Ännu en MC-firma i konkurs

Man blir det när man alltid får läsa att om man jobbar med Mc så är man en ockrare och borde lära sig det ena och det andra...
Det gör att man ledsnar till slut och surnar till.
Speciellt när mitt mål var att vara en trevlig och glad mc handlare men lärde mig snart varför dom alltid är så tjuriga.
Än värre när man får höra att man ska lära sig av IT branschen!
Där kan man snacka om luftslott. :D

Jag ska ha det i åtanke.
Har ev ett uppdrag i en annan bransch som ansvarig för ett företag som måste lyftas upp från sin nuvarande position och har en hemsida sämre än den jag gjort med mina kunskaper...
Och i det ämnet är dom synnerligen begränsade.

Skulle foka mer på dina nöjda kunder (som jag vet att Race repairs har..) än dem som bitchar och generaliserar.:tummenupp

Jag har heller ingen bra erfarenhet av de "stora" runt Stockholm: AVA, Din MC mfl, det är jävligt ojämnt i bemötande och kvalitet på ett sätt som få företag (IT inkluderat) långsiktigt kan bygga en sund business på. Skulle de vara gladare om generalagenterna inte tog ball grip på dem? Kanske men det är knappast konsumenternas fel.

Så jag gynnar gärna mindre spelare...för rätt pris.:rolleyes:
 
Skulle foka mer på dina nöjda kunder (som jag vet att Race repairs har..) än dem som bitchar och generaliserar.:tummenupp

Jag har heller ingen bra erfarenhet av de "stora" runt Stockholm: AVA, Din MC mfl, det är jävligt ojämnt i bemötande och kvalitet på ett sätt som få företag (IT inkluderat) långsiktigt kan bygga en sund business på. Skulle de vara gladare om generalagenterna inte tog ball grip på dem? Kanske men det är knappast konsumenternas fel.

Så jag gynnar gärna mindre spelare...för rätt pris.:rolleyes:

Det är det jag kommer göra.
Alltså göra det som är kul åt de som uppskattar det. :)
 
Ett stort fel som många av dessa firmor även gör är att snåla på marknadsföring. De tar för givet att deras kunder och potentiella kunder ska veta vart de ligger och varför de ska handla där.

Tar man sina kunder för givet utan att försöka påverka dem är det klart som fan att man inte säljer saker.
 
Ett stort fel som många av dessa firmor även gör är att snåla på marknadsföring. De tar för givet att deras kunder och potentiella kunder ska veta vart de ligger och varför de ska handla där.

Tar man sina kunder för givet utan att försöka påverka dem är det klart som fan att man inte säljer saker.

Hur kan du veta det?
Gjort en undersökning eller är det gissningar?
 
Hur kan du veta det?
Gjort en undersökning eller är det gissningar?

Ingen rocket science direkt. Finns databaser där man kan se hur mycket och vart företag lägger pengar på sin marknadsföring. Ingenting är hemlig i Sverige!
Inte svårt att lista ut att man måste marknadsföra sig, för många företag är det lika givet som att betala hyran för lokalen medans andra tycker det är en kostnad man helst undviker och tycker det är konstigt att man inte fick 100 nya kunder när man satte in en annons i lokalblaskan.
Sen är nog inte alla firmor kassa, men de väldigt många.
 
Ingen rocket science direkt. Finns databaser där man kan se hur mycket och vart företag lägger pengar på sin marknadsföring. Ingenting är hemlig i Sverige!
Inte svårt att lista ut att man måste marknadsföra sig, för många företag är det lika givet som att betala hyran för lokalen medans andra tycker det är en kostnad man helst undviker och tycker det är konstigt att man inte fick 100 nya kunder när man satte in en annons i lokalblaskan.
Sen är nog inte alla firmor kassa, men de väldigt många.

Skulle vilja veta var dom databaserna får sin information ifrån? Inte ens skattemyndigheten har väl sån detaljkoll. Och dessutom kan man marknadsföra sig på många olika sätt. Dom bästa sätten är dessutom gratis.(Förutom egen arbetstid då.)
 
Ingen rocket science direkt. Finns databaser där man kan se hur mycket och vart företag lägger pengar på sin marknadsföring. Ingenting är hemlig i Sverige!
Inte svårt att lista ut att man måste marknadsföra sig, för många företag är det lika givet som att betala hyran för lokalen medans andra tycker det är en kostnad man helst undviker och tycker det är konstigt att man inte fick 100 nya kunder när man satte in en annons i lokalblaskan.
Sen är nog inte alla firmor kassa, men de väldigt många.

Bara undrar om du sitter och hittar på saker som många andra här och tycker och tycker sig veta vad man ska göra.
Och helst lära sig av den yngsta branschen för dom vet allt! :D

Men spekulera på ni som vet.

Min firma ligger i dvala men kommer hobbyjobba med det som jag anser kul och folk som jag tycker är trevliga.
Har med andra ord inte gått i kk och har betalt alla leverantörer och räkningar.
Så nu behöver ni inte spekulera i det. :banana

Over and out!
 
Skulle vilja veta var dom databaserna får sin information ifrån? Inte ens skattemyndigheten har väl sån detaljkoll.
Ja kan tänka mig att Google, Apple och Facebook har rätt bra koll på reklambudgetarna. Det är ju det de lever på.
Och Reklambyråernas branschförening.
 
Min firma ligger i dvala men kommer hobbyjobba med det som jag anser kul och folk som jag tycker är trevliga.
Har med andra ord inte gått i kk och har betalt alla leverantörer och räkningar.
Så nu behöver ni inte spekulera i det. :banana

Over and out!

Är man nöjd med hur det går finns det ju ingen anledning att göra något! =)
Men är det så att man vill ha in nya kunder eller behöver förbättra likviditeten så måste man ju göra något åt det.
 
Ja kan tänka mig att Google, Apple och Facebook har rätt bra koll på reklambudgetarna. Det är ju det de lever på.
Och Reklambyråernas branschförening.

Jag kan tänka mig att du spekulerar lite väl fritt nu.
Citerar igen
Finns databaser där man kan se hur mycket och vart företag lägger pengar på sin marknadsföring.


Vart företag!? Det är alltså vilken svensk MC-handlare som helst. Och google, apple, facebook och reklambyråernas branschförening skulle alltså veta sådana siffror som jag gissar att 50% av MC-handlarna inte en själva vet säkert utan att detaljgranska sin bokföring.

Betänk att uppskattningsvis minst hälften av dessa bedrivs som enskild firma som inte alls är särkillt offentliga.
 
Last edited:

:tummenupp Verkar svårt att hitta där för mig som lekman, men du kanske kan berätta hur mycket pengar exempelvis den nu konkursade Norrlands MC la på marknadsföring under 2010?


Som jag skrev i posten innan denna...

Sorry, det citatet var bara ämnat somförtydligande åt "Denåterfödde". Var inte meningen att komentera samma sak två gånger.
 
Last edited:
:tummenupp Verkar svårt att hitta där för mig som lekman, men du kanske kan berätta hur mycket pengar exempelvis den nu konkursade Norrlands MC la på marknadsföring under 2010?

Man betalar för programvaran och jag har den inte på min hemdator.
Har ingen anledning att posta såna siffror (om jag kan hitta några) på det här forumet heller, det får firman själv göra om de vill.
 
Last edited:
Mycket tugg här om priser,internet osv.Jag handlar mina hojar hos en bra och seriös handlare i Gävle,köper även tillbehör,reservdelar hos denne,brukar alltid få bra pris.Får jag problem med en produkt så är det ju inga bekymmer.Skulle jag handla på nätet så blir det värre.Sedan däck det finns hos euromaster 25% rabatt som smc medlem,mera om man är trogen kund.I alla priser så ingår ballansering,montering.Har jämfört priser på nätet och hos däckhandlarn,blir billigare hos handlarn:tungan och så vet man vad man får och sedan bra garanti om något skulle vara fel på däcket.Sedan angående Biltema:rolleyes:kan offra mig att köpa tex,någon skruv(inte till hojen)eller något annat typ sandpapper eller dylikt bara för att dom har öppet just då eller ligger närmast till.Biltema och mc hör inte ihop.Visst finns säkert dom som tjänar lite mer pengar på internethandel,men min hobby går inte ut på att tjäna pengar utan det handlar om nöje och KVALITE.:)
 
Man betalar för programvaran och jag har den inte på min hemdator.
Har ingen anledning att posta såna siffror (om jag kan hitta några) på det här forumet heller, det får firman själv göra om de vill.

För övrigt är som jag sa den bästa reklamen gratis. Får du tidningarna att skriva artiklar om dig så har du mycket reklam gratis utan att pengar går till reklambyråerna. Se tex Gudrun Shyman när hon eldade upp pengar. Det var mycket reklam hon fick för 100kkr.

Och sånt ser man knappast(?) på en sådan där sida oavsett programvara.
 
För övrigt är som jag sa den bästa reklamen gratis. Får du tidningarna att skriva artiklar om dig så har du mycket reklam gratis utan att pengar går till reklambyråerna. Se tex Gudrun Shyman när hon eldade upp pengar. Det var mycket reklam hon fick för 100kkr.

Och sånt ser man knappast(?) på en sådan där sida oavsett programvara.

Håller med till viss del, hon fick PR men frågan är om det var bra "reklam"?
Tror nog fler idiotförklarade deras sätt att kasta pengar i sjön.
Men de kanske tilltalade sin målgrupp, vad vet jag.

Artiklar ger ett enormt förtroende för varumärken men det finns undersökningar som visar att reklam fungerar bättre om man som användare vill bli ihågkommen.

God natt! =)
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top