Ännu en storleksfråga

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
WR450F -05
Påväg att köpa skinnställ. Hittat ett Alpinstar TZ-1 delat för en bra pris. Frågan är bara om det passar.

Det är storlek 52. Är det för stort tro? Jag är knappt 180 lång och väger ca 80 kilo just nu, men kommer förmodligen väga ca 85 nästa sesong då jag ska använda det.

Kommer det passa tro ni? ska jag slå till?

Vad har ni för storlekar i era ställ resp längd/vikt?

Mycke tacksam för lite hjälp! :Bugar

/Knoxan

tjopåre! är i ungefär exakt samma size som dig.. köpte ett dainese ställ med storlek 50 i våras.. sitter nu kanon men vet dock inte hure blir efter vinterns styrketränande..

190cm a' 92kg, det blev storlek 56 för mig. Kom inte i 54:an som jag hade tänkt från början. Det ska ju sitta tight :tuttar

Jag hade 54 på mitt Alpinestars ställ. Är ca 180 vägde ca80 kg kom ej i 52an ens. men svårt att jämföra alla är vi ju olika byggda :)

Stoppsladd skrev:
Jag hade 54 på mitt Alpinestars ställ. Är ca 180 vägde ca80 kg kom ej i 52an ens. men svårt att jämföra alla är vi ju olika byggda :)

Jag har ett alpinestars P1 stl 52

jag är 1,77 85 pannor tung.. sitter gögott :tummenupp

Bifogat

• stället.JPG
    stället.JPG
    8.6 KB · Visningar: 57
Last edited:
Stoppsladd skrev:
Jag är 180/79 och har storlek 50 på mitt Alpinestars...

Frågan går inte att svara på, skinnställ måste provas.

/A

Rundningsmärke skrev:
Frågan går inte att svara på, skinnställ måste provas.

/A

Ja, men problemet är att killen som säljer det bor drygt 100 mil söderut.

Men efter att ha läst vad ni har för storlek resp längd/vikt verkar ju det ska passa rätt bra. Är det lite för stort blir det bara lägga på sig lite mer massa under vintern och är det för litet blir det blött underställ och uttänjning :tungan

Jag köpte ett TZ-1 igår i storlek 52. Är 188 cm lång och väger 76 kg. Det sitter bra nu men om det töjer sig mycket så kan det nog bli lite stort.

Det kommer sitta som en smäck på dig. KÖP!

Jag har haft TZ-1 sen i våras. Har faktiskt hunnit provvurpa :3freak det på bana, low-sider i typ 80-90 knyck på lite fuktig asfalt. Stället ser bara charmigt välanvänt ut, och jag slog mig knappt heller! :tummenupp
Storlekar är alltid svårt, men jag är 183 lång, väger 72 och ett i storlek 48 satt som gjutet (läs: tight som f-n) när jag köpte det. Nu sitter det dock perfekt.

Plåtniklas skrev:
Jag köpte ett TZ-1 igår i storlek 52. Är 188 cm lång och väger 76 kg. Det sitter bra nu men om det töjer sig mycket så kan det nog bli lite stort.

Det kommer sitta som en smäck på dig. KÖP!

Låter lovande!

Är det vikten som spelar störst roll?? jag menar 188 cm är ju nästan en decimeter längre än vad jag är, men jag väger 5 (snart 8-9kg) mer än dig. Är stället tillräckligt långt för dig? Om det är det lär ju det vara för långt för mig?! eller spelar längden inte så stor roll?? :3freak

Knoxan skrev:
Låter lovande!

Är det vikten som spelar störst roll?? jag menar 188 cm är ju nästan en decimeter längre än vad jag är, men jag väger 5 (snart 8-9kg) mer än dig. Är stället tillräckligt långt för dig? Om det är det lär ju det vara för långt för mig?! eller spelar längden inte så stor roll?? :3freak

Jag kommer nog troligen byta ner mig till ett 50, som är lite i kortaste laget men kommer sitta bättre när det 'vant' sig vid min kropp. Ett 52 kommer sitta bra på dig. :) Enklast kanske vore att åka till en handlare och testa en 52:a.. ;)

Plåtniklas skrev:
Jag kommer nog troligen byta ner mig till ett 50, som är lite i kortaste laget men kommer sitta bättre när det 'vant' sig vid min kropp. Ett 52 kommer sitta bra på dig. :) Enklast kanske vore att åka till en handlare och testa en 52:a.. ;)

Bäst vore självklart att testa ett likadant ställ i butik, men här uppe vid polcirkeln är välsorterade hojbutiker en bristvara tyvärr. Får ta mig till Lelles någon gång jag är stockholm/uppsala och testa en massa jäkla ställ.

Tror iaf att en 52:a skulle nog sitta fint, men nu är stället redan sålt :mad: Fan, tvekade för länge helt enkelt... Jag som vill ha exakt det stället. Så snyggt med lite "matt" finish liksom..

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra