Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Blåbusen skrev:243657012:an kom -00 och hade då ingen spärr på 6:e växeln den kom först -01 som på Busan.
HanneZ skrev:2436813Ja är det en sporthoj du vill ha så köp en sån. Är det sport-touring du vill ha så köp en busa eller nåt annat lok.
mikael n skrev:2437405Original Busa mot Original Tolva, vinner Kawan 7 av 10 race på strippen.
Sen att Busan är vanligare i dessa sammanhang beror kanske på att den är mer "trimvänlig" eller vanligare på marknaden helt enkelt.
När det gäller Busa vs. ZZR1400 så är Busan inte i närheten på en enda punkt när det gäller prestanda. Bara att inse fakta.
![]()
suzuki01 skrev:2433702Har aldrig kört en zx12 så något gott råd kan jag inte ge dig. Det enda jag kan säga är att jag är supernöjd med busan. Den har allt jag vill ha, vridet är enormt.
Dessutom så är vi ett härligt gäng busagrabbar som träffas regelbundet här i sthlm, brukar bli en sväng på onsdagar och ev. söndagar.
rossi4 skrev:2437596fast zx12ren är ju fan så mkt snyggare
fast dom klassas som touring hojar haha
rossi4 skrev:2437596fast zx12ren är ju fan så mkt snyggare
fast dom klassas som touring hojar haha
![]()
![]()
rocketer skrev:2437563Hur många Busor har du slaktat med 1400:an när du skriver "När det gäller Busa vs. ZZR1400 så är Busan inte i närheten på en enda punkt när det gäller prestanda." - Jag har då inte sett ens en ZZR 1400 i verkligheten på vägen endast i affären - varför är det inte fler som köper dessa monstermaskiner isf.//R
Svemack skrev:2438362Hu, tydligt att busaägarna känner sig hotade... men lugn suzuki kommer säkert att kontra med en uppdaterad busa snart. konkurrens ger utveckling!
Faktum är att zzr:en slår busan. enligt de tester jag läst (cycle world usa, motorcyclist usa, bike england och bike sverige) så vinner kawan klart över busan. enligt cycle world gör kawan 0-100 på 2,5 sek och över 300 i fart utan spärr (obs inte trimmad, alltså original utan elektronisk spärr). på busan behövs ingen spärr eftersom den inte gör 300 i original.
zzr:en är suverän, slår lätt daytona (som jag också kör) även på kurviga vägar. på banan är det dock daytonan som gäller.
Svemack skrev:2438426Det där var ju bara ett reklamtick från suzukis sida. Inget seriöst test har fått en originalbusa att gå i 300 verklig fart. du citerar ju själv ett seriöst test ovan.
Svemack skrev:2438624Sluta gnälla. Det är bara å slanta upp, 143900:- kostar världens snabbaste serieproducerade hoj.![]()
Varför köpa något som är sämre än det bästa?![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |