Ännu en tråd om hojval...

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
Ja.. vad säger man, funderar på att skaffa en båge till (är korkad, jag vet...) som jag har tänkt köra med nu på hösten, vissa vinterdagar och tidig vår då duccen får vila... ska även användas till grusvägar o sånt.

Har hittills kikat lite på Yamaha XT600E, vilket verkar vara en hyffsat enkel och billig hoj.

Nu är det som vanligt skitsvårt att bestämma sig, har även kikat lite på Aprilia Pegaso 650, som är en jäkligt snygg hoj...

Är det någon som kan hjälpa mig i valet? Tänkte att då typ mcbuden kanar omkring med sina yamaha så borde det ju vara ett ganska driftsäkert val... Vad jag läst så har Aprilia ganska höga reservdelspriser, läste även att de ska vara svårstartade ifall det är lite kallare...

Jag hade tänkt mig prisklassen 30-35 000

Tack på förhand,
mattias

mlundstrom skrev:
Ja.. vad säger man, funderar på att skaffa en båge till (är korkad, jag vet...) som jag har tänkt köra med nu på hösten, vissa vinterdagar och tidig vår då duccen får vila... ska även användas till grusvägar o sånt.

Har hittills kikat lite på Yamaha XT600E, vilket verkar vara en hyffsat enkel och billig hoj.

Nu är det som vanligt skitsvårt att bestämma sig, har även kikat lite på Aprilia Pegaso 650, som är en jäkligt snygg hoj...

Är det någon som kan hjälpa mig i valet? Tänkte att då typ mcbuden kanar omkring med sina yamaha så borde det ju vara ett ganska driftsäkert val... Vad jag läst så har Aprilia ganska höga reservdelspriser, läste även att de ska vara svårstartade ifall det är lite kallare...

Jag hade tänkt mig prisklassen 30-35 000

Tack på förhand,
mattias

Det jag hört om xt600 är att de bara går och går... det enda du behöver göra är att byta olja och stift lite då och då...

Sök på xt600 så hitta du massor med info

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back