Ännu en blocket favorit!

Drack krock :rofl

Kan vi inte bara skratta åt det istället för att anklaga varandra för trångsynthet och förutfattade meningar?

Klaga lagom... "blocket favorit" kom igen... Särskrivning är fan värre än felstavning.
Klart man kan stava fel om man inte är svensk, men att särskriva = :p

BigKay skrev:
Klaga lagom... "blocket favorit" kom igen... Särskrivning är fan värre än felstavning.
Klart man kan stava fel om man inte är svensk, men att särskriva = :p

Du menar väl ändå inte att blocket favorit ska vara blocketfavorit? Eller jag har fått det om bakfoten?

man hade ju garvat precis lika mycket om det var en svensk som skrev de eller hur??
de grymmaste:

*sport motor går som klockan
*drack krock
*Sport stylad
*det finns många saker på bilen
*Kan diskutera sälja snabbt äffar
*jag har satsas på bilen ungefär 35000 kr

:)

Om vi nu ändå diskuterar och gör skillnad på folk så skulle jag gärna få reda på varför unga killar med invandrarbakgrund är överrepresenterade i brottsstatistiken.
Gäller det både som förövare och offer?

Jobbade med förut med en inflyttad engelsman & skrattade åt /retades med honom för sin hackiga svenska. Är jag rasist då eller är man bara rasist/fördomsfull mot folk med mörkare hudfärg?
Funkar det båda vägarna eller är rasism en sak bara "vita" kan utsätta folk med annan hudfärg för?
Diskutera gärna och utgå inte från att det är mina åsikter utan se det som diskussionsunderlag.

kaZmur skrev:
Du menar väl ändå inte att blocket favorit ska vara blocketfavorit? Eller jag har fått det om bakfoten?
Jo, du har fått det om bakfoten. Det ska vara blocketfavorit. :fakta

/S.Pråkpolisen

Henken skrev:
Om vi nu ändå diskuterar och gör skillnad på folk så skulle jag gärna få reda på varför unga killar med invandrarbakgrund är överrepresenterade i brottsstatistiken.
Gäller det både som förövare och offer?

Jobbade med förut med en inflyttad engelsman & skrattade åt /retades med honom för sin hackiga svenska. Är jag rasist då eller är man bara rasist/fördomsfull mot folk med mörkare hudfärg?
Funkar det båda vägarna eller är rasism en sak bara "vita" kan utsätta folk med annan hudfärg för?
Diskutera gärna och utgå inte från att det är mina åsikter utan se det som diskussionsunderlag.

Jag har ingen personlig erfarenhet av rasim varken mot mörka elle rmot vita.
Däremot så tänkte jag och min dåvarande tjej beställa en resa till Jamaica (Eller hur det stavas).
Men vi blev avrådda att resa dit av resebolaget då vita turister utsätts för väldigt kraftig "rasism" där nere.
Dom ska inte vara så glada i vita människor, så jag förstog det som att dom led av kraftig rasism där.

Så det borde funka åt båda hållen...

Tyc ker bara det är ko miskt att tråd skapa ren skriver i sär.

Isn't it ironic? :o

Edit: Hmm, måste ha missat delar av tråden ser jag nu, fler än jag som reagerat... :crash

Nr:18 skrev:
Jo, du har fått det om bakfoten. Det ska vara blocketfavorit. :fakta

/S.Pråkpolisen

Undrar vad Macho W säger om detta fall?
Kanske ska det vara Blocket-favorit? :kanskeintefaktamenettrimligtförslag

"Favorit på blocket" skulle funka också.

"Favoritannons på blocket."

Lartes skrev:
Så det borde funka åt båda hållen...

Båda hållen?! Från "svarta" mot "vita" då eller vad menar du?

Det är väl klart att det finns rasism mot "oss" också... Rasism är väl inte direkt nått påhitt av "oss"... Eller jag vet inte?!

Men det är ju exakt samma tragiska sak.... Rasism.... Finns ju inte direkt något som heter omvänd rasism....

Nåväl, jag kan inte formulera mig idag....

:hej

Men jag håller fortfarande fast vid att det heter blocket favorit, inte blocketfavorit

Back