Äntligen bättre bomber

Bomba utan strålning är väl progress? :va

Sen verkar det ju vara en teoretisk produkt som inte existerar..

Jesseboy skrev:
orkar inte ens engagera mig.

Fast du orkade ju iaf engagerade dig tillräckligt för att både starta en tråd och kommentera på Aftonbladet. :fakta
Det motsvarar ju iaf minst två PostIt-lappar i tvättstugan och tre knutna nävar i fickan. :mattias

Hur stor är din pitt?

Hade det inte varit för att jag åkt på en redig influensa, dagen innan inspelningen skulle dra igång, så hade inte falukorven fått sina 15 minutes of fame.

Förstår du hur irriterade det är att slåss med mygg och feber i en vecka uppe bland några djävla fädbodar bara för att se en djävla falukorv få glassa i rampljuset efteråt!? :mad:

Menar du att du är nere på under 25 cm, eller?
Fan, knappast Hall of Fame... :/

EDIT: Dock gillar jag din replik.
-"Jaså!"

Den är bra.

Last edited:
Hade det inte varit för att jag åkt på en redig influensa, dagen innan inspelningen skulle dra igång, så hade inte falukorven fått sina 15 minutes of fame.

Förstår du hur irriterade det är att slåss med mygg och feber i en vecka uppe bland några djävla fädbodar bara för att se en djävla falukorv få glassa i rampljuset efteråt!? :mad:

Men va fan slå till.
Med svullna myggbett på draggen så kanske den syns utan lupp.

Bifogat

• fukitol.jpg
    fukitol.jpg
    33.2 KB · Visningar: 70
"Förödelsen ska lokalt kunna motsvara ett atomvapens."? :va

Åh. Nu ser jag vad problemet är. Aftonbladet...

Skiten med detta vapen är ju att det stationeras i rymden. Kunde vi inte fått ha den fri från vapen?

Skiten med detta vapen är ju att det stationeras i rymden. Kunde vi inte fått ha den fri från vapen?

Inte det som är i den länkade artikeln.

"En viktig säkerhetsdetalj är att andra länder som Ryssland och Kina inte får förväxla en Prompt Global Strike-uppskjutning med ett avfyrat kärnvapen."

Uppskjutning, alltså markbaserat. Håller med om att det vore obehagligt om det börjar vara vapen i rymden. På tok för o/svårkontrollerat.

Vad jag förstår är det en ICBM med större precision och en konventionell stridsspets det handlar om. Ja, rätt otäck grej i fel händer... men inte hälften så otäck som kärnvapen ändå. Och dem finns det en sjuhelsikes massa av redan... :(

Inte det som är i den länkade artikeln.

"En viktig säkerhetsdetalj är att andra länder som Ryssland och Kina inte får förväxla en Prompt Global Strike-uppskjutning med ett avfyrat kärnvapen."

Uppskjutning, alltså markbaserat. Håller med om att det vore obehagligt om det börjar vara vapen i rymden. På tok för o/svårkontrollerat.

Vad jag förstår är det en ICBM med större precision och en konventionell stridsspets det handlar om. Ja, rätt otäck grej i fel händer... men inte hälften så otäck som kärnvapen ändå. Och dem finns det en sjuhelsikes massa av redan... :(

Jag tolkade din citerade text som att vapnet måste upp i rymden först... För det finns väl inte någon som helst möjlighet att en konvetionell raket skulle kunna träffa vilket mål som helst i världen på under en timma? Det stod inte att det skulle placerars ut runt om i världen, men det var kanske underförstått. :confused:

Jag tolkade din citerade text som att vapnet måste upp i rymden först... För det finns väl inte någon som helst möjlighet att en konvetionell raket skulle kunna träffa vilket mål som helst i världen på under en timma? Det stod inte att det skulle placerars ut runt om i världen, men det var kanske underförstått. :confused:

ICBM

Wikipedia skrev:
The following flight phases can be distinguished:
  • boost phase: 3 to 5 minutes (shorter for a solid rocket than for a liquid-propellant rocket); altitude at the end of this phase is typically 150 to 400 km depending on the trajectory chosen, typical burnout speed is 7 km/s.
  • midcourse phase: approx. 25 minutes—sub-orbital spaceflight in an elliptic orbit; the orbit is part of an ellipse with a vertical major axis; the apogee (halfway the midcourse phase) is at an altitude of approximately 1,200 km; the semi-major axis is between 3,186 km and 6,372 km; the projection of the orbit on the Earth's surface is close to a great circle, slightly displaced due to earth rotation during the time of flight; the missile may release several independent warheads, and penetration aids such as metallic-coated balloons, aluminum chaff, and full-scale warhead decoys.
  • reentry phase (starting at an altitude of 100 km): 2 minutes—impact is at a speed of up to 4 km/s (for early ICBMs less than 1 km/s); see also maneuverable reentry vehicle.

(Min fetstil)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...