilla på låga varv och toppade max 100 km/h på fullgas. Nu står hon nere på gården och skäms. Jag pallar fan inte längre. Ska det vara så? Man hämtar hojen efter 6 veckor på verkstad och den håller 15 minuter. Om det är så så skiter jag hellre i det. Trött på allting nu, är inte ens sugen på att köra längre. :(
Hoppas iaf att det löser sig så jag inte har kastat bort alla pengar i onödan.

Nån som har nån idé om vad det kan vara för fel förresten?

/G. Nällig

Fan va surt!
Hoppas nån kan hjälpa dig med hojen. Du saknas på banan o på vägarna Benja!!! :rock

Json skrev:
Trist läge!

Men varför lämna på Mitonga...? :fakta

Vad bytte de?

Var skulle jag annars lämna den???

Från början skulle den bara in för att bänkas och justera förgasarna nånting... jag vet inte riktigt.. :rodnar
Men sen upptäckte dom bla att ryckutjämnaren var åt helvete och det var det som tog så lång tid att få reservdelar till.

Ska ner och kolla på några grejer nu som Babbis trodde kunde vara fel.. *suck* Annars får jag väl lägga skiten på släp som så många gånger förr... Den jävla surhäcken har fan snart gått längre på släp till verkstad än på gata. :mad:

Jahapp... visst var det enkelt att fixa: skruvarna som lyfter throtteln hade lossnat.

Nu har jag istället surat ner skiten så jag tror tändstiftet har pajjat. Verkar inte som om det är meningen att jag ska köra hoj. :(

Benjamin skrev:
Jahapp... visst var det enkelt att fixa: skruvarna som lyfter throtteln hade lossnat.

Nu har jag istället surat ner skiten så jag tror tändstiftet har pajjat. Verkar inte som om det är meningen att jag ska köra hoj. :(

Gnällröv.. =)

Bara att handla ett nytt stift juh.. det är inte så att dina stift kostar som våra sporthojsstift.. 250kr*4st

Det är bara att handla och se glad ut..

/KetogaN

Stackare vad trist.....byt hoj så fort den rullar!

Råkat ut för Mitonga fenomen kanske....lämna in för lite detalj och så behövs helt plötsligt ALLT göras vid!!! :rolleyes:

Hoppas det fixar sig :tummenupp

Suck... Benjamin är ett klantarsel som har lärt sig en läxa... :rolleyes: När jag stoppade tillbaka throtteln efter att ha skruvat i skruvarna så hamnade nålen snett så det rann rätt mycket soppa rätt in i motorn. Det var därför den gick som en sur bäver. Babbis fixade, nu går hojen!! :D Säg till när det ska köras gott folk! :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT