Äntligen, del V

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Då var det dags igen, vår eftergiftspolitik firar nya triumfer. :tummenupp

Senast i raden kan vi läsa om denna 31-åriga man som redan i sitt liv hunnit ta två andras. 83-åringen dog på grund av vår politiska uppfattning, visst, men det är för att bygga ett bättre samhälle så på sin höjd kan jag tänka mig att en statlig, eller varför inte regional, utredning behöver tillsättas.

Nu ska jag åka til SU och dricka bubbel med Jerzy, han lär vara överlycklig. :banana Ryktet säger att några skånska anhängare kommer, vågar man hoppas?:confused:

Mannen erkände under den korta häktningsförhandlingen att han dödat 83-åringen.
/.../
Han är tidigare känd för våldsbrott. Han dömdes 1995 till åtta års fängelse för att han året före dödat en handikappad man

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_13968640.asp

Lås in idioten i en isolerad cell så kan han strida med sitt angripande monster där istället.
Ja, vår kära professor får gärna skynda sig med att komma på hur vi ska lösa problemet med mördare och annat pack. Fängelse och vård är som bekant inte tillräckliga metoder enligt den polske dyslektikern.

Rycker ett av trådskaparen väl använt uttryck: Fy fan

Förmodligen drogpåverkad.

Minska tillgången på narkotiga så slipper vi en hel del av dessa brott direkt. Som bonus så minskar nog andelen andra brott med.

döda en handikappad? betyder det mörda en handikappad? vadå suttit 8år.. fan såna där jävlar ska man inte släppa ut. personligen så skulle jag se minst 12års fängelse för dråp, och livstid på mord och mordförsök, riktigt livstid (med valbar dödshjälp efter 20år)

Homo skrev:
2582330 döda en handikappad? betyder det mörda en handikappad? vadå suttit 8år.. fan såna där jävlar ska man inte släppa ut. personligen så skulle jag se minst 12års fängelse för dråp, och livstid på mord och mordförsök, riktigt livstid (med valbar dödshjälp efter 20år)

Alltså, han var dömd till åtta år vilket på svenska är något helt annat.:dummer
Att hoppa på en liggande persons, som dessutom redan innan överfallet var handikappad, bröstkorg måste anses som olämpligt. Ja, jag står för det faktiskt. Det är inte bra, han borde få ett kännbart bötesstraff och därefter en praktikplats, eventuellt kan han kandidera paralellt med Paolo till något politiskt uppdrag, Äldre- och handikappombudsman?

Det sköna med Sverige är att det är tvärtom här, brottsmannen är offret för det äju synd om honom. Hans pappa kanske slog honom? Och ännubättre är att om den handikappade som nu olyckligtvis dog, hade slagit tillbaka och åsamkat skada på anfallaren, så hade den handikappade blivit pheteåtalad för misshandel. Det är ju fel att slåss... Gah hur trött kan man bli på ett havererat rättssystem?

Helt ärligt så hade jag kunnat trycka på knappen som hade grillat aset i en elstol... Ja döm mig nu, säg vilket svin jag är. MEN det är fan inte rättvist att han kan komma undan med 8 år för det förra, och förmodligen inte mer nu!

Här är en till triumf att fira, kan vara skönt med ljusglimtar så här mitt i snöstormen.

Det som inte framkommer i artikeln men som de sade på sena Rapport igår är att hovrätten som tur var inte kunde döma för vållande till annans död då åklagaren inte hade med det som alternativt åtal, därför blir det bara grovt rån. Så jävla bra, äntligen ordning och reda på våra domstolar. Om fyra år, minus häktningstiden, kan han börja tjäna samhället igen.
:banana

Det blir Moët vid Frescati idag också!

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=691079&lid=senasteNytt_275214&lpos=rubrik_691079

Markus skrev:
2583521 Här är en till triumf att fira, kan vara skönt med ljusglimtar så här mitt i snöstormen.

Det som inte framkommer i artikeln men som de sade på sena Rapport igår är att hovrätten som tur var inte kunde döma för vållande till annans död då åklagaren inte hade med det som alternativt åtal, därför blir det bara grovt rån. Så jävla bra, äntligen ordning och reda på våra domstolar. Om fyra år, minus häktningstiden, kan han börja tjäna samhället igen.
:banana

Det blir Moët vid Frescati idag också!

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=691079&lid=senasteNytt_275214&lpos=rubrik_691079

hoppas nån våldtar den jäveln rejält på kåken.

från länken

"Enligt hovrätten var det inte fråga om uppsåtligt dödande utan om oaktsamhet när 22-åringen och hans tre kumpaner misshandlade antikhandlaren till döds."

eeh vad är skillnaden? dom rånade, nån dog. döm för mord lr iaf dråp, inte nåt jävla rån, vafan är ett rån när dom haft ihjäl nån. fyfan va trött man blir på det här.

Riktigt trevlig kille det där.
Jag har själv stått på fel sida om ett vapen som vi hade emellan oss.

Ang. mordet på den handikappade personen så har jag för mig att det var tre personer som var med och sparkade och hoppade.

31-åringen var sedan tidigare dömd för en annan dödsmissandel på en 22?-åring.
Den handikappade personen mördades på 31-åringens permission.

Han är även misstänkt för minst ett annat mord i trakten där 83-mördades.

bara i Sverige..
:huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!