Ännu en Dynojet fråga

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Hittade ingen tidigare tråd som kan ge svar på det jag undrar. Hört att det finns 2 olika typer av Dynojet? En lite mer avancerad.. vad är det för skillnad på de 2?

SimmPsi skrev:
Hittade ingen tidigare tråd som kan ge svar på det jag undrar. Hört att det finns 2 olika typer av Dynojet? En lite mer avancerad.. vad är det för skillnad på de 2?

Är det inte så att en av dynojet:en finns med "power commander" tror det står lite på moto speeds hemsida!? Annars kanske Arwe kan informera dig, tror han kör med power commander.

Annars (tror)jag att "vanlig" dynojet, är inställningar i förgasaren med andra nålar mm mm, för att trolla fram lite mer effekt,vrid. Power commander är mer med optimering med hjälpa av dataprogram/inställningar. Allt om mc beskriver också rätt bra på deras projekthoj som är dynojet med power commander.

Om Dynojet hade haft en större marknad hade du förmodligen kunnat köpa det från TV-Shop.

http://www.dynojet.com/carbjet.shtml

Dynojet gör inget som du inte kan göra med originalprylar. Grejen är det att originalprylarna kostar mycket mindre än Dynojet och funkar lika bra.

Undantaget möjligen Dynojet Commander för EFI-hojar om du inte är bekväm med att modifiera elektronik.

Till en förgasarhoj består dynojettkittet av nya nålar, munstycken i fyra storlekar, och beroende på modell tex nya trottelfjädrar.
Och som Anders säger så kan du köpa dessa prylar billigare om du köper original grejer i stället.

Köpte ett Dynojetkit för ett par år sen till en
Kehin CW-förgasare. Ett 160-munstycke från
Dynojet gav mindre soppa än ett 140 orginal!
Allt beroende på usel kvalitet.
Sen var trottelnålarna i mässing, orginalet var
i stål.
Allt som fanns i kitet kunde jag köpa orginal
till ett bättre pris.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller