Ännu ett missfoster...

Hur många här tror att ändå inte kommer att få maxstraffet?! :huvet

*räcker upp en hand*

Markus skrev:
I Reinfeldt-citatet? Han syftade på Partiet. Men det är nästan lika applicerbart i hans egna led. Ingen är ansvarig för någonting i det här landet verkar det som, tjänstemännen hänvisar automatiskt till att de inte vill uttala sig förrän eventuell utredning är klar, och när den är klar så påstår de sig ta till sig av kritiken och ministrarna är livrädda för att bli anklagade för ministerstyre.

Jo, jag håller med. Men samtidigt upplever inte jag att detta skulle vara unikt för Sverige. Byråkrati verkar tyvärr medföra sådant betéende.

Markus skrev:
Uppräckt hand -------> :hej

var inte så säker på det, kolla detta: SVD.

Det tar sig.

Halogen skrev:
Jo, jag håller med. Men samtidigt upplever inte jag att detta skulle vara unikt för Sverige. Byråkrati verkar tyvärr medföra sådant betéende.

Nej det är nog inte unikt, men visst finns det länder där samhällets ledare och medborgare avkrävs ansvar.

Halogen skrev:

Jag såg det där, men det där har inget med straff att göra. Men positivt är det. :tummenupp

Markus skrev:
Jag har precis som med vad-han-nu-hette som dödade Helén svårt att avgöra var i ansvaret ligger:

Rolf, 51, växte upp på barnpsykiatrisk klinik, fosterhem, barnhem och ungdomsvårdsskola.

"What are you trying to say, I'm crazy? When I went to
your schools, I went to your churches, I went to your institutional learning
facilities?! So how can you say I'm crazy."

-- från Suicidal Tendencies låt 'Institutionalized'

han e inte värd kulan som dödar honom. fan va gött o få ha ihjäl ett sånt svin (förlåt mig alla grisar) långsamt o jävligt smärtsamt utan o åka dit. såna borde bli laglösa eller va de kallades förritiden (vem som helst fick ha i hjäl dom utan straff). ja skulle iaf stå först i kön me ett basebollträ. fy fan!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra