Martin
Don't call it a comeback
Markus Markus, du är så rolig i dina krampaktiga försök att ständigt kasta skit på Partiet 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
eus skrev:Markus Markus, du är så rolig i dina krampaktiga försök att ständigt kasta skit på Partiet![]()
Markus skrev:Dessutom funkar det, varannan kommunist här inne använder ju "Partiet" i retoriken nu.![]()
Jag vet inte om jag är en av kommunisterna men jag har lärt mig att man skall prata med barn på deras nivå och då också använda deras språk. För i ärligheten namn har jag inte fattat vem Partiet är, Folket är väl ett bättre ord i Sverige??Markus skrev:Krampaktiga skulle jag inte hålla med om, snararae fanatiska. Agree? Allt ont är Partiets fel, allt gott också.
Dessutom funkar det, varannan kommunist här inne använder ju "Partiet" i retoriken nu.![]()
korvgubbe skrev:Jo, men så har det fått den effekten att "Partiet-retorik" numera mest drar ett löjets skimmer över sig och ter sig ganska tandlös i en diskussion.
Markus skrev:Jag ser en blandning av kul och allvar.
bonny skrev:Jag vet inte om jag är en av kommunisterna...
Markus skrev:Jepp, du är en stenkastare.![]()
korvgubbe skrev:Vi är ganska många Trädkramarstenskastarpalestinasjalskommunistfeminister på det här forumet!
....Och med hjälp av Gula Sidorna så hittar vi lätt till Kragstagrillen så slappna inte av för mycket när du sitter där med dina höger om höger vänner!![]()
korvgubbe skrev:Ska jag vara helt ärlig så kan även jag tycka att "Partiet-begreppet" stundtals känns befogat men jag tycker ändå begreppet tappat sin udd och slagkraft i de mer seriösa diskussionerna...
Markus skrev:Kan du styrka den uppgiften? Dessutom kan man inte bara mäta frekvensen antal ny brott per tidigare dömd för att få en rättvis bild, man bör väl rimligtvis se på tidsrymden brotten begås i?
Jag vet att det ingår i din image att inte bli upprörd, du ska vara en cool rocker och det är väl okej men du måste väl ändå känna dig lite besvärad över att någon röjer järnet i augusti med en stor betongborr för att sen 9 månader senare köra en repris fast med bajonett och på en annan t-banelinje? (Skönt är det att han kör på söder nu, sist var det farligt nära mina trakter
).
Tjänsten var ledig så jag sökte jobbet och fick det.![]()
Chris Ash skrev:Sverige utmärker sig knappast när det gäller återfallsfrekvens, jo möjligtvis att vi har bland de lägre i så fall.
Chris Ash skrev:...det är ganska svårt att jämföra mellan olika länder...
Markus skrev:Glasklart, då vet vi.![]()
Dessutom ligger Canada längst fram på forskning kring återfall och bedömning av återfallsrisk... Dem tyckte att det kunde vara smart istf för att bara använda "sunt förnuft". Blötisar!Chris Ash skrev:Jo men OM man jämför med tex Kanada som slår sig för bröstet med att de har under 10% eller vad det är, och jämför med samma förutsättningar så ligger vi på samma nivå. Det finns dock fler komplicerande faktorer, till exempel skillnaden mellan strafflängd i Kanada jämför med Sverige. Jag vet inte hur stor skillnaden är i straff för tex misshandel mellan dessa två länder och det spelar såklart in.
bonny skrev:Dessutom ligger Canada längst fram på forskning ...
Markus skrev:Menar du att han är bög? Jag tror inte det automatiskt diskvalificerar någon från att döma korrekt. Man måste se på helheten.
![]()
Är det här andra eller tredje domaren som tagits med ballen i betald munhåla? Och sen säger folk att vi har ett bra rättsväsende. Å andra sidan så är ju politikerna som styr halv eller helkriminella själva, hur ska de då kunna ställa krav på sina anställda?
honkiie skrev:...eller är det bara jag som tycker det?
Pebl skrev:Man vet att man bränt sina broar i fikarummet då man måste vända sig till ett OT-forum på internet för att vädra sina åsikter som egentligen ingen bryr sig om över huvud taget....
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |