Äntligen, del III

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu blir Sverige jämställt. :banana

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=398622&previousRenderType=6

(S)R kör extrarapportering hela dagen, det här är viktiga nyheter. :mattias

På DN kan man läsa om den kompetenta laguppställningen:

Med på presskonferensen var även Monica Amante, 26 år gammal, som har utländsk bagrund och Susanne Linde, 50 år, som bland annat representerar utbrända kvinnor, och Tiina Rosenberg, som arbetat med frågor kring homo-, bi- och transpersoner.

:rofl :lol :rofl :lol :rofl

Detta, samtidigt som Göran går hårt åt sina egna och läxar upp Wallström...

Vinner inte högern detta kan de ju lika gärna lägga ner, då kommer de aldrig att lyckas.

Ett hedervärt initiativ, men ack vilket dåligt och negativt laddat namn.

Markus skrev:
Strunt i namnet, det är som du säger glädjande att de splittrar vänstern ytterligare. :tummenupp

Mycket glädjande. Dock är det lite skrämmande med sådana här människor. Läs partiprogrammet och bli rädd. Exempel: Ska män inte behöva fråga om kvinnor vill ha sex? Partiet menar att dagens våldtäktslagstiftning bygger på "en manlig föreställning" om att kvinnor inte har en egen sexualitet, utan bara är objekt.

Öh, jaha? :va

McB skrev:
Mycket glädjande. Dock är det lite skrämmande med sådana här människor. Läs partiprogrammet och bli rädd. Exempel: Ska män inte behöva fråga om kvinnor vill ha sex? Partiet menar att dagens våldtäktslagstiftning bygger på "en manlig föreställning" om att kvinnor inte har en egen sexualitet, utan bara är objekt.

Det är fan aldrig någon som frågar mig om jag vill ha sex :mad:

McB skrev:

Hela grejen är bra på fler sätt, det här kommer skrämma normala kvinnor än mer för att tala om feminism. Vilket kommer stärka männens makt ytterligare, och kanske - om vi har tur - även öka lönegapet. :Bugar

Undrar om det är svårt att sätta ihop ett parti nu för tiden, det behövs en etnisk minoritet, mycket kvinnor, någon arbetslös (gärna oduglig), fantastiska pluspoäng man kunde få om man tog in någon á la S.Hawking. Sedan är det bara att ha presskonferens och köra på.

Det ska bli intressant att se hur det går för FI i valet.

Macho Woman skrev:
Hmm. Man kan inte bygga ett parti på bara en fråga.

...kan å kan..
..kan kan man väl, frågan är väl om det är en bra idé eller inte.

Miljöpartiet är ju egentligen samma sak...

Feministparti...hmm...är det ett krav att de har frisyrer som män? Eller är de bara "frigjorda" från något patriarkalt frisyrförtryck?

En-idé partier med såna här galningar. På sin höjd får de en NYD sommar för att sedan falla i evig glömska. :skakapåhuvet

Jag menar:
"- Det kanske inte blir någon partiledare. Vi vill bygga en antipatriarkal organisation. säger Sofia Karlsson som sitter i styrelsen."

Så ledarskap är något manligt, och därmed felaktigt? Lika rätt för alla, självklart, så självklart att det inte skall behöva delas upp i manligt och kvinligt. Snacka om att sparka in öppna dörrar, och dessutom lyckas se ut som ett moppefucko samtidigt.

/SSB

Bifogat

• gudrunfemin425.jpg
    gudrunfemin425.jpg
    24.8 KB · Visningar: 87
Last edited:
Det som är intressant med miljöpartiet är väl att dem vill lägga ner kärnkraften "rätta mig om jag har fel", men om vi lägger ner vår relativt säkra kärkraft, vart ska vi då ta elektrisiteten ifrån? jag menar ska vi importera från danmark etc som eldar med kol ? :va

Last edited:
senast jag kollade är det rätt många andra som också vill lägga ner kärnkraften..

Tro det eller ej, vi håller faktiskt på just nu!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka