Ännu en ny glad husaägare!

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Jag fan nu står den i garaget till slut, äntligen! Sån otroligt annorlunda hoj än den innan på alla sätt. Under provkörningen så undrade jag vad jag gett mig in på, det var sånt otroligt drag i alla lägen hela tiden, verkligen en leksak med vilken man kan ifrågasätta lagligheten med ;) :D

Tog ut den en liten kortis igår men va så blött på asfalten så jag vart mest rädd och åkte hem igen. Det small nåt otroligt i pipan och kom flammor när jag startade den innan den blivit varm + att kröken blev glödgad. Brukar de bete sig så eller är bestyckningen helt åt fanders?

Vilken årsmodell är det?
-02 och -03 brukar ha problem med att kröken spricker vid cylindern, då tjuvar den luft där och kan börja smälla som stn.

Basse skrev:
Jag fan nu står den i garaget till slut, äntligen! Sån otroligt annorlunda hoj än den innan på alla sätt. Under provkörningen så undrade jag vad jag gett mig in på, det var sånt otroligt drag i alla lägen hela tiden, verkligen en leksak med vilken man kan ifrågasätta lagligheten med ;) :D

Tog ut den en liten kortis igår men va så blött på asfalten så jag vart mest rädd och åkte hem igen. Det small nåt otroligt i pipan och kom flammor när jag startade den innan den blivit varm + att kröken blev glödgad. Brukar de bete sig så eller är bestyckningen helt åt fanders?

Kolla ventilspelet med..

WAKKA skrev:
Kolla ventilspelet med..
Och då du lix ska göra det så kolla tändstiftet så seru hur den bränner!

Japp, den e otroligt rolig. Tycker den känns "brutalare" än ducati osv... Fast de e ju klart, drevar man ner en sån snurra blir den nog ganska brutal också ;D Mycke nöjje! (mycket skruvande också, men vad gör man inte...)

Är en 04:a, 28h/127mil.

Ska kolla ventilspel + annat när jag kommer till garaget igen. Tycker själva mecket är halva nöjet och har inget emot det :)

Lite pics (även fast ni sett dem 100ggr innan):

Bifogat

• IMG_3837.jpg
    IMG_3837.jpg
    104.3 KB · Visningar: 158
  • IMG_3840.jpg
    IMG_3840.jpg
    90.8 KB · Visningar: 143
  • IMG_3838.jpg
    IMG_3838.jpg
    81.2 KB · Visningar: 86
Vad tusan är det för avgassystem :va :confused: :va :tummenupp

Om inget är gjort med bestyckningen i samband med bytet av rykrör så är det säkerligen det som orsakar smällarna. Alternativt nån skarv i systemet som ger tjuvluft. Kolla det först är mitt tips.

Schnygg hoj :tummenupp

Supermoto skrev:
Vad tusan är det för avgassystem :va :confused: :va :tummenupp

Om inget är gjort med bestyckningen i samband med bytet av rykrör så är det säkerligen det som orsakar smällarna. Alternativt nån skarv i systemet som ger tjuvluft. Kolla det först är mitt tips.

Schnygg hoj :tummenupp

Är ett Devil slipon, är ett otroligt grymt ljud i den :tummenupp Det sitter den nålen plus munstycke som följer med avstrypningen orginal. Vet ej vad det är för stl. Ska köpa hem ett gäng olika munstycken o testa lite. Har du några riktlinjer, vad kör du med? Det smäller som sagt mest innan den blivit varm.

Basse skrev:
Är ett Devil slipon, är ett otroligt grymt ljud i den :tummenupp Det sitter den nålen plus munstycke som följer med avstrypningen orginal. Vet ej vad det är för stl. Ska köpa hem ett gäng olika munstycken o testa lite. Har du några riktlinjer, vad kör du med? Det smäller som sagt mest innan den blivit varm.
Är fortfarande dålig på nya Keihinen men gamla Delorton var ett grundtips att gå upp lite på lågfarten... Samt justera blandningen såklart. Du kan ju testa lite. Tyvärr kan inte jag tipsa nåt bra ännu eftersom jag som sagt fortfarande är dålig på nya knasaren.

Wheeliegirl skrev:
Hehe, testa en Husa så får du se! :tummenupp

Ok, kom hit då så får vi se!! :7peta

Har ju bara torrgasat husabergare, men rätt så många faktiskt... Så fort man får chansen typ... :yoparty

Men man lät ju förnuftet ta överhanden när det kom till kritan, jag kör ju till jobb osv med hojen, vågade inte köpa en bergare med risk för motorhaveri... :gnissla

Men men...

Wheeliegirl skrev:
Grattis! :yoparty

Ja, det är faktiskt en enorm skillnad, vad man än har haft innan! :D

Sara....

jag har nyinstädda ventiler och nya vippor ny tätat avgassytem och min smäller och kastar flammor endå, fast jag tycker det är asballt, alla huor verkar juh göra så när man släpper gasen efter gas på drag,. :gnissla

inom en vecka ska det vara torrt ute!

husaberg=byxsmältare!

ohh! glömde. hur göra!!? smälter sönder brallorna på avgasystemet :huvet, köpte nya och åkte en dag sen var dom slut, ni med husor vet vart problemet ligger. sett att vissa har svetsat dit 2st bultar och monterat ett skydd. hur beter man sig hur svetsar man det och med vad, är lite rädd för att göra hål eller nått, v art får man tag på en bit kolfiber isf tänkte göra skyddet av sånt.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!