Ännu en tråd om hojval...

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
Ja.. vad säger man, funderar på att skaffa en båge till (är korkad, jag vet...) som jag har tänkt köra med nu på hösten, vissa vinterdagar och tidig vår då duccen får vila... ska även användas till grusvägar o sånt.

Har hittills kikat lite på Yamaha XT600E, vilket verkar vara en hyffsat enkel och billig hoj.

Nu är det som vanligt skitsvårt att bestämma sig, har även kikat lite på Aprilia Pegaso 650, som är en jäkligt snygg hoj...

Är det någon som kan hjälpa mig i valet? Tänkte att då typ mcbuden kanar omkring med sina yamaha så borde det ju vara ett ganska driftsäkert val... Vad jag läst så har Aprilia ganska höga reservdelspriser, läste även att de ska vara svårstartade ifall det är lite kallare...

Jag hade tänkt mig prisklassen 30-35 000

Tack på förhand,
mattias

mlundstrom skrev:
Ja.. vad säger man, funderar på att skaffa en båge till (är korkad, jag vet...) som jag har tänkt köra med nu på hösten, vissa vinterdagar och tidig vår då duccen får vila... ska även användas till grusvägar o sånt.

Har hittills kikat lite på Yamaha XT600E, vilket verkar vara en hyffsat enkel och billig hoj.

Nu är det som vanligt skitsvårt att bestämma sig, har även kikat lite på Aprilia Pegaso 650, som är en jäkligt snygg hoj...

Är det någon som kan hjälpa mig i valet? Tänkte att då typ mcbuden kanar omkring med sina yamaha så borde det ju vara ett ganska driftsäkert val... Vad jag läst så har Aprilia ganska höga reservdelspriser, läste även att de ska vara svårstartade ifall det är lite kallare...

Jag hade tänkt mig prisklassen 30-35 000

Tack på förhand,
mattias

Det jag hört om xt600 är att de bara går och går... det enda du behöver göra är att byta olja och stift lite då och då...

Sök på xt600 så hitta du massor med info

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...