Adrenaliine
THE ROAD IS YOURS
Tjena på er, nu har sporthoj.com och MC världen fått ett nytillskott.
Har i många år alltid velat ta kortet och åka hoj men aldrig har förutsättningarna varit rätt bla för att man varit student i många år och inte haft råd. Polaren (AKA Kreuger på sporthoj.com) som är en inbiten och duktig förare har många gånger sagt åt mig att ta kortet och det var i januari i år som han sa " Till sommaren ska du ta mc-kort så vi kan åka hoj hela sommaren". Sen dess har det varit full fart. Det första jag gjorde var att sätta ut min Audi A4(som jag skaffade för 6mån sedan) till försäljning för att kunna köpa mig en häftig hoj och naturligtvis har råd att köra hela sommaren. Fixade med all byråkrati för att överhuvudtaget kunna börja övningsköra och började plugga teori.
Klarade teoriprovet den 3 april (mission completed
). Köpte en övningshoj för 2 veckor sedan, en Yamaha 750 Tenere från 89. Jag var lite emot att köpa en sådan hoj då jag ville hoppa på ett monster direkt ( R1:a). Efter kreugers visdomar kom jag dock på bättre tankar dvs att börja på en lättare hoj och lära mig hantera en motorcykel först, så R1:an får vänta ett tag till..."den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" ( en bra klysha ). Idag den 5 april är det äntligen dags, jag ska få köra hoj för första gången, det kittlar i magen varje gång jag tänker på det
.
jag vill passa på att officiellt här på sporthoj.com tacka kreuger för att han gör detta möjligt, han ställer verkligen upp med allt och jag kan inte känna mig mer trygg än att ha honom som min Master.
Jag hopps jag kommer få träffa många av er därute när jag fått mina egna vingar och kan flyga fram fritt på smala, krokiga, raka, långa, korta och friktionsstarka vägar
....to be continued
//Adrenaliine
Har i många år alltid velat ta kortet och åka hoj men aldrig har förutsättningarna varit rätt bla för att man varit student i många år och inte haft råd. Polaren (AKA Kreuger på sporthoj.com) som är en inbiten och duktig förare har många gånger sagt åt mig att ta kortet och det var i januari i år som han sa " Till sommaren ska du ta mc-kort så vi kan åka hoj hela sommaren". Sen dess har det varit full fart. Det första jag gjorde var att sätta ut min Audi A4(som jag skaffade för 6mån sedan) till försäljning för att kunna köpa mig en häftig hoj och naturligtvis har råd att köra hela sommaren. Fixade med all byråkrati för att överhuvudtaget kunna börja övningsköra och började plugga teori.
Klarade teoriprovet den 3 april (mission completed
). Köpte en övningshoj för 2 veckor sedan, en Yamaha 750 Tenere från 89. Jag var lite emot att köpa en sådan hoj då jag ville hoppa på ett monster direkt ( R1:a). Efter kreugers visdomar kom jag dock på bättre tankar dvs att börja på en lättare hoj och lära mig hantera en motorcykel först, så R1:an får vänta ett tag till..."den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" ( en bra klysha ). Idag den 5 april är det äntligen dags, jag ska få köra hoj för första gången, det kittlar i magen varje gång jag tänker på det
.jag vill passa på att officiellt här på sporthoj.com tacka kreuger för att han gör detta möjligt, han ställer verkligen upp med allt och jag kan inte känna mig mer trygg än att ha honom som min Master.
Jag hopps jag kommer få träffa många av er därute när jag fått mina egna vingar och kan flyga fram fritt på smala, krokiga, raka, långa, korta och friktionsstarka vägar
....to be continued
//Adrenaliine
Last edited:

...jag avundas er alla som fått njuta av detta nöje så länge som ni gjort men som man brukar säga "bättre sent än aldrig". Min master (kreuger) tog mig till en grus plan där jag fick känna på hojen, gasa, bromsa, svänga osv osv...Kreuger vart grymt imponerad över hur snabbt jag kunde behärska hojen så han sa " lek här en stund till så går jag och plockar ut min hoj så drar vi ut på landsvägarna utanför Uppsala"...med Adrenliinet pumpades kunde jag testa vad bågen gick för och jag själv naturligtvis...kunde till min förvåning ta svängarna väldigt bra och hela tiden lära känna hur fysikens lagar fungerar och köra därefter. Det största problemet jag hade var att stänga av blinkers efter varje sväng