Äntligen, del IX

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu jävlar kommer det bli ordning i de kommunla leden, eller var nu en plit är anställd.
Ingen plit kommer någonsin igen våga göra fel, nu vet de vad som gäller. Så här stränga straff är garanterat avskräckande för alla midjemjuka semisossar där ute!
Kul att fira helg med att se att rättvisan fungerar, smått ofantliga 80 dagsböter för att strunta i att någon håller på att kvävas som man har omsorgsansvar för!!!!!!! Fatta hur många lussebullar de inte har råd att köpa till sina oäkta, rödhåriga och kanske fräkniga barn nu inför Lucia! :banana

Tre kriminalvårdare fälls för tjänstefel för att de inte försökte rädda en intagen som hängt sig på häktet i Mariestad. De döms till 80 dagsböter vardera.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/de-tre-mariestads-vardarna-falls_3924245.svd

Facket stödjer inte oväntat de ryggradslösa förlorarna som dödade den intagne.

– De som är ansvariga för rutiner och regelverk skulle i så fall vara ansvariga för händelsen. Jag skulle önska att någon av cheferna stod upp och sade "ansvaret är mitt", "det är jag som brustit", "det är jag som inte förberett personalen för den här typen av händelser", säger Roal Nilssen.

Fy fan för facket säger jag, tvi vale. Usch och ve.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/nagon-av-cheferna-borde-ta-pa-sig-ansvaret_3925647.svd

Ser inte riktigt problemet, den intagne fick som han ville...

Ny nisch på sporthoj:

Ja, för nischen med att tycka helt olika saker i två olika trådar är redan upptagen:

Tråd 1:
- Fan vad fett, polisen röjer upp i skumrasket och skjuter summariskt, mer dödspatruller åt folket...! :banana:banana

Tråd 2:
- Fy fan, plitarna som inte ansträngde sig för att rädda bus som försökte hänga sig i häktet borde få feta straff! Vi måste vårda buset och bädda in dem i bomull så de inte gör sig själva illa!

Ja, för nischen med att tycka helt olika saker i två olika trådar är redan upptagen:

Tråd 1:
- Fan vad fett, polisen röjer upp i skumrasket och skjuter summariskt, mer dödspatruller åt folket...! :banana:banana

Tråd 2:
- Fy fan, plitarna som inte ansträngde sig för att rädda bus som försökte hänga sig i häktet borde få feta straff! Vi måste vårda buset och bädda in dem i bomull så de inte gör sig själva illa!

Nu tramsar du eller så har du missförstått.
Att brasilianska poliser dödar många maffiamedlemmar är ett humanitärt problem av ringa karaktär som HRW inte borde prioritera i sitt arbete enligt mig.
Min andra åsikt är att svenska överbetalda plitar som låter en nyhängd dingla klart medan de går och fikar och manipulerar sina stämpelkort är något som gör mig milt upprörd.

När jag såg att du skrivit i denna tråd undrde jag vilken infallsvinkel du skulle anta för att inte vara överens med mig, jag hade inte räknat med att du skulle börja diskutera något helt annat för att hitta något sätt att få tjafsa. :)

Det kanske var en muslimskensamkommandeflyktingpedofil från Eritrea, så att plitarna sket i det.

Eller så var plitarna helt enkelt inte utbildade för situationen då, utan har snabbutbildats efter händelsen?

Vad låter troligt?

Det kanske var en muslimskensamkommandeflyktingpedofil från Eritrea, så att plitarna sket i det.

Det var i vart fall en person med annan etnicitet. Och då kan man ju givetvis börja spekulera i om plitarna agerat annorlunda om det varit en helyllesvensk i femton generationer som bestämt sig för en himlafärd.

Det var i vart fall en person med annan etnicitet. Och då kan man ju givetvis börja spekulera i om plitarna agerat annorlunda om det varit en helyllesvensk i femton generationer som bestämt sig för en himlafärd.

Eller så spekulerar vi i varför alla landets plitar EFTER den här händelsen har fått utbilning i hur dom ska agera?

Min gissning: Dom hade ingen sån utbildning tidigare.

Eller så spekulerar vi i varför alla landets plitar EFTER den här händelsen har fått utbilning i hur dom ska agera?

Måhända hade just dessa plitar ingen utbildning. Eftersom självmordsfrekvensen är relativt hög på landets häkten, finner jag det dock osannolikt att häktespersonal generellt inte skulle ha utbildning i att hantera dessa situationer. Sen är det givetvis en annan femma om denna utbildning går ut på att försöka rädda liv eller något annat. För egen del vill jag tro att livräddning står på programmet.

Ska man verkligen behöva gå en utbildning för att förstå att det kan vara en bra idé att ta ner någon som hänger med en snara runt halsen? Han måste ju ha suttit häktad hos samhall.

Ska man verkligen behöva gå en utbildning för att förstå att det kan vara en bra idé att ta ner någon som hänger med en snara runt halsen? Han måste ju ha suttit häktad hos samhall.

Dom flesta tror nog att döden är i princip ögonblicklig, som när man hänger folk i galge och nacken knäcks.

Många förstår nog inte att en hängning på en toalett är en långsam kvävning.

Då är det ju tur att det finns såna experter som du, som har skurit ner hundratals hängda människor och räddat livet på dom!

Du kanske borde söka jobb inom kriminalvården?

Dom flesta tror nog att döden är i princip ögonblicklig, som när man hänger folk i galge och nacken knäcks.

Många förstår nog inte att en hängning på en toalett är en långsam kvävning.

Då är det ju tur att det finns såna experter som du, som har skurit ner hundratals hängda människor och räddat livet på dom!

Du kanske borde söka jobb inom kriminalvården?

Trampade jag på en öm tå nu? Jag har aldrig påstått mig vara nån expert. Jag tycker bara det är ganska självklart att man bara inte låter nån hänga. Fast det kanske bara är jag som har en naturlig talang för livräddning.

Trampade jag på en öm tå nu? Jag har aldrig påstått mig vara nån expert. Jag tycker bara det är ganska självklart att man bara inte låter nån hänga. Fast det kanske bara är jag som har en naturlig talang för livräddning.

Jag skulle nog låta en synbart död människa hänga, innan jag läste att det kan ta en kvart innan dom är bortom räddning.

Jag trodde nog också att det rörde sig om max någon minut.

Den viktigaste frågan är ju varför killen var häktad. Så att man vet var man ska lägga sympatierna menar jag.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman