Ännu en "Är den värd det" tråd.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Sitter och funderar på om jag inte skall ha en motard.

Kollade runt på blocket och hittade denna.
5972014575.jpg

http://www.blocket.se/vi/18480155.htm?ca=11_s

*Billig fösäkring. Check
*Fungerar och behöver inte överdrivet mycket service. Check

Dock är frågan. Är den verkligen värd så mycket? Kollade runt lite och hittade liknande modeller fast från 97 istället för 500 kr mindre. Dock inte i lika fint skick.

Vad tycker ni den är värd? :va

Nu har ju inte jag kört motard speciellt mycket, men fjädringen på den där är garanterat inte anpassad efter asfalt, snarare skog/grusväg.

Här på sporthoj är en -87 inte värd något :D

När det börjar bli sån ålder på grejerna så är det mera skicket som avgör tycker jag. -87 är rätt gammalt å andra sidan, trumbroms bak är ju inte direkt hett... Inget vidare om du ska vara bakhjulskung kanske.

-97 Har antagligen lite modernare features och förbättringar jämfört -87, nu kan jag inte modellen ifråga, så det är vad jag tror. Ska man bara åka till jobbet kvittar det väl, men det brukar ju sällan sluta där:)

Jag skulle tro att den är värd pengarna helt klart! Utseendemässigt så tycker jag den ser ut som min 650 från -00 gjorde.

Vad är det för -97:or du hittar för dom pengarna?

Det som är bra med en -87:a är att dom kostar 1647:- hel/hel hos bilsport&mc det är därför jag valde en -86:a istället för en -97:a

Jag har motard hjul och trumma bak på min oxå och ser inte detta som ett problem, har även enduro hjul till den vilket är kul om man vill ut i skogen och hajka :)

Det som är bra med en -87:a är att dom kostar 1647:- hel/hel hos bilsport&mc det är därför jag valde en -86:a istället för en -97:a

Jag har motard hjul och trumma bak på min oxå och ser inte detta som ett problem, har även enduro hjul till den vilket är kul om man vill ut i skogen och hajka :)

Exakt. Det var det jag upptäckte när jag kollade hur mycket den skulle kosta att försäkra. :tummenupp

Den såg rätt så bra ut med tanke på hur gammal den är :)

Jag ska i alla fall absolut köpa en XR 600 nästa år för lite grusbus/slangning, då jag både vill ha sporthoj och motard/offroad

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage