Ännu en tråd om "tjejproblem"..

Men frågan är väl om storesyrran lider av att du dejtarhennes lillesyrra :confused:

Är det inga problem så är det väl bara satsa på lilltjejen :tummenupp

Jonathan skrev:
Men frågan är väl om storesyrran lider av att du dejtarhennes lillesyrra :confused:

Är det inga problem så är det väl bara satsa på lilltjejen :tummenupp

Det är lugnt, vi har pratat om det och hon vill att jag ska visa att jag tycker om henne om jag verkligen gör det.

Vad var syrrans reaktion när du o lillasyrran kom så bra överens?
Det kan visa hur lätt eller svårt det skulle bli för er.
Instinktivt säger jag glöm! Men skriv reaktionen först :tomten

Oj då..för långsam

I'll tell you what I'd do, man, two chicks at the same time, man.

That's it? If you had a million dollars, you'd do two chicks at the same time?

Damn straight. I always wanted to do that, man. And I think if I had a million dollars I could hook that up, cause chicks dig a dude with money.

Well, not all chicks.

Well the kind of chicks that'd double up on a dude like me do.

Good point.

Edit: hör med lillasyrran vad hon tror storasyrran tycker om det hela. Ifall det verkar lugnt så är det väl bara go for it. Visst är det det som är problemet?

honkiie skrev:

Damn straight. I always wanted to do that, man. And I think if I had a million dollars I could hook that up, cause chicks dig a dude with money.

Well, not all chicks.

Good point.

Edit: hör med lillasyrran vad hon tror storasyrran tycker om det hela. Ifall det verkar lugnt så är det väl bara go for it. Visst är det det som är problemet?
:rofl :rofl :rofl

Istället för att dra igång en ny tråd kidnappar jag den här istället i och med att det involverar både kvinna och problem.

Problem som följer: Jobbar som sagt på kryssningsbåt, och där träffade jag en helt otrolig tjej som det klickade på en gång med. Vi var ihop ca 3 intensiva månader innan jag nu var tvungen att åka hem på ledighet. Nu till det stora problemet, hon är ju kvar ombord. Och hon går på semester samma dag som jag mönstrar på igen :huvet Som grädde på moset så vet hon inte om kommer tillbaks till samma båt eller blir placerad någon annanstans. Så det kan ta jävligt lång tid innan vi kommer på samma igen. Hon är ju Nya Zeeländska också, så det är ju inte så att man sätter sig på tåget för att hälsa på om vi nu skulle ha semester samtidigt.

Så hur fasen ordnar man till det här? Är det något att satsa på i alla fall? Bara för att det funkade kanon ombord med en relation så är det ju inget som säger att det funkar ute i verkliga livet, det är ju en rätt speciell miljö. Men jag saknar henne nåt otroligt just nu.

Hörde lite med kollegorna, men det enda svaret man fick var: Kan du inte kn#lla utan att kära ner dig? Du lär dig nog till nästa kontrakt :död

Thermal skrev:
Hörde lite med kollegorna, men det enda svaret man fick var: Kan du inte kn#lla utan att kära ner dig? Du lär dig nog till nästa kontrakt :död

Sätter en tusing på att det var manliga kolegor? :hihi
Inget fel med känslor, k*****a utan känslor, enligt mig inte riktigt lika trevlig som med känslor..

Har du någon kontakt med henne utöver det på båten?

honkiie skrev:

Well, not all chicks.

Good point.

:rofl :tummenupp :rofl

Fotrally skrev:
Sätter en tusing på att det var manliga kolegor? :hihi
Inget fel med känslor, k*****a utan känslor, enligt mig inte riktigt lika trevlig som med känslor..

Har du någon kontakt med henne utöver det på båten?

Jo, det är manliga kollegor, så manliga att de har två flickvänner ombord + fru och barn hemma till och med. Så jag vet inte om det är så mycket att lyssna på i egentligen.

Ja, det är ju ett konstant mailande och telefon ibland. Det här var ju första gången vi träffades ombord, det är det som krånglar till det.

Thermal skrev:
Jo, det är manliga kollegor, så manliga att de har två flickvänner ombord + fru och barn hemma till och med. Så jag vet inte om det är så mycket att lyssna på i egentligen.

Ja, det är ju ett konstant mailande och telefon ibland. Det här var ju första gången vi träffades ombord, det är det som krånglar till det.
Dumpa.................båten :tungan

Thermal skrev:

Men du, förhållanden till sjöss är inte att satsa på, det tycker jag du borde ha lärt dig nu.
Efter snart 20 år till sjöss har jag bara sett att detta leder till svartsjukedrama mm.

Skaffa en sjuksköterska eller en lärarinna istället som alla andra sjömän. :)

Chirre skrev:
Men du, förhållanden till sjöss är inte att satsa på, det tycker jag du borde ha lärt dig nu.
Efter snart 20 år till sjöss har jag bara sett att detta leder till svartsjukedrama mm.

Skaffa en sjuksköterska eller en lärarinna istället som alla andra sjömän. :)

Jo jag vet, men då har ju jag jobbat o hon varit hemma. Nu var/är det ju annorlunda. Men jag anar väl hur det slutar :( Tyvärr är man väl lite optimist. Näfaan, det enda valet är väl att gå iland. Vilket jag numera skulle göra utan att blinka om rätt tjej ramlade in. Får se hur det utvecklar sig som sagt.

Har du också reagerat på lärarinna/sjuksköterske ration i förhållanden med sjöfolk? Undrar vad det beror på.

Jag skulle ha dragit till N-Z och flyttat in hos hobberna(eller hur det nu stavas)! :banana

Men vad hade hon tänkt att jobba med i framtiden? eller vet hon inte det?

Jobbar man till sjöss ska man nog vara singel, svårt att få förhållanden att funka.
Jag har gått fartygsutbildning men fick avsmak av sjölivet efter sista delen av praktiken på en färja i östersjön. Första delen fick man jobba på ett nästan nytt RORO fartyg som gick världen runt! :banana

Fotrally skrev:
.
Jag har gått fartygsutbildning men fick avsmak av sjölivet efter sista delen av praktiken på en färja i östersjön. Första delen fick man jobba på ett nästan nytt RORO fartyg som gick världen runt! :banana

Synd att du inte fick göra din praktik hos mig.
Har aldrig haft en enda missnöjd praktikant.

Fotrally skrev:
Jag skulle ha dragit till N-Z och flyttat in hos hobberna(eller hur det nu stavas)! :banana

Men vad hade hon tänkt att jobba med i framtiden? eller vet hon inte det?

Hade inte heller bangat på NZ faktiskt, bra mycket lättare för mig att flytta dit än att "plocka" hem henne hit. Men som sagt, det kommer ta ett bra tag innan vi ens kan få chansen att träffas igen om hon fortsätter med båtlivet vill säga.

Just nu jobbar hon som manikyrist, men funderar på att utbilda sig till just sjuksköterska (go figure) o det sätter ju saker i ett helt annat ljus.

Last edited:
Chirre skrev:
Synd att du inte fick göra din praktik hos mig.
Har aldrig haft en enda missnöjd praktikant.

Själva fartyget å cheferna var det inte så mkt att klaga på men, vissa nötter ombord!

Vad jobbar du på för båt?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...