Äntligen bild på 2004 Husaberg Motard...

  • Thread starter Thread starter hp
  • Start date Start date
hp skrev:
Man beställer hos en Husaberg-återförsäljare. Allt utom tanken finns i svart.

Prexis ... bara å beställa hos handlare enligt nedan :)

Bakskärm, svart
art nr. 8000801300030
rek utpris 613,90:-

Spoiler höger, svart
art nr. 8000805000030
rek utpris 230,29:-

Spoiler vänster, svart
art nr. 8000805100030
rek utpris 230,29:-

Nr skylt fram, svart
art nr. 5480800701030
rek utpris 146,18:-

Framljuskåpa, svart
art nr. 5030800100030
rek utpris 181,44:-

Framskärm FE/FC, svart
art nr. 5030801030030
rek utpris 210,78:-

Framskärm FS, svart
art nr. 5030801020030
rek utpris 210,78:-

Gaffelbensskydd H+V, svarta
art nr. 5900109400030
rek utpris 273,58:-
 
Jag har en fråga!

Visst är inte husaberg svenskt längre? och har dom som tillverkar husaberg slutat. Och KTM snubbarna har tagit över och gjort dom helt och hållet själv?
 
Joker skrev:
Jag har en fråga!

Visst är inte husaberg svenskt längre? och har dom som tillverkar husaberg slutat. Och KTM snubbarna har tagit över och gjort dom helt och hållet själv?

Nej, det stämmer inte riktigt. Husaberg ägs till dominerande del av KTM och produktionen flyttades för inte så länge till österrike. Utveckling och marknadsföring styrs fortfarande från sverige. Så helt och hållet själv, nej. Husaberg är en fristående del, att cyklarna har väldigt många likheter är dock inte så konstigt. Däremot har större delen av Husas folk fått sluta. Idag har väl Husaberg 7 stycken anställda, jämfört med runt 50 när det begav sig...

Än så länge ser jag dock bara fördelar med att KTM tagit över. Produktionen blir bättre och proffsigare, priserna på delar har till viss del sjunkit också. Nackdelen är väl att mycket utav Husabergs anda gått förlorad...Att det ska bli en ren mainstream cykel är det nog inte risk för, än.
 
Adrian_J skrev:
Nej, det stämmer inte riktigt. Husaberg ägs till dominerande del av KTM och produktionen flyttades för inte så länge till österrike. Utveckling och marknadsföring styrs fortfarande från sverige. Så helt och hållet själv, nej. Husaberg är en fristående del, att cyklarna har väldigt många likheter är dock inte så konstigt. Däremot har större delen av Husas folk fått sluta. Idag har väl Husaberg 7 stycken anställda, jämfört med runt 50 när det begav sig...

Än så länge ser jag dock bara fördelar med att KTM tagit över. Produktionen blir bättre och proffsigare, priserna på delar har till viss del sjunkit också. Nackdelen är väl att mycket utav Husabergs anda gått förlorad...Att det ska bli en ren mainstream cykel är det nog inte risk för, än.

Ok, men har Husaberg kvar utvändingt seénde och i motorn kvar som det var innan de begav sig?, jag vet att kvalité är bättre antar jag. Husa och KTM har likheter som jag vet innan.

Men frågan är varför dom begav sig ner dit? Jag tycker det är för en viss del lite synd för att det var en svensk cykel som var iaf nästan bäst i supermotard då det gäller prestanda ( hm säger man så?) men du vet, Hk i hög klass! ( räjs klar, om man säger så) snabb, snygg, smidig, lätt och inte nog med det SVENSK!
Och det saknar jag så j*vla mycket!!! :(
Synd också var att det var så många som fick sluta!

Men det kanske var för Husabergs bästa att flytta ner dit, och då går det bra för mig! :tummenupp
 
Last edited:
Re: mindre komp???

mindraper skrev:
hmmmmm......
om man ska tro databladet så blir det lägre komp på -04. -03 har ju som bekant hela 12,2:1 mot 11,7:1. kanske har något att göra med den nya tändningen o förgaseriet. observera vita blinkers och avluftningsslang till tanklocket samt annam utformning på tändkåpan och svarta gaffelskydd.
kul!
//m

Jag tror att de har bytt ut dieselmotorn mot en bensinmotor, därav den lägre kompressionen. :rolleyes:

spam, spam, spam, spam... :zpy
 
Joker skrev:

Men frågan är varför dom begav sig ner dit?

KTM har ju byggt en hypermodern monteringsfabrik och det som fanns i Sverige var väl inte precis en slimad organisation.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top