Ännu en Streetfighter

Blev riktigt bra, cleant är alltid snyggt.
Vad gäller backspeglar så läste jag ett par trådar om ämnet inför min besiktning förra året. Vad jag fick fram var att bilprovningen inte har något krav på backspeglar, men att polisen har det. En av byråkratins mer paradoxala prylar kan man tycka.

Man kan alltså få godkänt på besiktningen utan backspeglar, och på vägen därifrån bli stoppad av polisen och få böter för att speglar saknas.
Hur som helst besiktade jag utan speglar och fick blankt papper. Fixade sedan spegel till vänster sida, kan vara bra att ha koll bakåt vid omkörningar. Höger backspegel klarar man sig bra utan, sen tycker jag att det är lite coolt med asymmetrin också.
 
Blev riktigt bra, cleant är alltid snyggt.
Vad gäller backspeglar så läste jag ett par trådar om ämnet inför min besiktning förra året. Vad jag fick fram var att bilprovningen inte har något krav på backspeglar, men att polisen har det. En av byråkratins mer paradoxala prylar kan man tycka.

Man kan alltså få godkänt på besiktningen utan backspeglar, och på vägen därifrån bli stoppad av polisen och få böter för att speglar saknas.
Hur som helst besiktade jag utan speglar och fick blankt papper. Fixade sedan spegel till vänster sida, kan vara bra att ha koll bakåt vid omkörningar. Höger backspegel klarar man sig bra utan, sen tycker jag att det är lite coolt med asymmetrin också.

Tack! :)

Ja, det är verkligen en paradox.

Tack för tipsen, och jag håller med om att det är faktiskt ganska skönt att kunna blicka bakåt ibland.
 
Äntligen dags att börja köra hoj - allt är färdigt.

Kontrollbesiktigade hojen ua förra veckan efter 2:orna jag fick i höst, på flygande besiktningen. Nu är allt E-Märkt och fungerar perfekt, så det finns inget att klaga på. :)

Förövrigt så har den fått ventilkontroll (perfekt), ny olja, filter, tändstift osv. Nya Carbon Lorraine XBK5 belägg, nya dubbeltätade bakhjulslager, en näst intill oanvänd bakstötdämpare från en K3:a, ny kedja mm. Ja, allt mer eller mindre genomgånget.

Fruktansvärt bra går hojen också. Tveklöst den roligaste hojen hittills i min ägo. Apbra körställning och brutal prestanda. :tummenupp

Bara att invänta några fler plusgrader nu.
 

Bifogat

  • IMG_0253.jpg
    IMG_0253.jpg
    236.1 KB · Visningar: 109
  • IMG_0256.jpg
    IMG_0256.jpg
    240.3 KB · Visningar: 92
  • IMG_0258.jpg
    IMG_0258.jpg
    234.5 KB · Visningar: 80
  • IMG_0259.jpg
    IMG_0259.jpg
    239.3 KB · Visningar: 102
  • IMG_0261.jpg
    IMG_0261.jpg
    236.5 KB · Visningar: 90
  • IMG_0262.jpg
    IMG_0262.jpg
    240.1 KB · Visningar: 92
  • IMG_0263.jpg
    IMG_0263.jpg
    235.7 KB · Visningar: 99
  • IMG_0264.jpg
    IMG_0264.jpg
    232.5 KB · Visningar: 109
Last edited:
Jag har svårt för strijtfajters. När motorn är smalare än ramen ser den ut som en champinjon. Din hoj är en fantastisk skapelse i orginalutförande.

Måste dock säga att lyktan du klämt på var riktigt bra. Den brukar göra att hojen ser ut som skit men den där var precis vad man ville ha!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top