Äntligen! Akra + TDM = porr

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Så kom det då äntligen, paketet från Kedo. Efter 10 låååånga dagars väntan (restade grejer), ett 6-kilospaket levererat med grön budbil :tomten

Bara en sån sak: 6 kilo! Det är ändå ett helt avgassystem, inklusive luftfilter och emballage... :kär

Ett sånt paket öppnar man med andakt för att 10 minuter senare svära över att man inte får bort originalsystemet... :gnissla

Nåväl, det damp så småningom i golvet och 30 minuters inpassning började. Vilka toleranser de gör på rör till mc nuförtiden, det krävs tålamod för att få ihop rören men det funkar och blir tätt på engång :Bugar

En provtur genom stan och ut på motorvägen efter kl 21 är ju i detta läge ett måste, om nån händelsevis lagt sig vaknade de nog igen :hihi

Jag kände inte om det gav mer effekt, enligt tillverkaren är hojen nu 5 hkr starkare där det är som mest skillnad. Vad som är nästan viktigare är att den är hela 8 kg lättare :yoparty och klart mer udda!

:banana

Last edited:
Ombestycka kan ju vara en mycket god idé....
Det är först då du får dom där extra hästarna ur ditt system.
:tummenupp

Kedo

Hade en xtz 750 en gång i tiden , köpte ochså lite grejor från kedo ett rostfritt "grenrör" o ett begagnat Supertrapp o sen blev det liv i parallell twinnen...........fick mina 1:a 400 spänn av farbror blå men de var det värt kan jag nog påstå.
Tyckte synd om mina stackrs grannar som fick lyssna på "tonerna" varensa morgon 07:00............. :yoparty

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard