Ännu en RST-tråd. Ni med RST-ställ, SE HIT.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Det börjar måhända bli tjatigt nu men vi gör ett försök, kanske en annorlunda formulering den här gången.

Alla ni som äger ett RST-ställ, skulle ni vilja vara så vänliga att här i tråden uppge vilken RST-modell ni har, vilken storlek ni har i RST-stället och vilken storlek ni har i alla andra tvådelade skinnställ (uppge gärna modellnamnet också) som ni kan komma på. Är fantasin död och hjärnan bortsprungen hjälper jag till lite själv med några exempel på märken som tillverkar skinnställ.

Tackar. :tummenupp

Alpinestars
Berik
Arlen Ness
Dainese
Halvarsson

Har ett RST Forza,size 52.Är nöjd med det,dock lite mjuka skydd för armbåge och knä.

Har ett RST ställ och jag ångrar att jag inte gav några tusen extra för ett annat märke. Inte pga kvalitén utan pga kundservicen.

des skrev:
2226411 Har ett RST ställ och jag ångrar att jag inte gav några tusen extra för ett annat märke. Inte pga kvalitén utan pga kundservicen.

På vilket sätt har du uppfattat den negativt ?

(Vad har du för modell och vad har du för strl i andra liknande ställ ? namnge gärna dessa ställ..)

Jonte76 skrev:
2226364 Har ett RST Forza,size 52.Är nöjd med det,dock lite mjuka skydd för armbåge och knä.

Vad har du för storlek i andra ställ, å vilka ställ ?

lorkan skrev:
2226419 På vilket sätt har du uppfattat den negativt ?

För det första så tog det ungefär en vecka att få svar via mail innan beställningen.
Detta var mitt första skinnställ så jag hade inget att referera till så jag skrev mina mått samt kroppsbyggnad och överlät storleksvalet vid beställningen.
Tiden från att jag beställde tills jag fick hem det var en månad.

Stället jag fick hem var enormt mycket för stort, trots att jag skrivit längd/vikt och beskrivit min kroppsbyggnad.
Jag ringde direkt och fick då svaret att han enligt lag inte behövde byta det åt mig men han kunde göra det om jag betalade portot och skickade tillbaks.

Det nya stället jag fått är fortfarande för stort men jag orkar inte lägga ner energi på att få ett nytt, så mitt råd är, kör och prova ett ställ i butik med kunnig personal.

des skrev:
2226446 För det första så tog det ungefär en vecka att få svar via mail innan beställningen.
Detta var mitt första skinnställ så jag hade inget att referera till så jag skrev mina mått samt kroppsbyggnad och överlät storleksvalet vid beställningen.
Tiden från att jag beställde tills jag fick hem det var en månad.

Stället jag fick hem var enormt mycket för stort, trots att jag skrivit längd/vikt och beskrivit min kroppsbyggnad.
Jag ringde direkt och fick då svaret att han enligt lag inte behövde byta det åt mig men han kunde göra det om jag betalade portot och skickade tillbaks.

Det nya stället jag fått är fortfarande för stort men jag orkar inte lägga ner energi på att få ett nytt, så mitt råd är, kör och prova ett ställ i butik med kunnig personal.

No more mr. RST for me. :död

Det är service det..

Vad är grejjen med RST egentligen? Är de billiga o har kvalitét? Verkar ju som att PSI är ett vettigt val/alternativ annars. Själv skulle jag sällan beställa ett ställ "i blindo".

rAWTAZ skrev:
2226463 Vad är grejjen med RST egentligen? Är de billiga o har kvalitét? Verkar ju som att PSI är ett vettigt val/alternativ annars. Själv skulle jag sällan beställa ett ställ "i blindo".

De är snuskigt billiga (4500 typ) för ett tvådelat sportställ, ser bra ut och verkar ha en erkänd bra kvalité då det verkar användas en del inom RR..
Men man kan inte prova det innan. :4skrika

lorkan skrev:
2226469 De är snuskigt billiga (4500 typ) för ett tvådelat sportställ, ser bra ut och verkar ha en erkänd bra kvalité då det verkar användas en del inom RR..
Men man kan inte prova det innan. :4skrika

Vet inte hur det ligger till med www.rst.nu, om han har ensamrätt på importen av RST till Sverige, verkar märkligt isåfall.

Jag har faktiskt efter detta köpet funderat på att börja ta hem lite RST-ställ och sälja och låta folk testa innan dom köper, för som sagt, kvalitén är bra.

Last edited:
des skrev:
2226506 Vet inte hur det ligger till med www.rst.nu, om han har ensamrätt på stället i Sverige, verkar märkligt isåfall.

Jag har faktiskt efter detta köpet funderat på att börja ta hem lite RST-ställ och sälja och låta folk testa innan dom köper, för som sagt, kvalitén är bra.

Men det passade skitdåligt ? Vilken storlek har du i andra ställ då ?`

Jag letar efter ett billigt skinnställ, Prexport säljer också billiga 2delade, fast ingen aning om kvaliteten där. Dock är väl prexport större än rst..

Tog nån dag innan jag fick svar på mina mail,ringde och pratade med han om stället.Mailade om min kroppsbyggnad,han sa att ett 52:a skulle passa och det gör det.Skulle ta 10 till 20 dagar att få stället beroende på om det fanns hemma på lager.Efter två veckor ringde jag och undrade vad som hänt med stället.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=120860

Av förklarliga skäl kunde han inte skicka det!Är nöjd med stället.Har bara haft ett gammalt slitet tvådelat Spidi-ställ innan men RST:et är skönare.

Två polare och jag beställde en varsin ISR bromspump av en annan person här på forumet och DÄR har det VERKLIGEN strulat................................

Har ett RST Forza stl 52.
Är 185 cm lång ca:82 kg.

Köpte mitt från Harpers i UK o det funkade fint me frakt o sånt.

des skrev:
2226446

Här borde konsumentköplagen gälla eftersom det uppenbart är en felleverans.

http://www.konsumentverket.se/Documents/konsumentratt/konsumentkoplagen.pdf

Sida 4,
Om du inte kommit överens med säljaren om annat är varan felaktig också om:
*
Tja... alla punkter går nästan att åberopa eftersom varan inte är lämpad för sitt ändamål. (utom sista)
Skinnställ är skyddsutrustning (inte modekläder...) och som sådant måste det sitta med en viss passform för att fylla sin funktion. Förstort ställ = ur funktion :tungan

Även punkten: den aviker i någon annat avseende från vad du rimligtvis hade kunnat förutsätta.
Och med tanke på hur nogrann du var med att mäta kroppstorlek så kan ma nförvänta sig att grejerna ska passa. Hade ju varit lite skillnad om du skickat beställning - Jag tror jag har stl 52, skicka mig ett sådant. ;)

:hej

Jag har ett RST Pro helställ röd/vitt/svart på ingående från England.
De reade ut nya för 150 pund på engelska Ebay, storlek 46 UK, motsvarar 56 euro-storlek. Jag har testat ett Dainese Aero i storl. 54 men det är ett nummer för litet för mig (180cm/90kg). Kan ju hända det här är rena tältet vi får se. Jag hör av mig om de é flipp eller flopp.

Bifogat

• RST-Pro.jpg
    RST-Pro.jpg
    43.6 KB · Visningar: 64
Och även jag åker i RST PRO, Grå/vit/svart.
Har kört en sommar i det och är mycket nöjd.
strl 52
Även jag handlade på E-bay minns inte vad jag gav men tror det hamnade runt 3k hemma.
Till skillnad från andra är jag mycket nöjd med servicen, beror nog på från vilken firma man köper i från.
I mitt fall Cissburyleathers

ProSeriesGreylarge.jpg

Last edited:
gunnar_gt750 skrev:
2435406 Ja det var Cissburyleathers även i mitt fall. Som nämnts i annan tråd var det ok för mig :) http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2365170&postcount=7 Inte riktigt tajt på en del ställen men för 150 pund (ca 2800:- total inkl frakt) var det värt att ta hem och chansa.

Höhö, vart hittade ni den här gamla tråden? Själv köpte man ett 2delat Dainese beggat för bara 1400kr (!) istället, helnöjd med det. :tummenupp

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back