Ännu en "vad göra i.." tråd. Kalifornien/Las Vegas

det var ingen nyttig erfarenhet då första gången jag var i LA så skulle jag flyga hem, var storhelg så jag fick tipset att vara där i mycket god tid på LAX så jag åkte halv 5 på morgonen och GPS jag hade sa att åka igenom allt detta var snabbaste vägen..bilen stannade mitt i Inglewood och jag var duktigt nära att bli av med rubbet jag hade med mig om det inte var för en mackägare som ringde snuten....

Har själv inte varit på USAs östkust. Inte mycket till hjälp där.

Det har varit farligt att åka in i vissa områden väldigt länge på sina håll i USA. Mina föräldrar var i LA på 60- 70 talet och hamnade fel vid något tillfälle som hade kunnat sluta illa. Det var innan det fanns GPS i bilar. Jag kan också relatera till att man inte blint ska lita på GPS rutten när jag t ex rest i Sydafrika (och andra ställen i världen). Man får hålla koll på omgivningarna. Som turist är det dock svårt att veta var de farliga områdena ligger. Bra om man har orienterat sig lite innan avresa.

Istället för att hyra en GPS kan det ju vara vettigt att köpa en. Uthyrningsfirmorna passar på att skinna turisterna. Sist jag hyrde en GPS gjorde jag det av ett externt bolag, det blev billigare, men jag hade nog ändå tagit med en GPS med aktuella kartor om möjlighet finns. Har man en iPhone kan man ju ladda ner TomToms eller Navigons USA kartor. Den snåle kan JB sin telefon och lägga in båda utgivarna i telefonen och testa vilken som fungerar bäst väl där. I kombination med TomToms hållare fungerar programmen felfritt enligt min erfarenhet (kan inte svara för iPhone 4S än, men det kanske någon annan kan gå god för). Man kan ha GSM helt avstängd och den kommer att hitta mottagning i hållaren tack vare den inbyggda GPS chipet. Den har dessutom en inbyggd högtalare så att man hör navigeringen.

Eller så skiter man i GPS och har en kartläsare i passagerarsätet... felkörningar är bara något som berikar med nya upplevelser. ;)
När frun och jag körde från SF till LA så hamnade vi lite fel och fick oss en av de bästa luncherna ever tack vare det. :tummenupp

O
Som någon sa känns fyra nätter i Vegas i överkant. Jag hade nog hellre haft en extra natt i LA.
Eftersom jag är en sucker för bergochdalbanor hade jag haft Six Flags Magic Mountain som ett obligatorium om jag ändå är i LA..

Las Vegas har jag alltid velat åka till och jag har svårt att tänka mig att 4 nätter ska bli för mycket, dessutom kommer vi bo bra till lågt pris för hotellet var billigt på vardagar. Att det blir flera dagar i Los Angeles är inte alls omöjligt. Planen är att boka första veckan sen lämna resten öppet för det man blir tipsad om/känner att man vill göra. Första dagarna blir det nog Santa Monica för det var tydligen livsviktigt med sol och strand i början.

Grymt avis! Dra och prova goda viner, Ni MÅSTE ju bila lite på High way one, Santa Cruz ska vara en grym stad.

Eller så skiter man i GPS och har en kartläsare i passagerarsätet... felkörningar är bara något som berikar med nya upplevelser. ;)
När frun och jag körde från SF till LA så hamnade vi lite fel och fick oss en av de bästa luncherna ever tack vare det. :tummenupp

Det är sant :tummenupp Bara för att man har en GPS till hands behöver man inte följa rutten blint. En av höjdpunkterna förra sommaren på Sicilien var en sådan spontan avstickare från upplagd rutt.

Grymt avis! Dra och prova goda viner, Ni MÅSTE ju bila lite på High way one, Santa Cruz ska vara en grym stad.

Bara för att Rub It In... när vi var i Napa Valley på vinprovningar så var de billigare flaskorna vi provade i prisnivån $20... upp till runt $3-400/flaska. :fyllisar

San Diego är en grymt skön stad, och det är ett absolut måste att ta sig dit via Highway one. På vägen ligger Laguna Beach och andra pittoreska miljonärsorter som är väl värda besök.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back