Ännu ett polisbrott här i stan

• Thread starter Thread starter IGNJATOVIC
  • Start date Start date

IGNJATOVIC

Guest
Det är nog bannemig tredje dagen i rad jag läser om poliser som begår grova brott här i Jönköping. Nyligen läste jag på aftonbladet.se om en poliskvinna som lyckades ta bort larmet på några plagg som hon sedan tog med sig ut ur butiken; jag har läst om polismän som misshandlar sina fruar och jag har läst om poliser i Jönköping som använder övervåld.

Det får mig att undra om jag verkligen ska stanna ifall jag någon dag får polisen efter mig. Jag tar ej kritik från några moralkärringar här inne, men om jag skulle överstiga hastigheterna lite så är syftet inte att skada eller att stjäla från någon annan människa.

Ska jag då istället låta polismannen som slår sin fru dela ut böter till mig eller låta honom skriva en rapport till Länsstyrelsen som sedermera beslutar om en eventuell körkortsindragning?

Är ni med på mitt resonemang? Ska man lyssna på en våldtäktsman som säger att man inte ska våldta tonårstjejer - ungefär samma princip där.

Tar gärna emot era synpunkter.

Ja, bara för att några poliser missköter sig så gör alla det:rolleyes: . Så du kan dra snyten bäst du vill.

De är ju folk som alla andra, så det är väl inget konstigt med att några procent inom poliskåren är "rötägg".

Hmm, ska nog inte bege mig in på det ämnet, kan berätta så mycket skit om den kåren tack vare insider-info, väldigt många tidigare kollegor jobbar inom polisen, och de skräckhistorier de berättar får en att bli mörkrädd...

Vet inte hur många poliser det finns i Jönköping, men tror nog att de flesta är sjyssta och tycker nog ännu värre om exemplen ovan än vad vi gör, just för resonemanget som blir bland allmänheten.

Döm inte hela massan pga av några rötägg:mattias

Vi brukar ju säga samma här, att det är för jävligt att polisen hatar alla sporthojsåkare bara för att vissa kör 150 inne i stan och drar bylingen på skoj.

Fast jag förstår att det verkar lite skumt om det händer mycket på samma ort, men det är fortfarande bara ett fåtal som utmärker sig negativt.

Jag visste att det argumentet skulle dyka upp förr eller senare och jag har inget argument mot det.

Men om du blev stannad av en polis som du visste hade misshandlat sin fru, och som ville dra in ditt körkort för att du kört lite för snabbt - hur hade du reagerat då?

Jag visste att det argumentet skulle dyka upp förr eller senare och jag har inget argument mot det.

Men om du blev stannad av en polis som du visste hade misshandlat sin fru, och som ville dra in ditt körkort för att du kört lite för snabbt - hur hade du reagerat då?

Jag hade reagerat med att han sköter sitt jobb, vad han gör på fritiden hoppas jag inte ska påverka hans jobb.

Hmm, ska nog inte bege mig in på det ämnet, kan berätta så mycket skit om den kåren tack vare insider-info, väldigt många tidigare kollegor jobbar inom polisen, och de skräckhistorier de berättar får en att bli mörkrädd...

Jag har tom. varit med om en själv. Var ute på krogen en kväll och skulle promenera hemmåt med en tjej och plötsligt dök hennes stor som 59 höghus ex upp. Han förföljde mig och ville slå ihjäl mig så jag ringde polisen. Var väl 18 då och rädd som fan. När polisen kom så berättade jag att en mörkhyad kille ville slå ihjäl mig på riktigt för att jag promenerade med hans ex.

"Jaså, det var en neger då" sa polisen.

Alla poliser jag varit i kontakt med har varit otroligt trevliga. Så jag tänker fortsätta stanna, köra vettigt där de brukar finnas, och fortare och ovettigt där de sällan finns.

Det finns nog hojåkare som stjäl och misshandlar sina sambos också.

hehe. En granne till en polare som vi alltid festade hos var polis. Vi köpte vår HB av honom.. Han gjorde det själv, fina grejer... :yoparty

Det fallet är ju lite lurigt, men jag hade inte försökt smita därifrån, hans brott gör ju inte mitt mindre. Hade nog bara i all välmening frågat hur det står till med familjen:D

Jag hade reagerat med att han sköter sitt jobb, vad han gör på fritiden hoppas jag inte ska påverka hans jobb.

Men är det inte motsägelsefullt att lagens högra hand tydligen ska få nåt "frikort" på fritiden när det är deras uppgift att se till så att lagen följs?

Poliser är faktiskt i tjänst även om de inte är det - låter konstigt, men om en polisman inte är i tjänst och ser ett slagsmål så _måste_ han ingripa. Vi "vanliga" måste inte ingripa om det är en fara för oss själva, så på så vis kan man väl säga att polisen egentligen inte har någon vidare gränslinje mellan jobb och fritid - har man misskött sig på fritiden så har man därmed indirekt också misskött sitt jobb - och du är väl inte för poliser som missköter sitt jobb.

Men jag vet - alla är väl inte sådana.

Resonemanget haltar lite.

Oavsett vad polisen som tar dig gjort kvarstår faktumet att du begått ett brott.

Alla poliser jag varit i kontakt med har varit otroligt trevliga. Så jag tänker fortsätta stanna, köra vettigt där de brukar finnas, och fortare och ovettigt där de sällan finns.

Ja, det har du nog rätt i.:tummenupp

Det fallet är ju lite lurigt, men jag hade inte försökt smita därifrån, hans brott gör ju inte mitt mindre. Hade nog bara i all välmening frågat hur det står till med familjen:D

Haha - den var bra:D

Resonemanget haltar lite.

Oavsett vad polisen som tar dig gjort kvarstår faktumet att du begått ett brott.

Ja, men nu var det polisen vi pratade om, inte mig:tuttar

Det är väl inte acceptabelt att några av våra poliser ska vara kriminella på fritiden eller på jobbet? Visst finns det smärre tjänstefel men misshandel av hustru?

Åter till diskussionen - skall en polisman vara mer eller mindre laglydig än en medborgare som icke är polis? Om man då tycker att polisen kan göra lite hur som helst på fritiden så länge de inte missköter sitt jobb - har vi inte då ett korrupt samhälle eller anarki? Ska våra myndigheters anställda, i synnerhet polis och domstolsväsende propagera (i smyg) för något som liknar det gamla kommunistryssland?

Själv tycker jag att poliserna, de som misshandlat sina fruar och stulit varor i en butik bli av med sina jobb omedelbart och om de önskar bli poliser igen så får de gå igenom utbildningen ytterligare en gång.

Last edited:

Ah, det är därför jag är singel. Jag har inte stulit mig en sambo än. :rolleyes:

Annars håller jag med, har bara träffat trevliga poliser än så länge. De är bara människor de med, dock så har de ett större krav på sig att upprätthålla sitt anseende. Börjar vi tappa respekten för polisen så tappar vi även respekten för samhället. Det gör mig även lite tudelad när det gäller media och hur de lägger fram polisbrott, bra att det kommer fram men dåligt att det allmänna anseendet undermineras.

Kan inte dra mig till minnes att jag någonsin blivit stoppad av en otrevlig polis nånsin. Däremot har jag hejjat på mc-snuten som brukar fara omkring här och den stroppiga jäveln har aldrig hejat tillbaka! Så mkt för att vara trevlig, så kommer han bakom mig nån gång så stannar jag nog inte!

Har hört av andra som blivit stoppad av mc-polis här i området att det är en otrevlig jävel, om det är samma varje gång vet jag ej, men ändå.

Förutom det har jag inget ont att säga om trafikpolisen ang deras uppträdande, vissa är mer "en pinne i arslet" än vad andra är.

Men nu kör man ju hoj så nu är väl alla otrevliga... lr?!

För att göra berättelserna lite mera nyanserade kan jag meddela att många av de senaste tidens uppmärksammade "polisbrott" har begåtts av polisanställda som inte är poliser. Det kan vara allt från vaktmästare som tvättar bilar till städerskor och administratörer. Dessa personer omnäms ofta i kvällspressen som "polisanställda" och det är ju sant att de är, men de är inga poliser.

Sen finns det givetvis poliser som begår brott också, men rätt ska vara rätt....

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph