Hämtade min älskling från Ebos ikväll, efter över 10h bänkarbete har hon fått fiiina kurvor!
Effekten blev väl ungefär vad jag förväntade mig. Dock lite besviken på Sugaya piporna...trodde de skulle ge mer.
Kan dock tänka mig att de tappat lite effekt då de är begagnade...
Riktigt gött ljud, 6 kg mindre å poservärdet är dock inte fel!
Enligt killar som kör racing med dem i England så ger en original SP ca 56 hk på vevaxeln, så det känns som att motorn är rätt frisk iaf!
När hojen kom in gick den SKIT under 6000 rpm som ni ser. Det var tydligen en magnetgivare som gjorde att en ventil släppte in tjuvluft, antagligen nån miljöspärr för att få den att gå lenare på låga varv. Den kopplades iaf bort, och vips så ökade låg å mellan registret markant!
Siffrorna är på bakhjulet, så lägg till ca 10% för att få vevaxel siffror.
Hojen är en Suzuki RGV250SP för er som undrar...

Effekten blev väl ungefär vad jag förväntade mig. Dock lite besviken på Sugaya piporna...trodde de skulle ge mer.

Riktigt gött ljud, 6 kg mindre å poservärdet är dock inte fel!

Enligt killar som kör racing med dem i England så ger en original SP ca 56 hk på vevaxeln, så det känns som att motorn är rätt frisk iaf!
När hojen kom in gick den SKIT under 6000 rpm som ni ser. Det var tydligen en magnetgivare som gjorde att en ventil släppte in tjuvluft, antagligen nån miljöspärr för att få den att gå lenare på låga varv. Den kopplades iaf bort, och vips så ökade låg å mellan registret markant!
Siffrorna är på bakhjulet, så lägg till ca 10% för att få vevaxel siffror.
Hojen är en Suzuki RGV250SP för er som undrar...


Last edited: