Änglahunden Molly.

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Nada...just nu.
Har avlivat min hund i dag Molly.Hon blev nästan 13 år va pigg som en mört tills i går kväll.Åkte in till vetrinären i dag och hon hade canser i mjälten som hade spruckit så hela magen va full av blod.Va så skönt att inte jag fick avgöra om hon skulle avlivas utan en vetrinär sa att hon va mycket sjuk.Tur att dom hittade felet på henne...så jag slapp spela"GUD"o bestämma hennes livsöde.Man vet att döden ska komma en dag....en man är aldrig förberedd.

Min lilla älskade änglahund R.I.P.från din matte//Nilla

Usch trist att läsa. Fick själv avliva vår hund en vacker sommarkväll mha en snäll bonde med hagelbössa (ja, jag är helt allvarlig. Garanterat smärtfritt)

Jag har gråtit hela dagen...så mina tårar har tagit helt slut.Nyss så gick jag o hämtade koplet och skulle gå ut med min lilla Molly.Så nu sitter jag här och bölar utan tårar...shit.Jag tycker jag hör henne överallt i huset.....och ropar på henne.Saknar henna så mycket. :(

Vad sorgligt att höra. Men det var underbart att ni fick 13 ar tillsammans :pannkyss (jag vet att det inte kanns som en trost nu men det kommer att komma stunder da du kommer kunna tanka pa henne med ett leende)Stora Kramar S

Jag kan inte förstå exakt hur du känner, men jag har en ganska bra ide. Bara jag tänker på att min älskade snutt kan vara lessen eller göra sig illa eller ännu värre, så får jag tårar i ögonen. Jag lider verkligen med dig.

Usch så sorgligt! Jag vet hur det känns. Fick avliva vår gammelman när han också var 13. Fruktansvärt!

Tänk på att Molly springer på de milslånga ängarna nu och mår bra, kanske leker hon med min gammelman?

Kram.

Usch så lessamt :( Det är inte roligt alls när ens husdjur inte finns längre.
Blir en väldigt stor saknad. Lider med dig tjejen

lider med dig, kan föreställa mig hur det kommer kännas den dag då min hund försvinner :( nu är den 6 år o super pigg

hoppas hon får leva lika länge som din

Usch vad hemskt! Jag vet hur det är, vi har förlorat 2 husdjur detta året, så detta året suger verkligen! Tur att det snart är över. Man blir fruktansvärt ledsen när ett husdjur går bort, oavsett om man haft dom länge eller ej. Men efter 13 år är sorgen ofantlig. Kan inte ens föreställa mig att inte ha min lilla Mini hos mig... Får hoppas att hon lever länge till.

Hoppas sorgearbetet går bättre och att du snart kan börja leva normalt.

Vet hur du känner, fick avliva min älskling efter 14 år tillsammans, skitjobbigt :( Kommer aldrig mer skaffa hund.

Bifogat

• Copy of Gudrun.jpg
    Copy of Gudrun.jpg
    4.5 KB · Visningar: 65
  • krokodil.jpg
    krokodil.jpg
    23.3 KB · Visningar: 62
Vi skall trolihen avliva våran hund nästa vecka.
Hon är drygt 15 år gammal, och hör inget längre.
Är lite vimsig, kissar inne mm
Börjar se dåligt me

Känns tråkigt att ta beslutet men vår hund har ingen direkt livskvalitet längre.

Jag beklagar, jag var med & avlivade min katt, min bästa kompis i 9 år, han somnade in på min arm hos vetrinären, det var så grymt tungt så det går inte att beskriva, dom blir verkligen en del av familjen.... :(

Jag kommer nog inte heller skaffa någon mer hund....så käns det just nu iallafall.Orkar inte med detta en gång till.(men jag ska aldrig säga aldrig) :(
Vaektra skrev:
Vet hur du känner, fick avliva min älskling efter 14 år tillsammans, skitjobbigt :( Kommer aldrig mer skaffa hund.

Kram...det kommer bli så jobbigt för dig,ska tänka på er :pannkyss
Quart skrev:
Vi skall trolihen avliva våran hund nästa vecka.
Hon är drygt 15 år gammal, och hör inget längre.
Är lite vimsig, kissar inne mm
Börjar se dåligt me

Känns tråkigt att ta beslutet men vår hund har ingen direkt livskvalitet längre.

Är det inte lite spooky att dina husdjur (Molly 2005 och Findus 2004) dör den sextonde november? Har du fler djur? Vaddera det/dom om ett knappt år.

Jepp har en katt till som heter Rally...ska skydda henne med allt jag har//P :(
Mattias skrev:
Är det inte lite spooky att dina husdjur (Molly 2005 och Findus 2004) dör den sextonde november? Har du fler djur? Vaddera det/dom om ett knappt år.

Beklagar sorgen

Kan inte föreställa mig sorgen du känner.

För några veckor sedan blev min systers jämthund tagen av vargar.
Blev väldigt illa till mods när hon ringde o berättade det.
Fick sedan se bild dagen efter i den lokala blaskan på det som var kvar, framtassarna och huvudet.
Det var tungt....

Svårt tro men det blir bättre med tiden

Kram.

Hon finns hos dig. Alltid.
Det tar bara lite tid att vänja sig vid att det inte är som vanligt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT